Pierwsze seryjne drogowe 911 z napędem hybrydowym ma się pojawić już w 2022 r. i może być najmocniejszą wersją w całej gamie.
Porsche kończy prace nad jedną z najbardziej spektakularnych wersji słynnego modelu 911. Chodzi o odmianę zasilaną nie tylko silnikiem spalinowym, ale także elektrycznym.
Zdjęcia, które publikujemy, są nieoficjalne i przedstawiają przedprodukcyjną wersję hybrydowego 911. Detale karoserii w seryjnym aucie mogą być zatem inne niż te na fotografiach.
Porsche pokazało obecną generację modelu 911 pod koniec 2018 r. Samochód bazuje na platformie MMB, która od samego początku była przystosowana również do napędu hybrydowego: konstruktorzy przewidzieli bowiem specjalne miejsce na montaż silnika elektrycznego. Znajduje się ono pomiędzy jednostką spalinową a skrzynią biegów. Na razie wszystkie wersje obecnego wcielenia 911 są spalinowe.
Pełnia możliwości platformy MMB zostanie wykorzystana w 2022 r., kiedy gamę 911 ma uzupełnić wersja z napędem hybrydowym. Dla celów wizerunkowych może ona zostać najmocniejszym z wariantów 911. Jej moc szacujemy na ok. 700 KM. Przyspieszenie 0-100 km/h też zrobi wrażenie. Niewykluczone, że wyniesie ono zaledwie dwie i pół sekundy.
Bardzo możliwe, że gamę 911 uzupełni jeszcze jedna wersja z napędem hybrydowym, tyle że już słabsza. Mogłaby ona rozwijać ponad 450 KM i przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,3 s.
Hybrydowe 911 może być szokiem, ale ten napęd ma ogromne tradycje w historii Porsche. Ferdinand Porsche skonstruował spalinowo-elektryczny automobil już w 1900 r. Nosił on nazwę Lohner-Porsche Semper Vivus i wyposażono go w dwa silniki elektryczne oraz 4-cylindrową jednostkę spalinową.
Pierwszym seryjnym hybrydowym Porsche była jedna z odmian drugiej generacji SUV-a Cayenne. Wersja S Hybrid debiutowała w 2010 r. i rozwijała 380 KM.
Równie „stare” jest hybrydowe 911, ale przeznaczone wyłącznie do wyścigów. W 2010 r. pojawiło się wyczynowe 911 z napędem hybrydowym, czyli 911 GT3 R Hybrid z 480-konnym silnikiem spalinowym 4.0 i dwoma jednostkami elektrycznymi rozwijającymi po 82 KM. 12 lat później pojawi się pierwsze seryjne szosowe hybrydowe 911.