Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
MG HS – lewy przód

MG: na drodze do sukcesu

fot. MG

MG: na drodze do sukcesu

MG jest na prostej drodze do podbicia Polski i Europy. Ma tu już niemałe osiągnięcia, a dzięki mądrej strategii przyszłość stoi otworem.

Motoryzacja nieustannie zmienia się od czasu pierwszych samochodów, ale ostatnio metamorfoza ta przebiega wręcz gwałtownie. Auta ze zwiększonym prześwitem wyparły już z rynku wiele modeli tradycyjnych segmentów. Ewoluują również układy napędowe, wśród których coraz większą rolę odgrywają napędy w mniejszym lub większym stopniu wspomagane jednostkami na prąd oraz te w pełni elektryczne. Wszystko to sprawia, że przemiany przechodzi też struktura sprzedaży samochodów. Pewne marki jeszcze kilka lat temu istotne na naszym kontynencie odeszły w niepamięć, inne rosną w siłę, jak MG.

Ta firma o brytyjskim pochodzeniu, z korzeniami sięgającymi ponad stu lat wstecz, od pewnego czasu przeżywa drugą młodość jako producent w pełni gotowy na wspomniane wyzwania współczesności. Poza bogatym dziedzictwem, pełnym legendarnych aut poszukiwanych obecnie przez kolekcjonerów, siłą MG jest mocna oferta składająca się z atrakcyjnych modeli różnych segmentów łączących szereg atutów, jak świetny stosunek ceny do jakości, wyposażenie premium w standardzie i potrójna 7-letnia gwarancja.

Samochody marki MG to świat premium w przystępnej cenie – a to tylko początek długiej listy ich mocnych stron.

Pozwoliło to MG sprawnie zbudować silną pozycję w Europie. W 2024 roku zarejestrowano tu ponad 243 tys. samochodów tej marki, co dało jej 20. miejsce na liście najpopularniejszych producentów na naszym kontynencie. Z kolei model ZS uplasował się na 35. pozycji rankingu najchętniej wybieranych samochodów. Ale brytyjska marka nie przestaje się rozwijać. W pierwszym kwartale tego roku MG awansowało już na 18. miejsce i szybko dogania marki przed nim, a model ZS zameldował się na liście Top 20. Jeszcze lepiej MG radzi sobie w Polsce, gdzie jest obecnie 15. najchętniej wybieraną marką.

Wszystko to sprawia, że mimo zawirowań na rynku przyszłość MG maluje się w jasnych barwach.

MG: od przeszłości prosto w przyszłość

Marka MG już od ponad wieku buduje swoją rozpoznawalność, m.in. mnóstwem niezapomnianych samochodów, które na stałe zapisały się w annałach motoryzacji. Takie niepowtarzalne auta jak MG Midget, MGA, MGB czy bardziej współczesne MGF udostępniły emocje z jazdy szerokiemu gronu odbiorców. Osobny rozdział napisało maleńkie MG Metro, na którego bazie w latach 80. ubiegłego stulecia powstała jedna z legendarnych „rajdówek” Grupy B.

MG 14/28 przód
Historia marki MG zaczęła się w 1924 r. od modelu MG 14/28, który już ponad 100 lat temu przekraczał 100 km/h.
fot. MG

Aktualnie MG rozkwita także na polskim rynku. Zadebiutowało tu w listopadzie 2023 r., już w kwietniu 2024 r. sprzedało swój tysięczny samochód (MG4), a niedawno świętowało sprzedaż w Polsce 10-tysięcznego auta (MG HS).

W ubiegłym roku marka MG zajęła 20. miejsce na naszym rynku, a w pierwszym kwartale tego roku była już piętnasta. SUV HS w 2024 r. miał 35. pozycję w rankingu modeli, a po 3 miesiącach tego roku jest już szesnasty.

mg-hs-excite-mg-numer-10000-w-polsce
MG numer 10 000 sprzedanym w naszym kraju jest czerwony HS w wersji wyposażeniowej Excite.
fot. MG

Co ważne, MG nie zatrzymuje się na teraźniejszości i odważnie patrzy w przyszłość. O tym, że marka jest na nią gotowa, świadczy nie tylko zaawansowana technologia w jej modelach, jak hybrydowe napędy nowej generacji czy w pełni elektryczne układy napędowe, ale też prototypy, np. MG EXE181, współczesna interpretacja MG EX181, które w latach 50. XX w. pobiło rekord prędkości (ponad 410 km/h) ze słynnym Philem Hillem za kierownicą. Ten elektryczny pojazd o współczynniku oporu powietrza wynoszącym zaledwie 0,181 ma osiągać 415 km/h.

MG EXE181 bok
fot. MG
MG EXE181 kokpit
MG EXE181 ma jednoosobowy kokpit, tak samo jak jego przodek, MG EX181.
fot. MG

MG3

Idealny do miasta. Ten atrakcyjnie stylizowany miejski hatchback wyróżnia się przestronnym wnętrzem. Do wyboru są dwa rodzaje napędu.

