Ogłoszono plan rozbudowy i modernizacji tyskiej fabryki FCA. Od 2022 r. ma tam być produkowany pierwszy z nowych modeli samochodów.
Tyski zakład koncernu Fiat Chrysler Automobiles (a wkrótce, po finalnym połączeniu FCA z PSA, Stellantis) to jedna z najważniejszych fabryk dla polskiego przemysłu motoryzacyjnego. Obecnie zatrudnionych jest w niej 2,5 tys. osób, a z jej taśm w 2019 roku zjechało łącznie 263 176 samochodów marek Fiat, Abarth oraz Lancia, w tym: 179 689 szt. Fiata 500, 21 015 szt. Abartha 595 oraz 62 472 szt. Lancii Ypsilon. Jak zaznaczyła Henryka Bochniarz, członek Rady Nadzorczej FCA Poland, 74% produkcji polskich spółek FCA o wartości ponad 12,4 mld złotych znalazło swoich odbiorców poza granicami kraju (jeśli chodzi o same pojazdy, to wyeksportowano 99%).
29 grudnia podano, że w Tychach planowane są daleko idące inwestycje w kwocie 755 mln zł (z możliwością jej dalszego zwiększenia). Ich celem jest dogłębna kilkuletnia modernizacja śląskiej fabryki i przygotowanie jej do produkcji nowych samochodów włoskich marek Fiat oraz Alfa Romeo i amerykańskiego Jeepa. Mają to być samochody z napędem hybrydowym oraz elektrycznym. Wytwarzanie pierwszego z trzech modeli ma się rozpocząć w połowie 2022 roku.
W nawiązaniu do ogłoszonych planów prezes zarządu FCA Poland Alfredo Leggero, powiedział:
Polska od zawsze miała dla FCA strategiczne znaczenie. FCA Poland produkuje i będzie produkować samochody z wysokim udziałem podzespołów wytwarzanych lokalnie, które śmiało mogą być określane mianem „Made in Poland”.
W związku z realizacją inwestycji Grupie FCA przyznano pomoc publiczną przez Katowicką Specjalną Strefę Ekonomiczną (KSSE). Ma ona polegać na zapewnieniu FCA możliwości skorzystania z ulg podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych (CIT).