Nowe Doblo sprawia, że codzienna praca jest bezpieczniejsza i mniej stresująca. Szeroka gama nadwozi i napędów po raz pierwszy obejmuje wersję elektryczną.
Dwie poprzednie generacje sprawiły, że Doblo to dziś marka sama w sobie – nazwa modelu bezsprzecznie kojarzy się z niezawodnym, praktycznym kompanem codziennej pracy.
Trzecia generacja Doblo oferuje zupełnie nowy wymiar użyteczności, bezpieczeństwa i komfortu oraz efektywności. Tym samym po raz kolejny wyznacza standardy w segmencie kompaktowych aut dostawczych i kombivanów.
Dzięki pomysłowym i innowacyjnym rozwiązaniom jazda nowym Doblo po zatłoczonych ulicach jest mniej stresująca i znacznie bezpieczniejsza, a sama praca – łatwiejsza.
Nowa generacja popularnego dostawczego Fiata to najwyższa liga pod względem uniwersalności i ładowności. Model jest oferowany z trzema rodzajami nadwozia: van (furgon), z kabiną dla załogi (tzw. brygadówka) oraz kombi. Van występuje w dwóch wersjach długości; zależnie od konfiguracji jego przestrzeń ładunkowa sięga od 3,3 do 4,4 m3, a ładowność wynosi od 650 do 1000 kg.
Poza twardymi kompetencjami transportowymi nowe Doblo zaskakuje sprytnymi detalami, które pozwalają jeszcze lepiej zaaranżować i wykorzystać przestrzeń. Należą do nich trzy miejsca z przodu, schowek pod fotelem, składany stolik, gniazdo 230 V, zwiększająca długość i objętość przestrzeni ładunkowej funkcja Magic Cargo czy lusterko wsteczne Magic Mirror ukazujące obrazy z dwóch kamer (tylnej i bocznej), zapewniając niespotykaną łatwość manewrowania.
Konstruktorzy nowego Doblo przywiązali szczególną uwagę do komfortu jazdy, uwzględniając potrzeby profesjonalistów, którzy korzystają z samochodu przez osiem lub więcej godzin dziennie. Celem było zapewnienie bezstresowej pracy dzięki skutecznej izolacji akustycznej i zawieszeniu zdolnemu skutecznie redukować wstrząsy.
Komfort i bezpieczeństwo może zwiększać nawet 17 systemów wspomagających, m.in. układ antykolizyjny, asystent ruszania pod górę, rozpoznawanie znaków drogowych, monitorowanie zmęczenia kierowcy czy automatyczne światła drogowe. Na wymagających nawierzchniach przyda się kontrola przyczepności Grip Control System.
Nowe Doblo odpowiada na potrzeby nowoczesnej mobilności także od strony napędów. Gama obejmuje jeden silnik benzynowy i dwa wysokoprężne, a także, po raz pierwszy, odmianę elektryczną.
Dane techniczne | PureTech 110 | BlueHDi 100 | BlueHDi 130* | E-Doblo |
---|---|---|---|---|
Silnik | benzynowy, turbo | turbodiesel | turbodiesel | elektryczny |
Pojemność skokowa | 1199 cm3 | 1499 cm3 | 1499 cm3 | – |
Układ cylindrów/zawory | R3/12 | R4/16 | R4/16 | – |
Moc maksymalna | 110 KM | 100 KM | 131 KM | 136 KM |
Maks. moment obrotowy | 205 Nm | 250 Nm | 300 Nm | 260 Nm |
Skrzynia biegów | man./6-biegowa | man./6-biegowa | man./6-biegowa | aut./1-biegowa |
Osiągi | ||||
Zasięg (WLTP) | 845 km | 930 km | 930 km | 285 km |
Zużycie paliwa/energii (WLTP) | 7,1 l/100 km | 5,7 l/100 km | 5,7 l/100 km | 19,6 kWh/100 km |
CENA od (netto) | 89 300 zł | 93 950 zł | 98 600 zł | 151 800 zł |
* wersja BlueHDi 130 jest także dostępna z 8-biegową przekładnią automatyczną (6500 zł dopłaty)
Ceniona benzynowa jednostka PureTech zaskakuje temperamentem przy niewygórowanym spalaniu. Doskonałe diesle BlueHDi łączą wysoką kulturę z wyjątkowo niskim spalaniem. Wszystkie silniki spalinowe standardowo współpracują z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, a mocniejszego turbodiesla można też połączyć z miękko pracującym 8-biegowym automatem.
A teraz nowe Doblo jest oferowane z wydłużoną gwarancją i pakietem serwisowym w cenie. Doposażenie ułatwiają atrakcyjnie wycenione pakiety dodatków.
Wszechstronna paleta nadwozi i silników oraz praktycznych rozwiązań w połączeniu z rozbudowaną siecią serwisową Fiat Professional sprawiają, że nowe Doblo stanowi wyjątkowo mocną ofertę wśród kompaktowych aut użytkowych i kombivanów. Gama modelu obejmuje m.in.:
Przygotowane na przyszłość – nowe Doblo jest oferowane nie tylko z silnikami spalinowymi, ale także jako w pełni elektryczne E-Doblo. Jego mocna, 136-konna jednostka o wysokim momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym praktycznie „od zera”, oraz pojemny akumulator (50 kWh) zapewniają cichą, płynną i dynamiczną jazdę.
Zasięg na pełnej baterii w realistycznym cyklu WLTP wynosi 285 km, a ładowanie akumulatora do 80% na szybkiej stacji DC trwa jedynie 30 minut.
E-Doblo ma 800 kg ładowności i zapewnia tę samą objętość ładunkową, co warianty spalinowe. Doskonale sprawdzi się jako przyjazny środowisku van do miasta.