Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Nowy Fiat Doblo – bok

Nowy Fiat Doblo – wybitnie wszechstronny

Nowy Fiat Doblo – wybitnie wszechstronny

W segmencie aut użytkowych i kombivanów Fiat Doblo to marka sama w sobie. Najnowsza generacja wyznacza nowe standardy pod względem praktyczności, komfortu i bezpieczeństwa oraz ekonomiki.

Do pokonywania codziennych wyzwań w pracy potrzebny jest skuteczny współpracownik. Taki jak nowy Fiat Doblo, który wprowadza do segmentu niewielkich aut użytkowych i kombivanów nowy wymiar wszechstronności – a wszystko to łączy z doświadczeniem Fiat Professional, które pozwala precyzyjnie odpowiadać na zróżnicowane potrzeby nabywców. 

Inteligentne rozwiązania

Nowa generacja popularnego dostawczego Fiata jest oferowana z trzema rodzajami nadwozi: van (furgon), z kabiną dla załogi (tzw. brygadówka) oraz kombi. Van występuje w dwóch wersjach długości i dwóch wysokości; zależnie od konfiguracji jego przestrzeń ładunkowa sięga od 3,3 do 4,4 m3, a ładowność wynosi 650-1000 kg.

Nowy Fiat Doblo bok i tyl
Gama wersji nadwoziowych obejmuje vana (w dwóch wersjach długości: 4,4 i 4,75 m, na fot.), krótkie kombi oraz wariant brygadowy, oferowany tylko w dłuższym wydaniu.

Tam, gdzie inni poprzestają na standardowych, schematycznych koncepcjach, nowe Doblo proponuje zaskakujące, inteligentne rozwiązania, które pozwalają jeszcze lepiej wykorzystywać jego gabaryty.

Przykłady: dwuosobowa kanapa, pozwalająca transportować w kabinie np. delikatne przedmioty z zachowaniem dwóch miejsc. Albo lusterko wsteczne Magic Mirror, ukazujące obrazy z dwóch kamer (tylnej i bocznej), dzięki czemu nowe Doblo zapewnia niespotykaną łatwość manewrowania. Do dyspozycji jest też funkcja Magic Cargo, która umożliwia przewożenie wyjątkowo długich ładunków (do 3,44 m) i powiększenie przestrzeni ładunkowej o 0,5 m3. A także gniazdo 230 V.

Nowy Fiat Doblo magic mirror
Magic Mirror, czyli magiczne lusterko wsteczne – prezentuje obraz z dwóch kamer, ułatwiając manewrowanie.
Nowy Fiat Doblo magic cargo fotel
Funkcja Magic Cargo pozwala bezpiecznie przewozić nawet długie ładunki (do 3,44 m) i powiększyć przestrzeń ładunkową o 0,5 m3. Dodatkową elastyczność zapewnia też dwuosobowa kanapa.

Z perspektywy kierowcy nowe Doblo to zwinny, komfortowy samochód... osobowy. Wygodny fotel uformowano z myślą o pokonywaniu dalekich dystansów, a mnóstwo schowków w kokpicie pozwala zachować we wnętrzu porządek. Co istotne, bazowe funkcje obsługuje się tu tradycyjnymi instrumentami – więc można to robić nawet w rękawiczkach.

Także system multimedialny z dotykowym ekranem 8" oferuje klawisze skróty do zasadniczych elementów i klasyczne pokrętło głośności, a standardowe interfejsy Apple CarPlay oraz Android Auto zapewniają pełną integrację smartfona. 

Komfort i bezpieczeństwo może zwiększać nawet 17 systemów wspomagających, m.in.: układ antykolizyjny, monitorowanie martwego pola, rozpoznawanie znaków drogowych (w tym ograniczeń prędkości) czy asystent koncentracji kierowcy.

Nowy Fiat Doblo deska rozdzielcza
Praktyczny, solidnie wykonany kokpit Doblo wykonano z odpornych na zużycie materiałów. Przyjazny w obsłudze system multimedialny z przyciskami skrótami oraz interfejsami Apple CarPlay i Android Auto, a także mnóstwo schowków. Komfort i bezpieczeństwo jazdy zwiększają znane z aut osobowych systemy wspomagające kierowcę.
Nowy Fiat Doblo dźwignia wyboru kierunku jazdy
Miniaturowa dźwignia wyboru kierunku jazdy oszczędza miejsce na konsoli (na zdj.: wersja elektryczna).

