Trzecia generacja Qashqaia zadebiutuje wiosną przyszłego roku, ale Nissan podaje coraz więcej informacji na temat nowego SUV-a.
Qashqai numer 3 zostanie zbudowany w oparciu o nową platformę aliansu Nissan-Renault oznaczoną symbolem CMF-C. W konstrukcji auta wykorzystano m.in. kompozyty (pokrywa bagażnika) oraz aluminium (drzwi, przednie błotniki oraz maska silnika), co sprawia, że nadwozie waży o 60 kg mniej niż dotąd, mimo że jest o 40% sztywniejsze. Zmodyfikowane zawieszenie składa się z kolumn McPhersona z przodu, natomiast z tyłu zastosowano belkę skrętną (auta z napędem na przednią oś i z felgami o średnicy do 19 cali) lub układ wielowahaczowy (auta z kołami 20-calowymi i wszystkie z napędem 4x4). Zmieniono także charakterystykę układu kierowniczego, który ma m.in. zapewniać lepsze wyczucie w położeniu środkowym.
Jeśli chodzi o gamę silnikową, to na razie wiadomo, że do napędu wykorzystana zostanie na pewno gruntownie zmodernizowana benzynowa jednostka 1.3 turbo w dwóch wariantach mocy, wspomagana przez instalacje mikrohybrydową. Co ważne, Qashqai będzie także sprzedawany w interesującej wersji hybrydowej ePower. Jej cechą szczególną jest to, że jednostka benzynowa nie została połączona bezpośrednio z kołami, a służy do doładowywania akumulatorów. Za napęd odpowiada silnik elektryczny o rozmiarach takich, jak w autach w pełni elektrycznych.
Nissan pokazał także pierwsze zdjęcia wnętrza nowego Qashqaia i ujawnił więcej informacji na temat zastosowanych rozwiązań. Auto otrzyma m.in. nowy system multimedialny (z 9-calowym ekranem o lepszej rozdzielczości) z wewnętrzną siecią Wi-Fi obsługującą do siedmiu urządzeń, nawigacją TomTom 3D, kompatybilny z Android Auto i Apple CarPlay (z tym drugim bezprzewodowo). Nowościami są także 12,3-calowe cyfrowe wskaźniki z możliwością konfiguracji, 10,8-calowy wyświetlacz przezierny (rzuca dane bezpośrednio na szybę) oraz bezprzewodowa ładowarka do smartfonów (z przodu i z tyłu znajdują się ponadto gniazda USB-A i USB-C).
Kabina nowego Qashqaia będzie przestronniejsza niż dotychczasowego. Pasażerowie mają o 1,5 cm więcej miejsca na głowę, a ci jadący z tyłu o blisko 3 cm na nogi. W najwyższych wersjach wyposażenia przednie fotele otrzymają funkcję masażu. Większy niż w Qashqaiu 2. generacji będzie bagażnik – jego pojemność zwiększono o 74 l (powinna zatem wynosić 484 l).