Dacia Jogger to wyjątkowy model w portfolio rumuńskiej marki – pojawiając się na rynku, zastąpiła aż trzy modele: Logana MCV, minivana Lodgy i kombivana Doker. Teraz Jogger to także pierwsza hybryda w dziejach Dacii. Jak sprawdza się z tym napędem?
Hybrydowy Jogger to kolejny przykład rosnących aspiracji Dacii. Zamontowano do niego zespół napędowy, który zdał wcześniej egzamin w Renault Arkanie E-Tech.
Głównym źródłem sił napędowych jest wolnossący benzynowy silnik 1.6 (94 KM, 148 Nm), który współpracuje z jednostką elektryczną (49 KM, 205 Nm) oraz alternatoro-rozrusznikiem (20 KM, 50 Nm). Moc trafia na przednie koła poprzez opracowaną przez Renault skrzynię ze sprzęgłami kłowymi.
W Niemczech cena Joggera Hybrid w wersji Expression startuje z poziomu 24 100 euro. W Polsce – jeżeli wersja ta zostanie tu w ogóle wprowadzona – pojawi się w przyszłym roku.
Czy warto czekać? Naszym zdaniem tak, bo silnik benzynowy pracuje bez wibracji wyczuwalnych w wersji 1.0, a mimo obecności bezstopniowej skrzyni nie irytuje jednostajnym hałasem – nie dość, że wnętrze wystarczająco skutecznie wyciszono, to elektronika dobrze zarządza przełożeniami. Osiągi i elastyczność na pewno usatysfakcjonują potencjalnych nabywców.
Dane techniczne | Dacia Jogger Hybrid |
---|---|
Silnik | benzynowy + elektr. |
Pojemność skokowa | 1598 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 140 KM |
Maks. moment obrotowy | 205 Nm |
Osiągi | |
Prędkość maksymalna | 167 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8 s |
Średnie zużycie paliwa | 4,8-4,9 l/100 km |
CENA | nieustalona |
Już teraz można natomiast zamawiać Joggera w nowej, topowej wersji Extreme. 5-osobowa odmiana z instalacją LPG została wyceniona na 90 850 zł. Trzeci rząd foteli kosztuje 4500 zł.