Nowy miejski SUV Toyoty kosztuje od 74 900 zł, ma dwie wersie silnikowe, a także odmianę z napędem na cztery koła.
Wydaje się, że wszyscy producenci samochodów wyznają dzisiaj jedną wspólną zasadę – SUV-ów nigdy za wiele. Toyota tym razem rozszerzyła swoją gamę w dół, czyli wprowadziła do sprzedaży najmniejszego SUV-a/crossovera. Można przyjąć, że Yaris Cross jest niejako następcą niezbyt lubianego w Europie Urban Cruisera (2009-2014).
Japoński producent ma zatem obecnie w ofercie SUV-a miejskiego (Yaris Cross), kompaktowego (C-HR), dużego kompaktowego (RAV4; model na na granicy klasy średniej) oraz segmentu wyższego (Highlander). Ofertę uzupełnia Land Cruiser, który także może być postrzegany – przynajmniej w topowych wersjach – jako SUV.
Yaris Cross będzie rywalizował w coraz silniej obsadzonym segmencie z takimi modelami jak np. Renault Captur, Peugeot 2008, Volkswagen T-Cross, Seat Arona czy Hyundai Bayon. Yarisa Crossa wyróżnia to, że poza silnikiem benzynowym oferowana jest także hybryda oraz oparta na niej wersja 4x4 z dwoma silnikami elektrycznymi.
Za bazowy wariant Yarisa Crossa z silnikiem 1.5 125 KM trzeba zapłacić 74 900 zł, wersja hybrydowa kosztuje od 88 900 zł, a hybrydowa 4x4 – od 102 900 zł. Dla porównania Renault Captur z silnikiem 1.0 o mocy 90 KM kosztuje od 73 900 zł, a Volkswagen T-Cross 1.0 TSI 95 KM – 76 790 zł.
W ofercie znajduje się pięć wersji wyposażenia:
Bogate jest wyposażenie wszystkich wersji w systemy bezpieczeństwa. W standardzie znajduje się siedem poduszek powietrznych (w tym przednia pomiędzy siedzeniami), układ awaryjnego hamowania w razie ryzyka kolizji (w tym na skrzyżowaniach), wspomaganie ominięcia przeszkody, rozpoznawanie znaków drogowych, asystent utrzymania pasa ruchu, adaptacyjny tempomat czy układ monitorowania zmęczenia kierowcy. W wersjach od Executive wzwyż seryjne są także systemy monitorowania martwej strefy w lusterkach oraz ostrzegania o ruchu poprzecznym z tyłu z funkcją automatycznego hamowania.
Gama silnikowa składa się z dwóch wariantów:
Na razie Toyota nie podała jeszcze osiągów Yarisa Crossa.
Yaris Cross „sąsiaduje” w gamie z modelem C-HR (cena bazowej wersji 1.8 Hybrid 122 KM od: 112 900 zł bez promocji). Dla porównania, podajemy zatem podstawowe parametry obu SUV-ów Toyoty.
Yaris Cross | C-HR | Różnica Yarisa do CH-R-a | |
---|---|---|---|
Długość | 418,0 cm | 439,0 cm | –21 cm |
Szerokość | 176,5 cm | 179,5 cm | –3 cm |
Wysokość | 156,0 cm | 155,5 cm | +0,5 cm |
Rozstaw osi | 256,0 cm | 264,0 cm | –8 cm |
Pojemność bagażnika | 397 l | 358 l | +39 l |
Oto pełen cennik Yaris Crossa.
Silnik/wersja wyposażenia | Active | Comfort | Executive | Adventure | Premiere Edition |
---|---|---|---|---|---|
1.5 Dynamic Force 125 KM 6 M/T | 74 900 zł | 78 900 zł | – | – | – |
1.5 Dynamic Force 125 KM Multidrive S | – | 84 900 zł | – | – | – |
1.5 Hybrid Dynamic Force FWD 116 KM e-CVT | 88 900 zł | 92 900 zł | 111 900 zł | 115 900 zł | 122 900 zł |
1.5 Hybrid Dynamic Force AWD-i 116 KM e-CVT | – | 102 900 zł | 121 900 zł | 125 900 zł | 132 900 zł |