Hyundai szykuje najmocniejszą odmianę elektrycznego Ioniqa 5. Samochód rozwinie ponad 400 KM i przyspieszy od 0 do 100 km/h w niecałe 4 s.
Elektryczny Hyundai Ioniq 5 trafił na polski rynek w tym roku. Obecna topowa odmiana rozwija 305 KM i 605 Nm maksymalnego momentu obrotowego, ma dwa silniki oraz akumulator trakcyjny o pojemności 73 kWh i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,2 s. Mimo to producent szykuje jeszcze mocniejszą wersję.
Będzie nią odmiana o nazwie N. Tą literą firma oznacza bowiem najbardziej sportowe wersje swoich samochodów. Mamy już nieoficjalne zdjęcia tego auta, i to w minimalnym kamuflażu.
Wersja N także otrzyma dwa silniki, tyle że jeszcze mocniejsze. Łącznie mogą one rozwinąć co najmniej 400 KM, ale dzięki funkcji boost będzie można chwilowo poprawić ten wynik o ok. 50 KM. W sumie da to niesamowicie szybki samochód. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h zajmie mu niecałe cztery sekundy.
Maksymalny moment obrotowy może wynieść 605 Nm, ale jego też da się chwilowo zwiększyć, do ok. 700 Nm.
Większy będzie też akumulator trakcyjny. Jego pojemność może wynieść 77,4 kWh.
Na publikowanych przez nas nieoficjalnych zdjęciach nie widać praktycznie żadnego tuningu optycznego w porównaniu z innymi wersjami Ioniqa 5. Mimo wszystko można liczyć na nieco inne zderzaki, grill i reflektory.
Wydaje się także, że samochód na zdjęciach ma większe błotniki i rozstaw kół. Naszym zdaniem nowa odmiana będzie dostępna z nawet z 21-calowymi obręczami (obecnie Ioniq 5 jest oferowany z kołami 19- lub 20-calowymi).
W tablicy rozdzielczej wersji N znajdą się dwa ekrany: zestawu wskaźników i w środkowej konsoli. Oba mogą mieć po 12,3 cala przekątnej. Auto będzie można wyposażyć również w wyświetlacz przezierny.
Ioniq 5 N zostanie oficjalnie przedstawiony najwcześniej wiosną 2022 r.