Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
salon Toyoty

Sprzedaż samochodów w Polsce

Słaby listopad, ale Toyota zalicza rekord wszech czasów

Sprzedaż samochodów w Polsce

Słaby listopad, ale Toyota zalicza rekord wszech czasów

Sprzedaż samochodów w listopadzie 2021 r. była gorsza niż w listopadzie 2020 r. o blisko 1/4. Po 11 miesiącach nadal jest jednak wyższa niż przed rokiem.

Listopad był kolejnym bardzo złym miesiącem pod względem sprzedaży nowych samochodów osobowych w Polsce. Zarejestrowano ich bowiem 31 950 sztuk, czyli o 23,3% mniej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku (–9725 szt.). W porównaniu z październikiem 2021 r. jest tylko minimalnie, bo o 2,2% lepiej (+691 szt.).

W jedenastym miesiącu br. nic nie zmieniło się jeśli chodzi o liderów – najpopularniejszą marką pozostaje Toyota (5797 zarejestrowanych aut), a modelem – Corolla (1979 szt.). W listopadzie Skoda zanotowała lepszy wynik niż w październiku (2388 szt.) i wyprzedziła Volkswagena, Hyundaia i Kię.

Po 11 miesiącach 2021 r. poziom rejestracji nowych „osobówek” wyniósł 410 484 egzemplarzy i nadal przewyższa ten z ubiegłego roku. Różnica zmniejsza się jednak z miesiąca na miesiąc i obecnie wynosi już tylko 8,9% (po październiku było to 12,9%).

Ze skumulowanych danych wynika, że palmę pierwszeństwa wśród marek dzierży Toyota, z wynikiem 67 752 egzemplarzy (jej udział w rynku wynosi 16,51% i jest wyższy niż przed rokiem o 2,1 punktu procentowego). Wyprzedza przy tym drugą w zestawieniu Skodę o 25 839 szt., a trzeciego Volkswagena o 36 346 szt. Niezagrożonym liderem wśród modeli jest Corolla, na którą znalazło się 19 967 chętnych. Spośród 20 najpopularniejszych marek aut w Polsce najwyższy wzrost sprzedaży notuje Mazda (+59,5%), a największy spadek jest udziałem Renault (–19,4%).

Toyota zalicza w ogóle doskonały rok, najlepszy w historii w Polsce. Okazuje się, że w ciągu 11 miesięcy sprzedała rekordową liczbę aut, większą niż w całym 2019 r., poprzednim najlepszym dla tej japońskiej marki (wyniki: 67 752 do 66 271 szt.).

Pod względem popularności poszczególnych rodzajów napędu sytuacja wygląda następująco (udział w sprzedaży w okresie I-XI 2021 r.):

  • samochody z silnikami benzynowymi – 53,6%
  • miękkie hybrydy – 14,5%
  • samochody z silnikami wysokoprężnymi – 12,9%
  • hybrydy – 12,8%
  • samochody z silnikami zasilanymi LPG – 2,8%
  • hybrydy plug-in – 2,0%
  • samochody elektryczne – 1,4%
  • inne – 0%

Top 10: najpopularniejsze marki w Polsce w okresie od stycznia do listopada 2021 r. (dane PZPM)

Miejsce Marka Rejestracje I-XI 2021 r. (szt.) Różnica do I-XI 2020 r. (proc.)
1 Toyota 67 752 +24,7
2 Skoda 41 913 –17,8
3 Volkswagen 31 406 –2,3
4 Kia 30 287 +40,4
5 Hyundai 24 871 +55,1
6 BMW 22 316 +42,8
7 Mercedes 18 040 +0,5
8 Ford 17 753 +7,2
9 Dacia 17 191 –6,2
10 Audi 17 188 +23,8

Top 10: najpopularniejsze modele aut osobowych w Polsce w okresie od stycznia do listopada 2021 r. (dane PZPM)

Miejsce Marka/model Rejestracje I-XI 2021 r. (szt.) Różnica do I-XI 2020 r. (proc.)
1 Toyota Corolla 19 967 +28,7
2 Toyota Yaris 13 474 –2,0
3 Skoda Octavia 12 113 –28,0
4 Dacia Duster 10 957 +7,6
5 Toyota RAV4 10 524 +25,6
6 Skoda Fabia 10 021 -10,3
7 Hyundai Tucson 9075 +64,9
8 Toyota C-HR 8628 +15,1
9 Kia Sportage 7528 +74,8
10 Hyundai I30 7156 +115,2
Toyota Corolla przód
Toyota Corolla jest w tym roku najpopularniejszym nowym samochodem osobowym w Polsce, z udziałem 4,9% w całym rynku. 
Toyota

Czytaj także