Alfa Romeo z napędem hybrydowym pojawi się w 2021 r., a z elektrycznym rok później.
Ostatnimi czasy Alfa Romeo relatywnie rzadko przedstawiała zupełnie nowe samochody. Wkrótce to się zmieni.
Docelowo, w 2022 r., oferta tej włoskiej firmy ma się składać z czterech modeli, przy czym tylko jeden nie będzie SUV-em. Do obecnej Giulii (sedan klasy średniej) i Stelvio (SUV klasy średniej) dołączą kompaktowy SUV Tonale i miejski SUV o nieujawnionej jeszcze nazwie.
Seryjna wersja Tonale ma zostać przedstawiona w 2021 r. i niewiele będzie się różnić od rewelacyjnie wyglądającego prototypu. Produkcyjna odmiana może mieć inne reflektory, nie wiadomo za to, czy trafią do niej zastosowane w prototypie chowane klamki bocznych drzwi i kamery zastępujące boczne lusterka. Jeszcze kilka lat temu byłoby to wykluczone, ale dziś taka technologia jest już dostępna.
Alfa Romeo należy do koncernu FCA, który właśnie się łączy z koncernem PSA, właścicielem m.in. Citroena i Peugeota. Tonale ma być pierwszą Alfą Romeo, która skorzysta na tej fuzji i otrzyma platformę francuskiego giganta. W grę wchodzi jedna architektura, czyli EMP2, stosowana m.in. w Citroenie C5 Aircross i Peugeocie 3008.
Tonale będzie oferowane nie tylko z silnikami spalinowymi, ale i z napędem hybrydowym. To właśnie „hybryda” może zostać topową odmianą tego kompaktowego SUV-a. Wyposażona w takie rozwiązanie wersja Quadrifoglio rozwinęłaby 360 KM i przyspieszała od 0 do 100 km/h w 5,4 s.
Tonale ma się pojawić na polskim rynku w 2022 r.
W pierwszym kwartale 2021 r. w Polsce zadebiutują wersje Giulii i Stelvio na rok modelowy 2021 oraz edycje specjalne obu aut pod nazwą 6C Villa d'Este. W drugim kwartale 2021 r. pojawi się kolejna seria specjalna tych samochodów (GT Junior), a w czwartym kwartale na rynek trafią Giulia i Stelvio w odmianach na rok modelowy 2022.
Kolejną ważną nowością będzie miejski SUV, który ma duże szanse zostać najchętniej kupowanym samochodem z całej gamy. Kluczowymi rywalami tego modelu będą: Audi Q2, DS 3 Crossback i Mini Countryman.
Nazwa auta pozostaje nieznana. Samochód mógłby mierzyć 420 cm długości, czyli o około ćwierć metra mniej od Tonale. Do najmniejszej Alfy Romeo ma trafić platforma CMP znana np. z Peugeota 2008. W gamie znajdą się nie tylko silniki spalinowe z trzema i czterema cylindrami, na 90 procent trafi do niej również odmiana z napędem elektrycznym.
Do 2022 r. firma nie planuje żadnych coupe i kabrioletów. Sukces rynkowy dwóch nowych SUV-ów może sprawić, że to się zmieni.