Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Flagowe SUV-y w odmianach benzynowych – Audi SQ7 i SQ8

Nowe, benzynowe wersje SQ7 iSQ8 są jedynymi, jakie można wybrać.

To dziwne – sportowe warianty S modeli A6 i A7 mają w Europie silniki wysokoprężne 3.0 zamiast jednostek benzynowych. Z kolei usportowione warianty dużych SUV-ów SQ7 oraz SQ8 można obecnie kupić tylko z nowym silnikiem benzynowym zamiast ze stosowanym dotąd wysokoprężnym (8-cylindrowym o pojemności 4,0 l rozwijającym 435 KM i 900 Nm). Wprowadzona jednostka 4.0 V8 jest wyposażona w dwie turbosprężarki umieszczone w rozwidleniu cylindrów, a jej podstawowe parametry wynoszą 507 KM i 770 Nm. Nowe warianty SQ7 i SQ8 przyspieszają od 0 do 100 km/h w czasie 4,1 s – są zatem o 0,7 s szybsze niż dieslowskie wersje. Oczywiście zauważalnie wyższe jest za to zużycie paliwa – wg normy WLTP wynosi ono średnio 11,7-12,8 l benzyny na 100 km zamiast 9,0-9,8 litra oleju napędowego.
Oba sportowe modele SUV-ów Audi są standardowo wyposażone w pneumatyczne zawieszenie, 20-calowe obręcze oraz układ skrętnej tylnej osi. Wśród opcji znajdują się m.in. elektromechanicznie sterowane stabilizatory (eAWS).

audi sq78

audisq781
By zmniejszyć spalanie, ośmiocylindrowa jednostka 4.0 TFSI biturbo korzysta z systemu czasowego odłączania połowy cylindrów.

 

Czytaj także