W najnowszym wydaniu Fiat Panda mocno urósł, upodobnił się do swojego protoplasty i otrzymał przydomek Grande. To auto wyróżnia się pudełkowatym nadwoziem, nowym stylem oraz dwoma rodzajami napędu do wyboru. Ile kosztuje i jakie oferuje wyposażenie?
Fiat Grande Panda to drugi model tego włoskiego producenta, zaprojektowany w oparciu o rozwiązania techniczne koncernu Stellantis. Podobnie jak Citroeny C3 czy C3 Aircross, powstał na platformie Smart Car, przeznaczonej dla niedrogich aut tego giganta.
Grande Panda na tle wciąż oferowanej Pandy jest autem zdecydowanie bardziej postawnym. Na długość przybyły jej aż 33 cm, w efekcie czego mierzy 399 cm. Na szerokość ma 176 cm, a na wysokość – 157-159 cm w zależności od wersji.
Zaskakuje również pojemność bagażnika tego włoskiego auta. W odmianie elektrycznej wynosi ona 361-1315 l. Z kolei w spalinowej to 412-1366 l. Dla porównania aktualnie oferowana Panda może pochwalić się 225 l.
Do napędu Grande Pandy służy albo silnik elektryczny, albo spalinowy z elektrycznym wsparciem. Czyli 3-cylindrowe 1.2 z turbodoładowaniem o mocy 100 KM, mające do pary 28-konny silnik elektryczny, umieszczony w obudowie 6-biegowej przekładni dwusprzęgłowej.
Taki układ napędowy zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 10,0 s i prędkość maksymalną 160 km/h. Średnie zużycie paliwa producent określa na 5,4 l/100 km, zgodnie z normą WLTP. Fiat Grande Panda z podstawowym napędem kosztuje od 79 900 zł. Dla porównania 70-konna Panda to wydatek 73 000 zł.
W przypadku wariantu elektrycznego Grande Pandy należy się liczyć z kwotą minimum 110 000 zł. Pamiętać należy, że już z początkiem lutego będzie można ją obniżyć nawet o 40 000 zł, dzięki programowi wsparcia zakupu samochodów na prąd, zwanemu NaszEauto.
Fiat Grande Panda E jest wprawiany w ruch przez 113-konny silnik, umieszczony przy przednich kołach. Zapewnia on przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 11,5 s, prędkość maksymalną 132 km/h oraz średnie zużycie energii na poziomie 16,8 kWh/100 km. A więc dość spore.
Energię elektryczna Grande Panda pobiera z akumulatora litowo-żelazowo-fosforanowego o pojemności 44 kWh. Pozwala on na pokonanie 320 km (według WLTP) i przyjmuje prąd z maksymalną mocą 100 kW. Ładowanie w zakresie 20-80% trwa tutaj 27 minut. Standardem jest ładowarka pokładowa o mocy 7 kW. Za dopłatą dostępna jest 11 kW.
Fiat Grande Panda w wersji z silnikiem 1.2 występuje w trzech wariantach wyposażenia. Są to Pop, Icon raz La Prima.
Pierwszy z nich, czyli Pop, oferuje m.in. zestaw systemów wsparcia kierowcy, manualną klimatyzację, cyfrowe zegary (10”), uchwyt na smartfona ze specjalną aplikacją oraz elektryczny hamulec postojowy.
W wariancie Icon, kosztującym więcej o 6000 zł (85 900 zł) otrzymujemy dodatkowo system multimedialny z ekranem 10,25”, oświetlenie diodowe z przodu i z tyłu, podłokietnik, tapicerowaną deskę rozdzielczą oraz oparcie kanapy składane w proporcji 40/60.
Poza tym Włosi w tej wersji udostępniają dwa pakiety: Tech w cenie 5500 zł i Styl, kosztujący 4600 zł. Pierwszy z nich zapewnia automatyczną klimatyzację, nawigację, przednie czujniki parkowania i kamerę cofania oraz ładowarkę indukcyjną.
W drugim (Styl) możemy liczyć zaś na 16-calowe obręcze z lekkich stopów, osłony podwozia, przyciemniane szyby oraz relingi dachowe.
Fiat Grande Panda La Prima w wersji hybrydowej to wydatek 96 900 zł. Standardem są tutaj elementy pakietów Tech i Styl oraz 17-calowe obręcze aluminiowe, a także tkanina z włóknami bambusa.
Nowe auto Włochów w wariancie na prąd występuje w dwóch odmianach wyposażenia. To Red (110 000 zł) oraz La Prima, kosztująca 125 000 zł. Pierwsza z nich odpowiada wariantowi Icon i zawiera m.in. oświetlenie LED-owe oraz system multimedialny z ekranem 10,25".
Na samochody marki Fiat udzielana jest 2-letnia gwarancja mechaniczna bez limitu kilometrów. Z kolei na akumulator trakcyjny – 8 lat z limitem do 160 tys. km (zachowanie 70% początkowej pojemności).