Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
McLaren 765LT Spider – tył

2,8 s od 0 do 100 km/h – McLaren 765LT Spider

McLaren

2,8 s od 0 do 100 km/h – McLaren 765LT Spider

Nowy limitowany McLaren to rozwinięcie modelu 720S Spider. W 765LT Spider na jedną tonę auta przypada aż 598 KM.

  • 1388 kg i 765 KM
  • Podnoszony hardtop z karbonu
  • Model limitowany do 765 sztuk

To jeden z dwóch najlepiej przyspieszających od 0 do 100 km/h drogowych spiderów McLarena w historii. Najnowsze 765LT Spider potrzebuje na to 2,8 s, tyle samo co przedstawiona pod koniec 2019 r. Elva.

Osiągi McLarena 765LT Spider

Umieszczone między kabiną a tylną osią turbodoładowane V8 o pojemności 3994 cm3 rozwija 765 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 800 Nm, a prędkość maksymalna sięga 330 km/h.

W 765LT Spider na tonę przypada aż 598 KM. Właśnie o to chodzi w serii LT: zwiększenie osiągów nie tylko samym silnikiem, ale także poprzez obniżenie masy pojazdu i jeszcze bardziej zaawansowane rozwiązania aerodynamiczne.

Samochód waży więc 1388 kg, o 80 kg mniej niż jego „punkt wyjścia", czyli McLaren 720S Spider. Na dodatek siła docisku aero w 765LT Spider jest aż o 1/4 większa.

Do 1388 kg zbliżano się systematycznie i konsekwentnie. Zastosowano więc tytanowy układ wydechowy, ważący jedynie 10,9 kg, aż o 40% mniej niż jego stalowy ekwiwalent. Okna są cieńsze, a siedzenia z karbonowymi ramami łącznie o 18 kg lżejsze niż w 720S Spider. Hardtop też jest z włókien węglowych, a jego podniesienie lub opuszczenie zajmuje 11 s. 765LT Spidera standardowo nie wyposaża się ani w klimatyzację, ani w sprzęt audio, co pozwala zaoszczędzić odpowiednio 10 i 1,5 kg. Klient może zamówić oba elementy bez żadnej dopłaty.

Samochód otrzymał karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe. Z przodu mają 39, a z tyłu 38 cm średnicy.

Tylny spoiler jest aktywny i ma aż o 1/5 większą powierzchnię niż w modelu 720S Spider.

Konstrukcja McLarena 765LT Spider

Samochód oparto na karbonowej konstrukcji nośnej MonoCage II-S. Z karbonu są także np. przedni i tylny zderzak, progi, tylny dyfuzor, tylny spoiler i centralny tunel w kabinie pasażerskiej.

765LT Spider mierzy 460 cm długości, to prawie o 6 cm więcej niż 720S Spider. Licząc razem z bocznymi lusterkami, nowość ma szerokość aż 216 cm. Wysokość i rozstaw osi to odpowiednio 119 i 267 cm.

Specjalnie dla nowego McLarena Pirelli opracowało nową wersję ogumienia P Zero Trofeo R. Z przodu opony są 19-, a z tyłu 20-calowe.

Produkcja McLarena 765LT Spider jest limitowana do 765 sztuk.

McLaren 765LT Spider - przód
Przedni zderzak McLarena 765LT Spider jest karbonowy, podobnie jak tylny i progi. 
McLaren
McLaren 765LT Spider - bok, profil, spoiler
Aktywny tylny spoiler ma aż o 1/5 większą powierzchnię niż w McLarenie 720S Spider.
McLaren
McLaren 765LT Spider - tył
Samochód waży jedynie 1388 kg.
McLaren
McLaren 765LT Spider - przód
765LT Spider ma 460 cm długości, a wraz z bocznymi lusterkami mierzy 216 cm szerokości.
McLaren
McLaren 765LT Spider - profil, bok
Podnoszony hardtop wykonano z jednego kawałka karbonu.
McLaren
McLaren 765LT Spider - deska rozdzielcza, wnętrze
Ekran w środkowej konsoli ma książkowy format.
McLaren
McLaren 765LT Spider - wnętrze, siedzenia, fotele
Fotele z karbonowymi ramami są łącznie o 18 kg lżejsze niż w modelu 720S Spider.
McLaren

Czytaj także