Najmocniejsza wersja SUV-a Q5 w odmianie Sportback jest napędzana turbodieslem 3.0 V6 TDI.
Q5 w wersji Sportback, czyli stylizowanej na coupe, zadebiutowało we wrześniu. Wtedy Audi tylko wspomniało o topowym wariancie SQ5. Teraz pokazano jego zdjęcia, a także ujawniono więcej szczegółów. Elementem w największym stopniu odpowiedzialnym za charakter SQ5 jest trzylitrowy wysokoprężny silnik V6. W najmocniejszym wcieleniu otrzymał on kute stalowe tłoki (w miejsce aluminiowych), inne wtryskiwacze, a także zmodyfikowaną turbosprężarkę oraz intercooler umieszczony w rozwidleniu cylindrów. Oprócz turbo zastosowano tu także elektrycznie sterowany kompresor, który odpowiada za jak najszybszy wzrost ciśnienia doładowania, dzięki czemu auto ma bez zwłoki przyspieszać ze startu lub podczas rozpędzania się od niewielkich prędkości. 3.0 TDI jest wspomagane przez 48-woltową instalację mikrohybrydową. Dzięki układowi odzysku energii z litowo-jonową baterią samochód jest w stanie toczyć się przez 40 sekund z wyłączonym silnikiem (jego sprawny rozruch zapewnia napędzany paskiem rozrusznik-alternator). Parametry 3.0 TDI są następujące: 341 KM i 700 Nm (dostępne w zakresie od 1750 do 3250 onr./min). SQ5 Sportback przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,1 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 250 km/h. Średnie zużycie paliwa wynosi 7,0-7,1 l/100 km. Samochód ma seryjnie ośmiobiegową automatyczną przekładnię tiptronic oraz napęd na obie osie. Można go opcjonalnie wzbogacić o sportowy tylny mechanizm różnicowy płynnie rozdzielający moment obrotowy miedzy kołami (na zakręcie dostarczając go więcej do zewnętrznego koła, które ma lepszą przyczepność).
SQ5 TDI wyposażono seryjnie w wielowahaczowe zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami (obniżone o 30 mm w porównaniu ze zwykłymi wersjami Q5 Sportbacka), a za dopłatą oferowany będzie układ pneumatyczny, ze specyficznym dla tego modelu zestrojeniem. Bazowo felgi mają 20 cali (opony 255/45), a opcjonalnie są o rozmiar większe. O skuteczne hamowanie dbają zastosowane z przodu 6-tłoczkowe zaciski oraz tarcze o średnicy 375 mm.
Oczywiście SQ5 odróżnia się od pozostałych wariantów nie tylko rozwiązaniami technicznymi, ale także stylizacją. Ma m.in. inaczej wykończone obudowy świateł przeciwmgielnych i lusterek, grill, a także nakładkę tylnego zderzaka z czterema końcówkami wydechu, które niestety są atrapami (prawdziwe rury wydechowe są ukryte pod zderzakiem, z lewej strony). Wnętrze może być wykończone w odcieniu czarnym lub szarym, do wyboru są trzy rodzaje tapicerek i tyle samo listew ozdobnych (aluminiowe, czarne błyszczące i karbonowe). Wśród opcji przewidziano m.in. siedzenia z funkcjami wentylacji i masażu.
SQ5 nie będzie miało łatwego życia, bo konkurencja w tym segmencie jest niezwykle ostra. Najważniejszymi bezpośrednimi rywalami topowego SUV-a Audi klasy średniej są:
Mercedes, w przeciwieństwie do BMW i Audi, nie występuje w wersji usportowionej, ale idealnie odpowiada im parametrami i osiągami, a po zamówieniu pakietów AMG nie będzie od nich odstawał także prezencją.