Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Maxus Euniq 6 – przód i bok

Maxus – w Polsce debiutuje nowa marka samochodów

Maxus – w Polsce debiutuje nowa marka samochodów

Do Polski oficjalnie weszła chińska marka Maxus koncernu SAIC. W sprzedaży znajdą się elektryczne auta osobowe (SUV, minivany i pick-up) oraz dostawcze i ciężarówka. Znamy już ceny pierwszych debiutujących na naszym rynku modeli – SUV-a Euniq 6, minivana Euniq 5 oraz dostawczaków e-Deliver 3 i e-Deliver 9.

Chiny to motoryzacyjna potęga – największy rynek na świecie zarówno pod względem sprzedaży ogólnie, jak i w kategorii samochodów elektrycznych. Elektryfikacja w Państwie Środka postępuje bardzo dynamicznie i oferowanych jest tam wiele naprawdę ciekawych modeli z tego rodzaju napędem.

Na razie ekspansja chińskich producentów w Europie nie jest jeszcze bardzo widoczna, ale to zaczyna się zmieniać. Jednym z przykładów jest właśnie otwarcie oficjalnego przedstawicielstwa marki Maxus. Należy ona do państwowego koncernu SAIC, który znany jest m.in. z kooperacji z takimi firmami jak Volkswagen czy General Motors.

W Polsce Maxusa będzie reprezentować RSA. Obecnie ma ona kilkanaście punktów dealerskich (m.in. w Warszawie, Łodzi, Gdańsku, Katowicach, Bydgoszczy czy Wrocławiu), a do końca bieżącego roku ich liczba ma wzrosnąć do ponad dwudziestu.

W ofercie znajdą się najpierw samochody osobowe (SUV Euniq 6 i minivan Euniq 5), a także dostawcze (e-Deliver 3 i e-Deliver 9). Pod koniec 2022 roku gamę uzupełni pick-up eT90, a w 2023 r. kolejny minivan (MIFA 9) i ciężarówka.

Euniq 6

SUV o długości 474 cm. Napęd na przednie koła. Silnik elektryczny o mocy 177 KM. Akumulator ma pojemność 70 kWh, a zasięg wg WLTP to 354 km w cyklu mieszanym. 

Maxus Euniq 6 – tył i bok
Euniq 6 – elektryczny SUV klasy średniej Maxusa – został wyceniony na 224 900 zł. Auto może się rozpędzić do 160 km/h.
Maxus
Maxus Euniq 6 – wnętrze
Centralny ekran ma 12,3 cala. System obsługuje Apple CarPlay i Android Auto.
Maxus

Euniq 5

Maxus Euniq 5 6-miejscowy – przód i bok
MauS

Elektryczny 6- lub 7-osobowy minivan (długość 483 cm). Także tutaj silnik rozwija 177 KM, a bateria ma pojemność 70 kWh. Cena: od 239 900 zł.

eT90

Maxus eT90 pick-up – przód i bok
Maxus

Jeszcze w tym roku do sprzedaży trafi elektryczny pick-up z wydłużoną pięcioosobową kabiną. Na razie nie podano jego specyfikacji, ale by był konkurencyjny, powinien mieć napęd 4x4.

e-Deliver 3

 Maxus eDeliver 3 – przód i bok
Maxus

Model użytkowy od podstaw skonstruowany jako elektryczny. Dostępne warianty zamknięte o długości 456 lub 515 cm i platforma do zabudowy. Moc 120 KM, bateria 50 kWh, zasięg 210-253 km. Cena: od 196 461 zł.

e-Deliver 9

Maxus eDeliver 9 – przód i bok
Maxus

Dwie wersje zamknięte (555 i 594 cm) i odmiana do zabudowy. Silnik ma 200 KM, a akumulator 51,5, 72 lub 88,5 kWh. Zasięg: 186-296 km. Cena: od 373 400 zł.

Czytaj także