Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Kia Sportage - przód

Pierwszy raz specjalnie dla Europy – Kia Sportage

To najmocniejszy Sportage w historii. Piąta generacja tego SUV-a będzie dostępna także w 265-konnej wersji.

  • Specjalna wersja dla Europy
  • Duże ekrany w desce rozdzielczej
  • W Polsce od października 2021 r.

Piąta generacja modelu Sportage to pierwsza Kia oferowana z dwoma rozstawami osi: 268 i 275,5 cm. Dłuższa wersja trafi np. na koreański rynek. W Europie pojawi się krótsza odmiana.

Dane Kii Sportage

Po co takie zróżnicowanie? Chodzi o to, aby dopasować auto do lokalnych gustów oraz przyzwyczajeń i jeszcze zwiększyć jego sprzedaż. Na naszym kontynencie zresztą i tak modelowi Sportage wiedzie się rewelacyjnie. W latach 2016-2019 ten kompaktowy SUV był najpopularniejszym samochodem Kii w Europie, dopiero w 2020 r. ustąpił modelom Ceed/XCeed oraz Niro (dane: JATO Dynamics za „Automotive News Europe").

Nowy Sportage ma 451,5 cm długości, 186,5 cm szerokości i 164,5 cm wysokości oraz 268 cm rozstawu osi. W porównaniu z wcześniejszą generacją jest więc o 3 cm dłuższy, o 1 cm szerszy i ma o 1 cm większy rozstaw osi. Wysokość pozostała bez zmian.

Wersja europejska jest za to aż o 14,5 cm krótsza od koreańskiej, o 1,5 cm niższa i ustępuje jej rozstawem osi o 7,5 cm.

Choć z każdą generacją design Sportage'a zmieniał się diametralnie, to teraz mamy do czynienia z największą metamorfozą. Na dodatek samochód będzie można zamówić w dwóch wersjach tuningu optycznego, czyli sportowej GT-Line i off-roadowej X-Line.

Wygląd nowego modelu to efekt współpracy czterech ośrodków stylistycznych Kii w Niemczech, Korei, Stanach Zjednoczonych i Chinach. Design powstał zgodnie z założeniami najnowszej estetyki tego producenta.

Podstawowa pojemność bagażnika nowego Sportage'a wynosi 591 l, czyli aż o 88 l więcej niż we wcześniejszej generacji. Z drugiej strony koreańska przedłużona odmiana ma aż 637-litrowy bagażnik.

W Europie auto będzie dostępne z obręczami kół o średnicy 17, 18 i 19 cali.

Technika Kii Sportage

W desce rozdzielczej uwagę zwracają dwa połączone ekrany: centralny i zestawu wskaźników. Oba mają po 12,3 cala przekątnej, a łącząca je tafla jest lekko zakrzywiona. Aktualizacje systemu operacyjnego multimediów i map nawigacji satelitarnej będą się odbywać zdalnie

Piąte wcielenie Sportage'a powstało na nowej platformie N3. Dzięki temu samochód otrzymał kolejną generację aktywnego zawieszenia i napęd hybrydowy o mocy 230 lub 265 KM. Ta druga wersja to najmocniejszy Sportage w historii.

Do europejskiej gamy trafią także odmiany z silnikami spalinowymi o mocy od 115 do 180 KM. Na polskim rynku samochód zadebiutuje już w październiku 2021 r.

Kia Sportage - przód
Design przodu jest wyjątkowo awangardowy. Elementy świetlne w kształcie bumerangów to diody do jazdy dziennej.
Kia
Kia Sportage - tył
Tylne światła też mają śmiały design.
Kia
Kia Sportage - profil, bok
Pierwszy raz Sportage będzie można zamówić z czarnym kontrastowym dachem.
Kia
Kia Sportage - deska rozdzielcza, wnętrze
Dwa 12,3-calowe ekrany mają wspólną taflę...
Kia
Kia Sportage - ekran, deska rozdzielcza
...a całość jest lekko zakrzywiona.
Kia
Kia Sportage - wszystkie generacje
Wszystkie generacje Kii Sportage: od lewej pierwsza (debiut: w 1993 r.), druga (2004 r.), trzecia (2010 r.), czwarta (2015 r.) i najnowsza.
Kia

Czytaj także