W nowym wydaniu największy SUV marki Peugeot wkracza na drogę elektromobilności, wyznaczając standardy w segmencie. Czym wyróżnia się Peugeot E-5008?
Druga generacja flagowego SUV-a marki Peugeot wykorzystuje nową platformę Stellantis STLA Medium. Pozwoliło to zaprojektować pojazd nie tylko wyjątkowo nowoczesny, w pełni uwzględniający potrzeby współczesnego klienta i wyzwania ekologii, ale także... inteligentny.
Choć atrakcyjna sylwetka i wyrafinowany design doskonale to ukrywają, nowy model jest aż o 15 cm dłuższy od poprzednika (mierzy 479,1 cm), jego szerokość i wysokość wzrosły o 5 cm, a rozstaw osi o 6 cm. Pozwoliło to wygospodarować wyjątkowo przestronne wnętrze, które w trzech rzędach siedzeń wygodnie mieści nawet siedem osób.
Rodziny docenią też rekordowo obszerny bagażnik, którego pojemność, w zależności od konfiguracji siedzeń, wynosi od 259 litrów przy wykorzystaniu wszystkich miejsc przez 748 l za przesuwaną kanapą drugiego rzędu po 1815 litrów, gdy na pokładzie są tylko kierowca i pasażer, a przestrzeń bagażową załaduje się po dach.
Wnętrze nowego Peugeot E-5008 wyróżnia się nie tylko rozmiarami, ale i wyjątkową atmosferą. To zasługa interesującego designu, szlachetnych materiałów, atrakcyjnego podświetlenia, a także wyjątkowej koncepcji Panoramic i-Cockpit, w której ekrany (w wersji Allure dwa 10-calowe, w odmianie GT jeden 21-calowy) wizualnie unoszą się nad szczytem kokpitu, zapewniając nadzwyczajną czytelność wskazań.
Ale wyświetlacze, w tym ten z wirtualnymi przełącznikami i-Toggles, pozwalającymi zapisać 10 skrótów do najczęściej używanych funkcji, nie są jedynym sposobem komunikowania się z nowym Peugeot E-5008. Nową możliwość zapewniła sztuczna inteligencja, dzięki której wykorzystujący ChatGPT asystent głosowy doskonale rozumie komendy. W połączeniu z ułatwiającą planowanie tras aplikacją e-Routes i intuicyjnie działającymi systemami wsparcia kierowcy przekłada się to na większe bezpieczeństwo i przyjemność każdej podróży.
Ta ostatnia zyskuje za sprawą innowacyjnego elektrycznego napędu (w gamie są też wersje mild hybrid 136 KM i plug-in hybrid 195 KM) zapewniającego świetne osiągi oraz znaczny zasięg. Bardzo dobrą dynamikę zapewniają elektryczne jednostki o mocy 213 lub 231 KM odpowiedzialne za momentalne przyspieszenie po wciśnięciu prawego pedału.
Duży zasięg jest z kolei zasługą akumulatora litowo-jonowego NMC o użytkowej pojemności 73 kWh w bazowej wersji 210 oraz aż 96,9 kWh w wariancie 230 Long Range. Dzięki nim nowość Peugeota jest w stanie przejechać między ładowaniami, odpowiednio, do 500 km oraz do 664 km (cykl mieszany WLTP). Szybkie ładowanie prądem stałym do 160 kW pozwala uzupełnić energię w akumulatorze od 20 do 80% w pół godziny, a w 10 minut uzyskać dodatkowe 150 km zasięgu.
O spokój ducha nabywcy nowego Peugeot E-5008 (i każdego innego z siedmiu elektrycznych modeli tej marki) dba też wyjątkowa gwarancja Peugeot Allure Care, dzięki której ochrona producenta trwa nawet do 8 lat lub 160 000 km przebiegu.