Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Suzuki S-Cross przód

Nowe wcielenie kompaktowego crossovera Suzuki – S-Cross zamiast SX4 S-Cross

Nowe wcielenie kompaktowego crossovera Suzuki – S-Cross zamiast SX4 S-Cross

Suzuki S-Cross to bardzo mocno zmodernizowana wersja poprzedniego modelu SX4 S-Cross. Samochód oferowany jest w wersji z silnikiem 1.4 turbo wspomaganym technologią mikrohybrydową. Ceny: od 97 500 zł

Suzuki SX4 S-Cross jest w sprzedaży od 2013 r., a w 2016 r. przeszło klasyczny face lifting (wyraźna zmiana wyglądu przodu nadwozia). Teraz japońska firma przeprowadziła dużo większą modernizację, na tyle dużą, że można w zasadzie mówić o modelu kolejnej generacji. 

Rozmiary są identyczne jak w poprzedniku (długość 430 cm, szerokość 178,5 cm, wysokość 158 cm, rozstaw osi 260 cm, pojemność bagażnika 430 litrów), ale w zasadzie kompletnie przeprojektowano nadwozie oraz oświetlenie (diodowe z przodu i z tyłu).

Przeobrażenie przeszła także kabina, choć część deski rozdzielczej czy np. boczki drzwiowe są takie jak dotąd. Największa zmiana zaszła w obrębie konsoli środkowej. Teraz ekran (7- lub 9-calowy) nie jest w nią wmontowany, ale umieszczony na jej szczycie. System multimedialny realizuje obsługę głosową oraz łączność z Apple CarPlay oraz Android Auto.

S-Cross ma bogate wyposażenie w systemy bezpieczeństwa czynnego. W zależności od wersji są to m.in. układ automatycznego hamowania w przypadku ryzyka kolizji, asystenci pasa, znaków drogowych, martwego pola i wykrywający pojazdy nadjeżdżające z boku podczas cofania oraz adaptacyjny tempomat. Dostępna jest także kamera cofania lub kamery 360 stopni.

W gamie znajduje się tylko jedna wersja silnikowa. Benzynową czterocylindrową jednostkę 1.4 turbo z wtryskiem bezpośrednim (rozwijającą 129 KM i 235 Nm) wspomaga technologia mikrohybrydowa 48V. Do wyboru są 6-biegowa skrzynia manualna oraz przekładnia automatyczna o takiej samej liczbie przełożeń.

Suzuki S-Cross można kupić z napędem na przednie lub cztery koła (w obu wariantach dostępna jest skrzynia ręczna lub automat). Odmiana 4WD daje możliwość wyboru trybu pracy napędu. Przewidziano cztery ustawienia (przełącza się je pokrętłem na konsoli między fotelami): auto, sport, snow lub lock. Osiągi S-Crossa są następujące: 0-100 km/h w 9,5 s (2WD) albo 10,2 s (4WD), prędkość maksymalna – 195 km/h.

Suzuki S-Cross oferowane jest – w zależności od odmiany napędowej – w wersjach wyposażenia Comfort, Premium, Elegance oraz Elegance Sun (z otwieranym panoramicznym oknem dachowym). Poniżej prezentujemy pełen cennik nowego S-Crossa.

Wersja Cena od:
1.4 BOOSTERJET 2WD 6MT  
Comfort 97 500 zł
Premium 102 500 zł
Elegance 114 500 zł
1.4 BOOSTERJET 2WD 6AT  
Premium 110 500 zł
Elegance 122 500 zł
1.4 BOOSTERJET 4WD 6MT  
Premium 111 500 zł
Elegance 123 500 zł
1.4 BOOSTERJET 4WD 6AT  
Premium 119 500 zł
Elegance Sun 136 500 zł
Suzuki S-Cross
S-Cross prezentuje się masywniej od poprzednika, m.in. za sprawą poszerzeń nadkoli.
Suzuki
Suzuki S-Cross tył
S-Cross ma w pełni diodowe oświetlenie. Do wyboru jest osiem kolorów nadwozia.
Suzuki
Suzuki S-Cross deska rozdzielcza
Wnętrze nie jest całkiem nowe, ale deskę rozdzielczą w obrębie konsoli środkowej wyraźnie przeprojektowano. Nowe są m.in. także wskaźniki. 
Suzuki
Suzuki S-Cross wnętrze
Kanapa w S-Crossie ma regulację kąta pochylenia.
Suzuki

Czytaj także