Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Skoda Kodiaq

Tylko u nas – plany Skody na lata 2021-2030

Skoda

Tylko u nas – plany Skody na lata 2021-2030

Skoda konstruuje następną generację Passata, a w 2025 r. przedstawi małe elektryczne auto. Nie planuje za to wersji RS dla Fabii, Scali i Karoqa.

  • Kalendarz nowości Skody
  • Jak firma zamierza poszerzać gamę?
  • Jakie modele nie wchodzą w grę?

Skoda to dziś największa prywatna czeska firma, która generuje aż 5% całego produktu krajowego brutto Czech i 9% eksportu tego państwa. Oto nasz kalendarz najważniejszych nowości Skody na najbliższe lata:

  • 2021 r.: kluczową tegoroczną nowością jest czwarta generacja Fabii, która trafi na polski rynek we wrześniu tego roku. Oparte na nowej platformie auto będzie oferowane także w wersji Combi, cieszącej się szczególną popularnością w Europie Środkowo-Wschodniej. Nowa Fabia będzie dostępna wyłącznie z silnikami spalinowymi, Skoda nie planuje na razie wersji z napędem hybrydowym. W grę nie wchodzi też poszerzenie oferty o sportową odmianę RS. Ostatni raz ten wariant pojawił się w gamie Fabii drugiej generacji, a jego produkcję zakończono w 2014 r. Co jeszcze? Skoda już zaprezentowała zmodernizowanego Kodiaqa, w tym roku można liczyć także na przedstawienie zrestylizowanego Karoqa i odmiany coupe modelu Enyaq iV.

  • 2022 r.: Skoda zamierza zwiększyć liczbę tańszych wersji wyposażenia swoich modeli, co będzie widoczne także w przyszłym roku. W 2022 r. poznamy ponadto zmodernizowaną odmianę kompaktowej Scali.

  • 2023 r.: Skodzie powierzono skonstruowanie nowego wcielenia Volkswagena Passata. Powstaje on razem z następną generacją Superba, która nadal będzie dostępna także w wersji Combi. Produkcja obu tych nowości ruszy właśnie w 2023 r. w fabryce VW w Bratysławie (Skoda należy do koncernu Volkswagena).

  • 2024 r.: za trzy lata można liczyć na debiut drugiej generacji Kodiaqa i lifting Octavii.

  • 2025 r.: Skoda nie zamierza poszerzać europejskiej gamy o modele spalinowe. Powiększy się za to oferta samochodów elektrycznych. W 2025 r. spodziewane jest miejskie auto wielkości Fabii, które może mieć nadwozie crossovera.

  • 2025-2030: przed końcem obecnej dekady Skoda zamierza rozszerzyć gamę o dwa elektryczne auta, jednym z nich może być liftback klasy średniej. W 2030 r. samochody z takim napędem mają stanowić ponad połowę europejskiej sprzedaży tej czeskiej firmy. Oczywiście, modele spalinowe będą sukcesywnie udoskonalane i zastępowane kolejnymi generacjami.

  • SUV-y COUPE: Skoda nie zamierza oferować na naszym kontynencie dwóch SUV-ów coupe dostępnych w Chinach, czyli Kamiqa GT i Kodiaqa GT. Jedynym SUV-em coupe Skody sprzedawanym w Europie będzie sportowo stylizowana wersja modelu Enyaq iV.

  • GAMA RS: obecnie Skoda nie planuje poszerzać gamy RS, co oznacza, że nie należy się spodziewać ani Karoqa RS, ani Scali RS. Firma zrobi wyjątek tylko dla wersji RS Enyaqa iV i Enyaqa iV coupe.
Skoda_fabia4
Skoda Fabia czwartej generacji pojawi się w Polsce we wrześniu 2021 r., najpierw jako hatchback (fot.), później także w wersji Combi.
Skoda
Skoda_fabiaRS2
Skoda nie planuje wersji RS nowej Fabii. Ostatni raz pojawiła się ona w gamie Fabii II. Miała turbodoładowanie, kompresor i 180 KM (fot.). Produkowano ją w latach 2010-2014.
Skoda
Skoda_karoq_FL
W 2021 r. mamy poznać także zmodernizowanego Karoqa. Na zdjęciu: przedprodukcyjne auto z nadwoziem częściowo zasłoniętym kamuflażem. 
Carpix
Skoda_KodiaqGT
Skoda nie zamierza sprzedawać w Europie dostępnego w Chinach Kodiaqa GT, czyli SUV-a coupe klasy średniej. 
Skoda

Czytaj także