Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Acura NSX Type S – przód

Najmocniejszy NSX w historii – Acura NSX Type S

Najmocniejszy NSX w historii – Acura NSX Type S

Nowy Type S rozwija 600 KM i jest najmocniejszą seryjną wersją modelu NSX w historii. Powstanie tylko 350 sztuk tej odmiany.

  • O 27 KM więcej niż w standardowym modelu NSX
  • Przyspieszenie od 0 do 96 km/h: niecałe 3 s
  • Sporo karbonowych elementów nadwozia

Acura jest marką premium Hondy, nieobecną w Europie, ale dostępną np. w Stanach Zjednoczonych. To właśnie do jej gamy na tamtejszym rynku trafia superauto NSX. W Europie mamy więc Hondę NSX, w USA Acurę NSX. Producent właśnie przedstawił jej nową limitowaną wersję o nazwie Type S.

Osiągi NSX Type S

Type S wyposażono w zmodyfikowany napęd hybrydowy standardowego NSX-a. Silnik spalinowy to nadal turbodoładowane 3.5 V6, ale w Type S ma on nowe wtryskiwacze, intercoolery oraz turbosprężarki. Te ostatnie pochodzą wprost z wyścigowej wersji NSX-a.

Tym samym moc silnika spalinowego wzrosła z 500 do 520 KM. Dodając do tego jednostki elektryczne, otrzymujemy łącznie 600 KM, o 27 KM więcej niż w standardowym NSX-ie. Maksymalny moment obrotowy też wzrósł: z 645 do 667 Nm.

NSX Type S rozwija maksymalnie 307 km/h, a przyspieszenie od 0 do 60 mil/h (0-96 km/h) zajmuje mu niecałe trzy sekundy.

Wersja Type S ma też szerszy rozstaw kół, o centymetr z przodu i dwa z tyłu. Specjalnie dla tego samochodu Pirelli przygotowało odmianę ogumienia P-Zero. Z przodu jest ono 19-, z tyłu zaś 20-calowe. Tarcze hamulcowe dostarcza z kolei Brembo. Z przodu zastosowano 6-tłoczkowe zaciski, z tyłu 4-tłoczkowe. W ramach opcjonalnego pakietu Lightweight nabywca otrzymuje nie tylko karbonowo-ceramiczne tarcze, ale też karbonową pokrywę silnika. W sumie zmniejsza to wagę samochodu aż o 26,2 kg.

Z włókien węglowych wykonano także sporo innych elementów wersji Type S. Wśród nich znalazły się np. dach, przedni i tylny spoiler, progi oraz dyfuzor.

Design NSX Type S

Nowa wersja ma też nieco inny design. Przede wszystkim zmodernizowano wloty powietrza w przednim zderzaku, są większe i mają jeszcze bardziej sportowe kształty. Inne są też np. wspomniane przedni dolny spoiler i dyfuzor. Obudowy bocznych lusterek, klamki i emblematy firmowe pomalowano na czarno. Czarne mogą być też nowe 5-ramienne obręcze kół. Alternatywą jest matowy szary lakier.

Szary matowy lakier może także trafić na całą karoserię, ale powstanie tylko 70 sztuk wersji Type S w takim kolorze. Ogółem produkcję tej odmiany limitowano do 350 sztuk, z czego aż 300 trafi na rynek Stanów Zjednoczonych. Samochody będą budowane ręcznie w fabryce w Marysville w stanie Ohio (USA).

Acura NSX Type S - widok z góry
NSX w wersji Type S ma np. większe wloty powietrza w przednim zderzaku.
Honda
Acura NSX Type S - jazda, przód, bok
NSX Type S rozwija maksymalnie 307 km/h.
Honda
Acura NSX Type S - tył
Tylny spoiler i nowy dyfuzor są karbonowe.
Honda
Acura NSX Type S - obręcze kół
Wersję Type S wyróżniają ponadto nowe 5-ramienne obręcze kół.
Honda
Acura NSX Type S - siedzenia, fotele
Czerwień to jedna z trzech opcji kolorystycznych tapicerki foteli.
Honda

Czytaj także