BMW przekazało Politechnice Warszawskiej nowy samochód, który będzie wykorzystywany podczas zajęć dydaktycznych.
Program nauczania na politechnice, szczególnie na takim wydziale jak samochodowy, musi się ciągle zmieniać, by dostosowywać do realiów błyskawicznie rozwijającej się branży. I o ile w przypadku zajęć teoretycznych można sobie wyobrazić, że modyfikacja taka jest względnie łatwa, o tyle gdy w grę wchodzą zajęcia praktyczne – wyzwanie okazuje się znacznie większe. Przede wszystkim chodzi o dostęp do najnowszych modeli aut. Dlatego współpraca branży moto z ośrodkami naukowymi jest bardzo istotna.
Przykładem takich udanych związków jest współdziałanie BMW z Politechniką Warszawską. Polski oddział niemieckiej firmy przekazał właśnie tej publicznej uczelni topowy wariant nowej serii 1 – M135i xDrive. Auto jest wyposażone w dwulitrowy czterocylindrowy silnik z turbodoładowaniem, który rozwija 306 KM, napęd na cztery koła, a także najnowsze systemy łączności oraz bezpieczeństwa czynnego. Poznawanie tego typu rozwiązań w praktyce ma na celu ułatwienie kształcenia specjalistów, którzy po zakończeniu studiów najpewniej trafią do branży motoryzacyjnej. Takie działania wspierające przynoszą zatem obopólne korzyści.
Zresztą to nie pierwszy raz, kiedy BMW Group Polska dostarczyło warszawskiej „polibudzie” samochód. W 2009 r. SiMR (Wydział Samochodów i Maszyn Roboczych) otrzymał model BMW 135i Coupe. Był on wykorzystywany w ramach zajęć laboratoryjnych m.in. do prezentacji poszczególnych podzespołów i układów, diagnostyki płyty podłogowej samochodu metodą laserową czy pomiarów siły hamowania na stanowisku rolkowym. Jeszcze wcześniej, bo w 2006 r., BMW Polska udostępniło cztery jednostki napędowe dla Wydziałów: Transportu, Elektrycznego oraz wspomnianego już wyżej Samochodów i Maszyn Roboczych.