  • benzynowy silnik 1.5 rozwijający 115 KM, cennik tej wersji startuje z poziomu zaledwie 67 990 zł
  • hybrydowy napęd o mocy aż 195 KM, ceny od 87 950 zł
mg3 prawy przod
Najmniejsze auto w gamie MG można zamówić w jednym z siedmiu gustownych kolorów.
Fot. MG
mg3 lewy tył
MG3 ma typowe dla miejskiego hatchbacka wymiary, czyli 4,11 m długości.
fot. MG
mg3 kokpit
Nawet bazowe MG3 seryjnie oferuje nawigację, klimatyzację, tempomat czy kamerę i czujniki cofania.
fot. MG

MG4

„Elektryk” z duszą sportowca. Elektryczny kompakt dostępny w czterech wersjach napędowych, z których topowa przyspiesza do 100 km/h w 3,8 s.

  • 170 KM, 49 kWh, zasięg do 350 km, od 130 900 zł
  • 204 KM, 64 kWh, zasięg do 465 km, od 147 600 zł
  • 245 KM, 77 kWh, zasięg 530 km, 171 600 zł
  • 435 KM, 4x4, 64 kWh, zasięg 400 km, 175 600 zł
mg4 lewy przód
MG4 to kompaktowy hatchback o efektownej stylistyce mierzący 4,29 m.
fot. MG
mg4 lewy tył
Wśród 7 oferowanych lakierów jest widoczny na zdjęciach matowy.
fot. MG
MG4 kokpit
Minimalistyczny kokpit z ekranami 7'' i 10,25''. Aktywny tempomat w standardzie.
fot. MG

MG ZS Classic

Najtańszy SUV. W nowoczesnym nadwoziu SUV-a znajdziemy elegancki design, przyjemnie wykonane wnętrze i przestronny bagażnik o pojemności 448 litrów, jednocześnie cena zakupu jest bezkonkurencyjna w segmencie B-SUV.

  •  benzynowy silnik 1.5 o mocy 106 KM, ceny od 79 800 zł
mg zs classic tył
Nadwozie o długości 4,32 m ułatwia jazdę po zatłoczonym mieście. 6 lakierów w palecie.
fot. MG
mg zs classic kokpit
Elegancki, dobrze wyposażony kokpit ZS Classic pokazuje, że niska cena nie musi oznaczać oszczędności.
fot. MG

MG ZS

Zupełnie nowe oblicze ZS-a. W nowym wydaniu ZS urósł i zyskał wyjątkowo wydajny napęd Hybrid+ rozwijający aż 197 KM. Średnie zużycie paliwa wynosi zaledwie 5,0-5,1 l/100 km.

  • hybrydowy napęd o mocy 197 KM, ceny od 98 900 zł
mg zs hev przód
Ten atrakcyjny SUV ma 4,43 m długości. Do wyboru jest siedem ciekawych kolorów lakieru.
fot. MG
mg zs kokpit
Wnętrze w niczym nie ustępuje efektownemu nadwoziu. Ekran centralny może mieć 10,25 lub 12,3 cala.
fot. MG

MG HS

SUV dla wymagających. Postawny SUV o imponująco przestronnym wnętrzu z mnóstwem nowoczesnych funkcji. 

  • benzynowy silnik 1.5T, 170 KM, 6-biegowa skrzynia manualna (od 109 900 zł) lub 7-stopniowy automat DCT (od 118 900 zł) 
  • wersja Plug-In Hybrid, 272 KM, 0-100 km/h w 6,9 s, akumulator 21,4 kWh, zasięg elektryczny do 100 km, ceny od 154 500 zł
  • wersja Hybrid+, 224 KM, 0-100 km/h w 7,9 s, zużycie paliwa 5,5 l/100 km, ceny od 128 900 zł
mg hs prawy przód
Nadwozie o długości prawie 4,7 m czyni eleganckiego HS-a SUV-em klasy średniej.
fot. MG
mg hs prawy tył
Gama lakierów tego modelu składa się z 6 atrakcyjnych barw.
fot. MG

 

mg hs kokpit
Wnętrze klasy premium z dwoma połączonymi ekranami o przekątnej 12,3'' oraz szykownym wykończeniem.
fot. MG

MG Cyberster

Powrót do korzeni. MG słynie ze sportowych roadsterów. Najnowszy z nich, ze swoimi unoszonymi drzwiami i elektrycznym napędem (akumulator 77 kWh, zasięg do 507 km), otwiera zupełnie nowy, fascynujący rozdział w historii marki.

  •  340 KM, napęd na tył, 0-100 km/h w 5 s, ceny od 277 900 zł
  •  510 KM, napęd 4x4, 0-100 km/h w 3,2 s, ceny od 299 900 zł
mg cyberster przód
Nieco ponad 4,5-metrowego Cyberstera wyróżniają unoszone drzwi i 6 atrakcyjnych kolorów.
fot. MG
mg cyberster kokpit z kobietą za kierownicą
Efektowny design także w środku. Wnętrze może być czarno-czerwone lub szaro-białe.
fot. MG

Czytaj także