Na każde warunki

Nowe Doblo odpowiada na potrzeby nowoczesnej mobilności także pod względem wersji silnikowych. Gama jednostek napędowych obejmuje silniki benzynowe i wysokoprężne, a także, po raz pierwszy, odmianę elektryczną.

Ceniona benzynowa jednostka PureTech zaskakuje temperamentem przy niewygórowanym zużyciu paliwa. Doskonałe diesle BlueHDi sprawdzą się na długich dystansach – łączą wysoką kulturę z wyjątkowo niskim spalaniem. Wszystkie silniki spalinowe standardowo współpracują z 6-biegowymi skrzyniami manualnymi, a mocniejszego turbodiesla można też połączyć z miękko pracującym 8-biegowym automatem. 

W 100% elektryczne E-Doblo doskonale sprawdzi się m.in. jako kurierski van użytkowany w ruchu miejskim i podmiejskim. Niemal bezgłośny napęd elektryczny zapewnia mu niespotykaną zwinność przy 285-kilometrowym zasięgu (WLTP).

Nowy Fiat Doblo – dane techniczne
  PureTech 110 BlueHDi 100 BlueHDi 130* E-Doblo
Silnik  benzynowy, turbo turbodiesel turbodiesel elektryczny
Pojemność skokowa 1199 cm3 1499 cm3 1499 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12 R4/16 R4/16
Moc maksymalna 110 KM 100 KM 131 KM 136 KM
Maks. moment obrotowy 205 Nm 250 Nm 300 Nm 260 Nm
Skrzynia biegów man./6-biegowa man./6-biegowa man./6-biegowa aut./1-biegowa
Osiągi
Zasięg (WLTP) 845 km 930 km 930 km 285 km
Zużycie paliwa/energii (WLTP) 7,1 l/100 km 5,7 l/100 km 5,7 l/100 km 19,6 kWh/100 km
CENA od (netto) 89 301zł 93 801zł 98 301zł 15 3532 zł
* wersja BlueHDi 130 jest także dostępna z 8-biegową przekładnią automatyczną (6300 zł dopłaty)

Gama nowego Fiata Doblo 

Zróżnicowana paleta nadwozi i silników w połączeniu z rozbudowaną ofertą nadwozi specjalistycznych oraz sprawdzoną, rozbudowaną siecią serwisową Fiat Professional zapewniają Doblo unikalny pakiet zalet wśród aut użytkowych i kombivanów. Jego gama obejmuje m.in.:

  • dwie długości nadwozia (4,4 i 4,75 m) oraz dwie wysokości (1,80 i 1,86 m);
  •  trzy typy nadwozia: van (furgon), dostępny w dwóch długościach, kombi (tylko krótki) oraz wariant brygadowy (wyłącznie długi);
  •  jeden silnik benzynowy, dwa diesle i wersję elektryczną;
  • do 1000 kg ładowności i 4,4 m3 przestrzeni ładunkowej, zależnie od wersji.

Nowy Fiat Doblo – teraz także elektryczny

Przygotowane na lokalnie bezemisyjną przyszłość – nowe Doblo jest oferowane nie tylko z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, ale także jako zasilane prądem E-Doblo.

Nowy Fiat E-Doblo przod  poidczas ladowania

Jego mocny, 136-konny silnik elektryczny o wysokim momencie obrotowym 260 Nm, dostępnym praktycznie „od zera”, oraz pojemny akumulator (50 kWh) zapewniają cichą, dynamiczną jazdę. Zasięg na jednym ładowaniu w realistycznym cyklu WLTP wynosi 285 km, a ładowanie baterii do 80% na szybkiej stacji trwa jedynie 30 minut. E-Doblo ma 800 kg ładowności i doskonale sprawdzi się jako przyjazny środowisku van do miasta.

Czytaj także