Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW M135i xDrive przód

Udoskonalona topowa wersja serii 1 – BMW M135i xDrive

BMW

Udoskonalona topowa wersja serii 1 – BMW M135i xDrive

BMW udoskonaliło sportową wersje serii 1 – M135i xDrive – by lepiej się prowadziła i brzmiała.

Wydaje się, że nowe BMW serii 1 bardzo niedawno zadebiutowało, ale tak naprawdę od tego momentu minęło już niemal 2,5 roku. Teraz wprowadzono zmiany w topowym, 306-konnym wariancie z linii M.

Najważniejsze modyfikacje objęły układ jezdny. Zwiększono kąt pochylenia przednich kół, tak by poprawić przenoszenie sił podczas ostrego pokonywania zakrętów. Zmodyfikowano ponadto mocowanie przednich wahaczy oraz przeprojektowano mocowanie drążków i wahaczy w zawieszeniu tylnym. Poza tym zmodyfikowano charakterystykę sprężyn oraz amortyzatorów. Efektem wszystkich ulepszeń jest zdecydowane zmniejszenie przechyłów w łukach, a także poprawa precyzji pracy układu kierowniczego.

Popracowano także nad brzmieniem układu wydechowego, tak by każdej sytuacji – dodaniu gazu, zmianie biegu czy puszczeniu prawego pedału po mocnym przyspieszeniu – towarzyszył charakterystyczny i bardziej soczysty niż dotąd dźwięk. Jak to często obecnie bywa, dodatkowe wrażenia akustyczne zapewniono także poprzez głośniki systemu car-audio.

Zmianie nie uległ układ napędowy. Turbodoładowana 4-cylindrowa jednostka o pojemności 2,0 l rozwija 306 KM i 450 Nm (po wprowadzeniu nowej platformy i umieszczeniu jednostki poprzecznie trzeba było się w „jedynce” pożegnać ze wspaniałymi silnikami 3.0 R6). Bez dwóch zdań to wartości w zupełności wystarczające, by M135i zasłużyło na miano pełnoprawnego hot hatcha.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 4,8 s, a prędkość maksymalna to 250 km/h. Samochód ma standardowo napęd na cztery koła (tak jak rywale – Audi S3 oraz Mercedes-AMG A 35), przedni mechanizm różnicowy z mechaniczną „szperą” oraz ośmiobiegową skrzynię automatyczną.

Standardowo stosowane są opony o rozmiarze 225/40 R18, ale wśród opcji znajdują się także dziewiętnastocalowe (ogumienie 235/35).

Przy okazji modernizacji w gamie pojawiły się nowe lakiery: żółty niemetalizowany Sao Paulo (samochód widoczny na zdjęciach jest właśnie nim pomalowany), pomarańczowy oraz szary. Co więcej, możliwe jest skorzystanie z rozszerzonej palety barw BMW Individual oraz realizacja specjalnych zamówień klientów.

BMW M135i xDrive przód
Jeden z nowych kolorów dostępnych dla M135i.
BMW
BMW M135i xDrive tył
Poza zmianami w układzie jezdnym poprawiono także brzmienie wydechu.
BMW
BMW M135i xDrive tył
M135i ma seryjnie napęd na 4 koła xDrive.
BMW
BMW M135i xDrive bok
Za dopłatą oferowane są 19-calowe aluminiowe obręcze.
BMW
BMW M135i xDrive deska rozdzielcza
Serię 1 cechują dobre materiały i porządna jakość wykonania. W topowym wariancie nie przesadzono ze sportowymi akcentami.
BMW

Czytaj także