Oto finalna, limitowana do zaledwie 1976 egzemplarzy wersja Renault Megane R.S – Ultime. Jeden z najlepszych hot hatchy przejdzie wkrótce do historii.
Sportowa wersja hatchbacka Megane była w ofercie Renault przez ostatnie dwadzieścia lat, zdobywając liczne grono miłośników, nie tylko zdeklarowanych fanów marki, ale hot hatchy w ogóle.
Niestety czasy mamy takie, że kolejne świetne sportowe auta z silnikami benzynowymi znikają z rynku, w ogóle nie trafiają do Europy (np. nowa generacja nissana Z) albo przejdą na napęd elektryczny (jak kolejne wcielenie Porsche Boxstera/Caymana).
Renault zaprezentowało ostatnią serię Megane R.S. pod nazwą Ultime, która zostanie wyprodukowana w liczbie 1976 sztuk (w 1976 roku powstał dział Renault Sport) i wiosną br. zastąpi w ofercie Megane R.S. oraz Megane R.S. Trophy.
Wersję Ultime wyróżniają m.in. dekoracyjne naklejki umieszczone na drzwiach, dachu, błotnikach, masce i tylnym zderzaku. Część elementów karoserii została wykończona w kolorze czarnym (logo marki, klamki, obramowania szyb, felgi,listwa przedniego zderzaka oraz dyfuzor). We wnętrzu zastosowano seryjnie kubełkowe siedzenia Recaro z tapicerką z Alcantary.
Do napędu stosowany jest znany z odmiany Trophy silnik 1.8 turbo rozwijający 300 KM i 420 Nm, połączony z 7-biegową dwusprzęgłową przekładnią. Standardem jest także mechanizm różnicowy Torsen. Auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w czasie 5,7 s.
W układzie jezdnym zastosowano 19-calowe obręcze z oponami Bridgestone Potenza S007 (opracowane dla Megane R.S. Trophy-R), hamulce Brembo, obniżone zawieszenie (Cup) oraz system 4Control, czyli tylnych kół skrętnych.
Co ważne, Megane R.S. Ultime jest w ogóle ostatnim modelem powstałym pod skrzydłami Renault Sport. Kontynuatorem tradycji mają być samochody Alpine, sportowej marki koncernu Renault.