Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Galaxy Ford S-Max

Hybrydowe minivany – Fordy Galaxy i S-Max

Hybrydowe minivany – Fordy Galaxy i S-Max

Minivany klasy średniej są teraz oferowane przez Forda także w wersji hybrydowej z benzynowym silnikiem 2.5.

Minivany w Europie oddały pole SUV-om i powoli przechodzą do historii. Wybór jest coraz mniejszy, szczególnie w klasie średniej. Z niektórych rynków (np. polskiego) wycofano już Seata Alhambrę i zapewne wkrótce jego los podzieli VW Sharan. Kupić można jeszcze Renault Espace i właśnie Fordy Galaxy i S-Maxa.

Aktualna generacja tych dużych minivanów zadebiutowała w 2014 r., a ich ostatnią modernizację przeprowadzono w 2019 r. Zanim i one znikną z rynku, nie mając bezpośrednich następców, Ford postanowił wprowadzić ich wersje hybrydowe.

Do napędu wykorzystano czterocylindrowy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2,5 litra, pracujący w cyklu Atkinsona (połączono go z bezstopniową przekładnią symulująca zmianę przełożeń). Wspiera go jednostka elektryczna. Litowo-jonowy akumulator ma pojemność 1,1 kWh i umożliwia krótkotrwałe poruszanie się w trybie tylko elektrycznym. Parametry zespołu napędowego to 190 KM i 200 Nm.  Oba modele rozpędzają się do prędkości maksymalnej 185 km/h. S-Max przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,8 s, natomiast Galaxy jest o 0,2 s wolniejszy. Średnie zużycie paliwa wynosi w cyklu WLTP 6,4 l/100 km.

Odmiany hybrydowe mają niezmienione pojemności bagażników –  do rolety jest to 700 l.

S-Maxa 2.5 Hybrid wyceniono na 170 300 zł w wersji Titanium, 185 900 zł w ST Line i 202 800 zł w Vignale.

Galaxy kosztuje zaś 170 450 zł w Trend, 186 550 zł w Titanium i 215 550 zł w V-Line.

Poza nowymi odmianami oba modele są oferowane także z dieslem 2.0 EcoBlue o mocy 150 lub 190 KM (ta druga wersja także w aucie z napędem 4x4).

2021_FORD_GALAXY_12
Galaxy występuje tylko w wariancie 7-osobowym.
2021_FORD_GALAXY_15
Topową wersją Galaxy jest V-Line, a S-Maxa – Vignale.
2021_FORD_S-MAX_02
Oba hybrydowe minivany mają napęd na przednie koła.
2021_FORD_S-MAX_04
S-Max jest seryjnie 5-, a za dopłatą 7-osobowy.
2019FordS-MAX_Interior_3
Deski rozdzielcze są identyczne w obu modelach. W wyposażeniu seryjnym znajduje się m.in. modem FordPass Connect dostarczający sygnał wi-fi maksymalnie dla 10 urządzeń.

Czytaj także