Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Kolonia

Osobowe Fordy w Europie tylko na prąd już za dziewięć lat

Osobowe Fordy w Europie tylko na prąd już za dziewięć lat

Ford ogłosił strategię elektryfikacji gamy swoich modeli do 2030 roku.

W tym tygodniu pisaliśmy już o definitywnym pożegnaniu się Jaguara i Land Rovera z zasilaniem paliwami, a teraz podobną decyzję ogłosił Ford. Jak zatem wygląda strategia amerykańskiego giganta w odniesieniu do Starego Kontynentu? Oto jej najważniejsze założenia:

  • Do połowy 2026 roku samochody z całej europejskiej gamy pojazdów osobowych Forda będą mogły się poruszać nie emitując zanieczyszczeń. Oznacza to, że w ofercie znajdą się tylko auta elektryczne lub hybrydowe typu plug-in. Do 2030 roku Ford zamierza w całości przejść na napędy w pełni elektryczne
  • Do 2024 r. cała gama pojazdów dostawczych Forda będzie zdolna do jazdy bezemisyjnej, czyli złożą się na nią pojazdy elektryczne oraz hybrydy plug-in. Do 2030 roku dwie trzecie pojazdów dostawczych Forda sprzedawanych w Europie ma być w pełni zelektryfikowanych lub wyposażonych w napęd hybrydowy typu plug-in
  • Do 2025 roku w skali globalnej Ford zainwestuje co najmniej 22 miliardy dolarów w elektryfikację. To niemal dwa razy więcej niż wcześniej planowano
  • Fabryka Forda w niemieckiej Kolonii (przy okazji siedziba Ford of Europe) zostanie dofinansowana kwotą 1 miliarda dolarów i w wyniku modernizacji i rozbudowy przekształcona w Centrum Elektryfikacji (Ford Cologne Electrification Center). Zakład ten, jako pierwszy fordowski w Europie zostanie ukierunkowany na wytwarzanie samochodów elektrycznych. Pierwszy taki model przeznaczony specjalnie na rynki Starego Kontynentu ma zacząć zjeżdżać z taśm w Kolonii w 2023 roku. Rozważane jest produkowanie tutaj także drugiego „elektryka”
AnimationWerk-Hero
Fabryka w Kolonii przejdzie dogłębną modernizację i od 2023 r. będzie produkować europejski samochód elektryczny Forda.
FORD_MUSTANG_MACH-E_03
Pierwszy elektryczny Ford, jaki trafił do sprzedaży w Europie to Mustang Mach-E. Obecnie można wybierać wersje z akumulatorami 75 lub 98 kWh, silnikami o mocy 269, 294 i 351 KM, napędem tylnym lub 4x4. Ceny: od 216 120 do 303 810 zł.

Czytaj także