Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota gama hybryd

Sprzedaż aut w Polsce po pięciu miesiącach – Toyota wciąż na czele, Kia z rekordowym wzrostem sprzedaży

Toyota

Sprzedaż aut w Polsce po pięciu miesiącach – Toyota wciąż na czele, Kia z rekordowym wzrostem sprzedaży

Maj 2022 r. był znacznie gorszy od ubiegłorocznego, ale lepszy od kwietnia bieżącego roku. Na pierwszym miejscu wśród marek znajduje się Toyota, a wśród modeli – Corolla. Godny odnotowania skok w rankingu zaliczyła Kia Sportage.

Sprzedaż nowych samochodów osobowych w Polsce (i oczywiście wszędzie indziej też) kształtuje nie tylko sama popularność poszczególnych marek i modeli, ale także dostępność samochodów i czas oczekiwania na nie. W maju w naszym kraju zarejestrowano 35 897 sztuk aut osobowych – mniej o 12,1% niż w maju ubiegłego roku. Mimo wszystko piąty miesiąc 2022 r. okazał się lepszy od czwartego – liczba rejestracji była wyższa o 2,9%.

Po pięciu miesiącach przybyło w Polsce 172 820 szt. „osobówek”. W porównaniu z tym samym okresem 2021 r. to mniej o 13,1% (26 054 egzemplarze). Na pierwszym miejscu wśród marek, niezagrożona – mimo spadku popytu o 8,2% – znajduje się Toyota, której auta nabyło 30 947 osób, czyli dwa razy więcej niż kolejnej w zestawieniu Kii.

Trzeba jednak podkreślić to, jak znakomicie radzi sobie w tym trudnym okresie koreańska marka, której udziałem jest rekordowy przyrost sprzedaży w zestawieniu top 20 publikowanym przez PZPM. Poza Kią więcej niż w ubiegłym roku (styczeń-maj) sprzedały tylko Hyundai (+21,7%), Renault (+4,4%) i Mercedes (+1,4%). Spośród marek notujących spadki, te najbardziej dotkliwe miały miejsce w przypadku Seata (-51,5%), Citroena (-49,4%) oraz Skody (-41,1%).

Wśród modeli wciąż liderem pozostaje Toyota Corolla, ale nastąpiła zmiana na pozycji drugiej, na którą „wskoczyła” Kia Sportage, wyprzedzając Toyoty Yaris oraz RAV4, które jeszcze po kwietniu znajdowały się przed nią.

Na 20 najpopularniejszych modeli aż 12 to SUV-y i crossovery. Numerem jeden wśród tych aut jest teraz właśnie Sportage, a najpopularniejszy SUV – i przy okazji model w ogóle – marki premium to Volvo XC60 (zajmuje ogólnie 16. miejsce ze sprzedażą 2424 szt.; +4,5% rok do roku).

Top 10 marek nowych samochodów osobowych w Polsce (I-V 2022 r.; dane PZPM)

Miejsce Marka Rejestracje I-V 2022 r. (szt.) Różnica do I-V 2021 r. (proc.)
1 Toyota 30 947 -8,2
2 Kia 15 465 +25,1
3 Skoda 14 445 -41,1
4 Hyundai 11 963 +21,7
5 Volkswagen 11 876 -30,7
6 BMW 10 036 -4,4
7 Mercedes 9236 +1,4
8 Ford 8532 -3,6
9 Audi 7657 -10,9
10 Dacia 7373 -2,6

Top 10 modeli nowych samochodów osobowych w Polsce (I-V 2022 r.; dane PZPM)

Miejsce Marka/model Rejestracje I-V 2022 r. (szt.) Różnica do I-V 2021 r. (proc.)
1 Toyota Corolla 8928 -14,8
2 Kia Sportage 5282 +61,0
3 Toyota Yaris 5215 -37,8
4 Toyota RAV4 5205 +16,9
5 Hyundai Tucson 4569 +8,8
6 Toyota C-HR 4028 -0,7
7 Hyundai i30 3783 +47,8
8 Kia Ceed 3519 +31,9
9 Dacia Duster 3340 -37,9
10 Volkswagen T-Roc 3326 -1,7
kia_sportage_przod
Kia Sportage w ciągu miesiąca przeskoczyła wśród najpopularniejszych modeli z miejsca czwartego na drugie.

Czytaj także