Oto najnowsze nieoficjalne zdjęcia kolejnej generacji Mercedesa-AMG SL, która w topowej wersji ma rozwinąć około 700 KM i przyspieszać od 0 do 100 km/h w 3,3 s.
W tym roku pojawi się najnowsza generacja luksusowego modelu SL. Producent publikował już zdjęcia tego samochodu, ale jak dotąd wyłącznie w pełnym kamuflażu. Teraz dysponujemy nieoficjalnym fotografiami samochodu z kamuflażem obejmującym jedynie fragmenty karoserii.
Kluczową zmianą dla designu i proporcji auta było zastąpienie składanego hardtopu miękkim składanym dachem. Dzięki niemu nowy SL będzie miał niżej poprowadzoną linię bagażnika, co nada całej sylwetce jeszcze więcej smukłości. Ten sam efekt przyniosą także:
Niewykluczone, że w gamie akcesoriów najnowszego SL-a znajdzie się hardtop.
Pierwszy raz w historii modelu SL samochód od podstaw skonstruował sportowy dział AMG. Widać to po nazwie auta, w której znalazły się te słynne litery.
Samochód bazuje na kompletnie nowej aluminiowej ramie przestrzennej. Struktura nośna ma aż o 50% wyższą sztywność poprzeczną niż w Mercedesie-AMG GT Roadster. Wspornik deski rozdzielczej wykonano ze stopu magnezu, a rama przedniej szyby to stal. Karoseria bez drzwi oraz pokryw silnika i bagażnika waży tylko około 270 kg. Konstruktorzy starali się możliwie najbardziej obniżyć środek ciężkości samochodu.
Topowa odmiana nowego SL-a może otrzymać 4-litrowy turbodoładowany silnik V8 rozwijający około 700 KM. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h szacujemy na 3,3 s.
Pierwszy SL pojawił się w 1952 r. i nie był wcale ani drogowym autem, ani kabrioletem, lecz wyczynowym coupe. Pierwszy drogowy SL zadebiutował dwa lata później i wywodził się z wyścigowego prototypu, który Mercedes skonstruował do startów w 1953 r. To właśnie słynny „Gullwing”, czyli coupe z podnoszonymi drzwiami.
Pierwszego drogowego roadstera noszącego nazwę SL przedstawiono w 1957 r. Oto przegląd poprzedników nadchodzącego, siódmego wcielenia SL-a.
W naszym zestawieniu nie uwzględniliśmy 105-konnego modelu 190 SL produkowanego w latach 1955-1963, ponieważ był autem o klasę niższym niż reszta SL-ów.