Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Toyota Yaris Cross przód

Toyota Yaris Cross – cennik, wersje, wyposażenie, silniki

Toyota Yaris Cross – cennik, wersje, wyposażenie, silniki

Nowy miejski SUV Toyoty kosztuje od 74 900 zł, ma dwie wersie silnikowe, a także odmianę z napędem na cztery koła.

Wydaje się, że wszyscy producenci samochodów wyznają dzisiaj jedną wspólną zasadę – SUV-ów nigdy za wiele. Toyota tym razem rozszerzyła swoją gamę w dół, czyli wprowadziła do sprzedaży najmniejszego SUV-a/crossovera. Można przyjąć, że Yaris Cross jest niejako następcą niezbyt lubianego w Europie Urban Cruisera (2009-2014).

Japoński producent ma zatem obecnie w ofercie SUV-a miejskiego (Yaris Cross), kompaktowego (C-HR), dużego kompaktowego (RAV4; model na na granicy klasy średniej) oraz segmentu wyższego (Highlander). Ofertę uzupełnia Land Cruiser, który także może być postrzegany – przynajmniej w topowych wersjach – jako SUV.

Yaris Cross będzie rywalizował w coraz silniej obsadzonym segmencie z takimi modelami jak np. Renault Captur, Peugeot 2008, Volkswagen T-Cross, Seat Arona czy Hyundai Bayon. Yarisa Crossa wyróżnia to, że poza silnikiem benzynowym oferowana jest także hybryda oraz oparta na niej wersja 4x4 z dwoma silnikami elektrycznymi.

Za bazowy wariant Yarisa Crossa z silnikiem 1.5 125 KM trzeba zapłacić 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł, a hybrydowa 4x4 – od 102 900 zł. Dla porównania Renault Captur z silnikiem 1.0 o mocy 90 KM kosztuje od 73 900 zł, a Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95 KM – 76 790 zł.

W ofercie znajduje się pięć wersji wyposażenia:

  • Active ma seryjnie m.in.: manualną klimatyzację (automatyczną jednostrefową w hybrydzie), elektrycznie sterowane przednie szyby i lusterka, system multimedialny z 7-calowym ekranem
  • Comfort ma dodatkowo m.in.: kamerę cofania, diodowe światła przeciwmgielne, system multimedialny z 8-calowym ekranem, skórzaną kierownicę, regulację wysokości fotela pasażera, elektryczne tylne szyby, aluminiowe felgi
  • Executive ma dodatkowo m.in.: automatyczną 2-strefową klimatyzację, system multimedialny z 9-calowym ekranem, automatycznie ściemniające się lusterko wsteczne, bezkluczykowy dostęp, ładowarkę do telefonu, kanapę dzieloną w proporcji 40:20:40, podgrzewane siedzenia (kierowcy z regulacją lędźwiową), podgrzewaną kierownicę, przednie i tylne czujniki parkowania, diodowe reflektory, tapicerkę z elementami skórzanymi, 18-calowe aluminiowe felgi
  • Adventure ma dodatkowo m.in.: dwukolorowe nadwozie, czarną podsufitkę, częściowo skórzaną tapicerkę ze złotymi przeszyciami, dodatkowe osłony zderzaków, relingi dachowe
  • Premiere Edition (limitowana) ma dodatkowo m.in.: elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika, wyświetlacz HUD, skórzaną tapicerkę

Bogate jest wyposażenie wszystkich wersji w systemy bezpieczeństwa. W standardzie znajduje się siedem poduszek powietrznych (w tym przednia pomiędzy siedzeniami), układ awaryjnego hamowania w razie ryzyka kolizji (w tym na skrzyżowaniach), wspomaganie ominięcia przeszkody, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat czy układ monitorowania zmęczenia kierowcy. W wersjach od Executive wzwyż seryjne są także systemy monitorowania martwej strefy w lusterkach oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu z funkcją automatycznego hamowania.

Gama silnikowa składa się z dwóch wariantów:

  • benzynowego: 1.5 R3 rozwijającego 125 KM przy 6600 obr./min i 153 Nm w zakresie 4800–5000 obr./min. Jednostka ta może być łączona z manualną skrzynią biegów o 6 przełożeniach lub skrzynią bezstopniową Multidrive S
  • hybrydowego: silnik 1.5 R3 i elektryczny (lub dwa w wersji 4x4) oferujące łącznie 116 KM. W hybrydzie standardem jest bezstopniowa skrzynia e-CVT, można za to wybierać między wersją z napędem przednim lub na obie osie

Na razie Toyota nie podała jeszcze osiągów Yarisa Crossa.

Yaris Cross „sąsiaduje” w gamie z modelem C-HR (cena bazowej wersji 1.8 Hybrid 122 KM od: 112 900 zł bez promocji). Dla porównania, podajemy zatem podstawowe parametry obu SUV-ów Toyoty.

  Yaris Cross C-HR Różnica Yarisa do CH-R-a
Długość 418,0 cm 439,0 cm –21 cm
Szerokość 176,5 cm 179,5 cm –3 cm
Wysokość 156,0 cm 155,5 cm +0,5 cm
Rozstaw osi 256,0 cm 264,0 cm –8 cm
Pojemność bagażnika 397 l 358 l +39 l

Oto pełen cennik Yaris Crossa.

Silnik/wersja wyposażenia Active Comfort Executive Adventure Premiere Edition
1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T 74 900 zł 78 900 zł
1.5 Dynamic Force 125 KM Multidrive S 84 900 zł
1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT 88 900 zł 92 900 zł 111 900 zł 115 900 zł 122 900 zł
1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 116 KM e-CVT 102 900 zł 121 900 zł 125 900 zł 132 900 zł
Toyota Yaris Cross przód
Chyba żaden konkurent w tym segmencie nie ma tak „terenowej” stylizacji jak Yaris Cross.
ToYota
Toyota Yaris Cross bok
Yaris Cross bazuje na tej samej platformie co zwykły Yaris, ale jest od niego dłuższy o 24 cm (mierzy 418 cm). To zasługa większych zwisów karoserii.
ToYota
Toyota Yaris Cross tył
W dwóch niższych wersjach wyposażenia (Active i Comfort) Yaris Cross ma seryjnie 16-calowe felgi z oponami 206/65, natomiast w pozostałych – 18-calowe z ogumieniem 215/50.
ToYota
Toyota Yaris Cross dska
Ekrany systemów multimedialnych mają przekątną 7, 8 lub 9 cali (w zależności od wersji wyposażenia). Obsługa Android Auto i Apple CarPlay to standard (telefon łączy się przewodowo lub bezprzewodowo).
ToYota
Toyota Yaris Cross deska
Pod ekranem wygospodarowano praktyczną półkę. 
ToYota
Toyota Yaris Cross przełączniki napędu
W wersjach z napędem 4x4 seryjny jest system wpływający na jego pracę, z trzema trybami: Normal, Snow i Trail. 
ToYota
Toyota Yaris Cross boczek drzwiowy
Solidny uchwyt do zamykania drzwi i przyciski do szyb, centralnego zamka oraz regulator ustawienia lusterek w jednym miejscu pod ręką.
ToYota

Czytaj także