„Motor” nr 19/2022 od poniedziałku w sprzedaży, a w nim m.in.:
PIERWSZA JAZDA:
Alfa Romeo Tonale – Zupełnie nowy model w gamie włoskiego producenta. Ten kompaktowy SUV stawia na wszechstronność i nowoczesne systemy wsparcia kierowcy.
Mazda CX-60 – Mazda wkracza do klasy wyższej i ma ambicje rywalizować z markami premium. A to wszystko zgodnie z obecnie panującymi trendami, czyli za sprawą SUV-a z hybrydowym napędem typu plug-in o mocy 327 KM.
PORÓWNANIE:
BMW 318i, Peugeot 508 PureTech 130, Volvo S60 B4 – Trzy modele klasy średniej z podstawowymi silnikami benzynowymi. Który z nich ma najwięcej argumentów?
TEST:
Mercedes EQB 350 4Matic – Kolejny elektryczny model w gamie Mercedesa. Tym razem wersji na prąd doczekał się rodzinny kompaktowy SUV, czyli GLB. Bazujące na nim EQB w topowej wersji ma dwa silniki o mocy 292 KM i napęd na obie osie.
PORADY:
Nowe kamery – Inspekcja Transportu Drogowego rozbudowuje system automatycznej kontroli. Przedstawiamy mapę nowych punktów, uwzględniającą odcinki autostrad i „ekspresówek”.
Tablicowy problem – Zgubione, zmienione, kolekcjonerskie – jazda bez tablic lub z niewłaściwymi może oznaczać dotkliwą karę, nawet do 5 tys. zł grzywny.
Wybieramy letnie opony do SUV-a – Testujemy 9 modeli w rozmiarze 215/60 R17. Obok produktów premium sprawdzamy także opony klasy średniej i budżetowe. W tym przedstawicieli Dębicy i Kormorana.
Wydłuż życie sprzęgła i dwumasu – Wymiana sprzęgła wraz z kołem dwumasowym może kosztować przeszło 4000 zł. Jak użytkować je tak, aby służyły jak najdłużej.
UŻYWANE:
Nissan Patrol GR – „Terenówka” z prawdziwego zdarzenia. Którą wersję Patrola wybrać, a które lepiej omijać z daleka? Użytkownicy oceniają ten dla wielu kultowy model Nissana.
Typy szkody i koszty jej likwidacji – Jakie są średnia wartość szkody i najczęstsze uszkodzenia samochodów używanych.
Teraz albo nigdy – Powoli kończy się era motoryzacji, jaką znamy, nowe auta to coraz częściej „elektryki”. Na rynku wtórnym jest jednak sporo ciekawych propozycji dla fanów motoryzacji. Ale trzeba się spieszyć, bo takich aut będzie coraz mniej.
Volkswagen Caravelle 2.0 TDI – Jego poprzednik wsławił się legendarną trwałością. Bierzemy pod lupę Volkswagena T5 z silnikiem 2.0 TDI, który pokonał blisko 330 tysięcy kilometrów.