Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot E-3008

Jaki będzie nowy Peugeot 5008? W grę wchodzi nie tylko napęd elektryczny

Jaki będzie nowy Peugeot 5008? W grę wchodzi nie tylko napęd elektryczny

Zupełnie nowa generacja Peugeota 5008 pojawi się w połowie 2024 roku. Jakie będzie to auto? Pewne informacje zdradziła Natalie Knight – dyrektor finansowy w koncernie Stellantis. 

Aktualne wcielenie Peugeota 5008 wywodzi się bezpośrednio z modelu 3008. W odróżnieniu od niego ma wydłużone rozstaw osi i nadwozie oraz pozwala na przewiezienie do siedmiu osób. 

Francuzi już pokazali nowego Peugeota 3008, który rynkowe życie zacznie jako samochód elektryczny (E-3008). Powstał on na nowo opracowanej platformie STLA Medium, zapewniającej zasięg do 700 km na jednym ładowaniu. 

Nowy Peugeot 5008 – kalka z 3008, ale w rodzinnym wydaniu

Skorzysta z niej również przyszły Peugeot 5008. Jak wspomniała w rozmowie z Automotive News Europe Natalie Knight, dyrektor finansowy w koncernie Stellantis, ma on być jedną z najważniejszych premier tego giganta w 2024 roku na Starym Kontynencie. Debiut 5008 jest planowany na sierpień. 

Peugeot 5008_01
Aktualna, druga generacja Peugeota 5008 jest w sprzedaży od 2017 roku. 
peugeot

Oczekuje się, że pod względem stylistycznym będzie on nawiązywał do 3008. Otrzyma więc podobny przód, ale od środkowych słupków ma być już innym samochodem. W przeciwieństwie do Peugeota 3008 model 5008 trzeciej generacji zachowa typowe dla SUV-ów nadwozie z mocno opadającą tylną pokrywą. To ukłon przede wszystkim w stronę pojemności bagażnika, ale nie tylko.

Zapewne nowe auto będzie nadal dostępne w wariancie 7-miejscowym. Z kolei wewnątrz zaadaptuje kokpit aktualnego 3008, zdominowany przez zakrzywiony, 21-calowy ekran panoramiczny o wysokiej rozdzielczości. 

peugeot-e-3008-deska-rodzielcza
Na 99% nowy Peugeot 5008 otrzyma kokpit, w jaki zaopatrzono 3008 nowej generacji. 
peugeot

Elektryk i hybryda

Szczegółów dotyczących układów napędowych na razie nie znamy. Ważne jest jednak, że nowy Peugeot 5008 obok napędu czysto elektrycznego otrzyma również hybrydowe układy napędowe. 

Jeden z nich będzie prawdopodobnie oparty na 1,2-litrowej, 3-cylindrowej jednostce PureTech, którą na początku roku Francuzi wprowadzili do modeli 3008/5008. Łącznie układ hybrydowy rozwija 136 KM (230 Nm), z czego 28 KM (55 Nm) pochodzi z silnika elektrycznego. 

Wariant czysto elektryczny będzie najprawdopodobniej taki, jak w E-3008. Oznacza to trzy różne wersje silnikowe:

  • 210 KM (343 Nm), napęd na przednie koła, zasięg 525 km (według WLTP)
  • 320 KM (343+166 Nm), napęd 4x4, zasięg 525 km (WLTP)
  • 230 KM (343 Nm), napęd na przednie koła, zasięg 700 km (WLTP)

Dobre wyniki sprzedaży

Mimo że nowy Peugeot 5008 jest już za rogiem, odchodzący model nadal sprzedaje się nieźle. Od stycznia do września tego roku znalazł on 34 560 nabywców, co oznacza wyraźny wzrost w stosunku do 26 425 szt. uzyskanych w tym samym okresie 2022 roku. 

To piąty wynik w Europie w segmencie średnich/dużych SUV-ów. 

Czytaj także