Po zakończeniu czwartego etapu budowy zakładu w Kobierzycach powstanie największa fabryka baterii do aut elektrycznych na świecie.
Lawinowy wzrost popularności samochodów elektrycznych powoduje, że radykalnie wzrasta zapotrzebowanie na baterie, które zasilają ich silniki. W Polsce są one produkowane m.in. przez fabrykę Mercedesa w Jaworze oraz koreańską spółkę LG Energy Solution.
Ta druga firma w 2016 r. rozpoczęła budowę fabryki akumulatorów w zarządzanym przez Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. Euro-Parku Kobierzyce pod Wrocławiem (powstał on w 2005 r., a obecnie działa w nim 31 inwestorów). Jej drugi etap rozpoczął się w 2017 r., a trzeci – wiosną 2019 r. (jego zakończenie planowane jest na koniec bieżącego roku). Jednocześnie LG Energy Solution złożyła aplikację o wsparcie czwartego etapu budowy zakładu w Kobierzycach. ARP S.A. przekazała właśnie decyzję o jego przyznaniu.
Łączne nakłady na inwestycje w dolnośląskiej lokalizacji przekroczą kwotę 3,1 miliarda euro. Zatrudnienie w zakładzie LG sięgnie nawet 10 tysięcy osób. Polska fabryka ma być największa na świecie. Jej moce produkcyjne sięgną 100 GWh akumulatorów, co ma zaspokoić nawet 60% aktualnego zapotrzebowania na baterie do aut elektrycznych w Europie.
LG Energy Solution wytwarza akumulatory litowo-jonowe do samochodów elektrycznych i dostarcza je m.in. dla Audi, BMW, Daimlera, Forda, Jaguara, Renault, Porsche, Volkswagena czy Volvo. W polskiej fabryce są produkowane wszystkie komponenty baterii – od elektrod do ogniw, modułów, po kompletne moduły zasilające.