To najmocniejszy Sportage w historii. Piąta generacja tego SUV-a będzie dostępna także w 265-konnej wersji.
Piąta generacja modelu Sportage to pierwsza Kia oferowana z dwoma rozstawami osi: 268 i 275,5 cm. Dłuższa wersja trafi np. na koreański rynek. W Europie pojawi się krótsza odmiana.
Po co takie zróżnicowanie? Chodzi o to, aby dopasować auto do lokalnych gustów oraz przyzwyczajeń i jeszcze zwiększyć jego sprzedaż. Na naszym kontynencie zresztą i tak modelowi Sportage wiedzie się rewelacyjnie. W latach 2016-2019 ten kompaktowy SUV był najpopularniejszym samochodem Kii w Europie, dopiero w 2020 r. ustąpił modelom Ceed/XCeed oraz Niro (dane: JATO Dynamics za „Automotive News Europe").
Nowy Sportage ma 451,5 cm długości, 186,5 cm szerokości i 164,5 cm wysokości oraz 268 cm rozstawu osi. W porównaniu z wcześniejszą generacją jest więc o 3 cm dłuższy, o 1 cm szerszy i ma o 1 cm większy rozstaw osi. Wysokość pozostała bez zmian.
Wersja europejska jest za to aż o 14,5 cm krótsza od koreańskiej, o 1,5 cm niższa i ustępuje jej rozstawem osi o 7,5 cm.
Choć z każdą generacją design Sportage'a zmieniał się diametralnie, to teraz mamy do czynienia z największą metamorfozą. Na dodatek samochód będzie można zamówić w dwóch wersjach tuningu optycznego, czyli sportowej GT-Line i off-roadowej X-Line.
Wygląd nowego modelu to efekt współpracy czterech ośrodków stylistycznych Kii w Niemczech, Korei, Stanach Zjednoczonych i Chinach. Design powstał zgodnie z założeniami najnowszej estetyki tego producenta.
Podstawowa pojemność bagażnika nowego Sportage'a wynosi 591 l, czyli aż o 88 l więcej niż we wcześniejszej generacji. Z drugiej strony koreańska przedłużona odmiana ma aż 637-litrowy bagażnik.
W Europie auto będzie dostępne z obręczami kół o średnicy 17, 18 i 19 cali.
W desce rozdzielczej uwagę zwracają dwa połączone ekrany: centralny i zestawu wskaźników. Oba mają po 12,3 cala przekątnej, a łącząca je tafla jest lekko zakrzywiona. Aktualizacje systemu operacyjnego multimediów i map nawigacji satelitarnej będą się odbywać zdalnie.
Piąte wcielenie Sportage'a powstało na nowej platformie N3. Dzięki temu samochód otrzymał kolejną generację aktywnego zawieszenia i napęd hybrydowy o mocy 230 lub 265 KM. Ta druga wersja to najmocniejszy Sportage w historii.
Do europejskiej gamy trafią także odmiany z silnikami spalinowymi o mocy od 115 do 180 KM. Na polskim rynku samochód zadebiutuje już w październiku 2021 r.