Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Audi Q4 e-tron 40 S line w ruchu przód i bok

Audi Q4 e-tron 40 S line – rozpoczęcie testu długodystansowego

archiwum/Motor

Audi Q4 e-tron 40 S line – rozpoczęcie testu długodystansowego

Kompaktowy SUV Q4 e-tron to najbardziej przystępny cenowo „elektryk” w gamie Audi. Jak sprawdza się w praktyce, pokaże nasz 6-miesięczny test.

Audi wstąpiło do świata elektrycznej motoryzacji za sprawą aut z wyższej półki, czyli dużym SUV-em (e-tron), do którego dołączył dynamiczny liftback e-tron GT (także w wersji RS), a niedawno gamę uzupełnił bardziej przystępny model, czyli Q4 e-tron.

Ten mierzący 4,59 m kompaktowy SUV ma szanse poszerzyć grono odbiorców elektrycznych Audi. Przede wszystkim za sprawą rozsądniejszej ceny (w podstawowej wersji Q4 35 na początku testu, czyli we wrześniu 2021 r., auto kosztowało 195 100 zł, w momencie publikacji artykułu – 198 400 zł) i jej stosunku do funkcjonalności i zasięgu, jaki może zapewnić ten model.

Przy zwartych wymiarach, ułatwiających codzienną, najczęściej miejską eksploatację, zaskakuje przestronną kabiną. Wnętrze Q4 e-tron odpowiada większym o klasę autom spalinowym i jest porównywalne z Audi Q5. To zasługa sporego rozstawu osi (2,76 m), szerokiej kabiny i płaskiej podłogi. Pojemność bagażnika także nie pozostawia wiele do życzenia.

Elektryczne Q4, podobnie jak spalinowe modele Audi, jest łatwe w obsłudze, a rodzaj napędu nie komplikuje życia kierowcy i pasażerom. Nie jest to futurystyczny „elektryk” pozbawiony dobrze znanych kierowcom innych aut rozwiązań. Cyfrowe wskaźniki czy mnogość funkcji obsługiwanych za pomocą ekranu centralnego podkreślają jego nowoczesną naturę, ale obsługa klimatyzacji czy ustawień trybów jazdy Audi Drive Select ma klasyczny charakter.

Audi Q4 e-tron 40 S line deska rozdzielcza

Dwa ekrany (zegarów i centralny), spłaszczona kierownica oraz „wiszący” panel z przełącznikiem trybów jazdy to charakterystyczne elementy kokpitu Q4.

Co typowe dla marek premium, możliwości konfiguracji i wyposażenia dodatkowego są wyjątkowo liczne, a wiele z nich pogrupowanych jest w sensowne pakiety.

Nasz 6-miesięczny test długodystansowy przypadnie w większości na okres jesienno-zimowy, więc będziemy mieli dobrą okazję, żeby uzyskać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania dotyczące elektryków, w tym to o rzeczywisty zasięg Q4 e-tron.

Dane techniczne Audi Q4 e-tron 40 S line
silnik  elektryczny
moc maksymalna 204 KM
maksymalny moment obrotowy 310 Nm
napęd na koła tylne
skrzynia biegów aut., 1-biegowa
pojemność akumulatora 77 (netto)/82 (brutto) kWh
Osiągi fabryczne
0-100 km/h 8,5 s
prędkość maks. 160 km/h
zasięg 464-532 km
Zużycie energii
średnie fabryczne 16,8-19,4 kWh/100 km
średnie testowe: 23,0 kWh/100 km 
Przebieg
całkowity 920 km
w teście 605 km

Audi Q4 e-tron 40 – fakty

Audi Q4 e-tron dostępne jest w trzech wariantach: 35 (170 KM) i 40 (204 KM) mają napęd na tył, a topowa odmiana 50 quattro dysponuje układem 4x4 i dwoma silnikami elektrycznymi o łącznej mocy 299 KM. Najsłabsza wersja wyposażona jest w akumulator 52 kWh, natomiast ten w środkowej i najmocniejszej ma pojemność netto wynoszącą 77 kWh. 

Audi Q4 e-tron 40 – ceny i koszty na początku testu 

Audi Q4 e-tron 40 – ceny

  • podstawowa   248 300 zł 
  • egzemplarza w teście   326 500 zł

Audi Q4 e-tron 40 – wybrane wyposażenie dodatkowe

  • pakiet S line    6970 zł
  • felgi Rotor Areo 21”  11 650 zł
  • lakier Aurora metalic 4980 zł
  • dach panoramiczny   6520 zł
  • fotele sportowe S line obszyte skórą 14 140 zł
  • sportowa kierownica 1500 zł
  • system bezkluczykowy          2340 zł
Audi Q4 e-tron 40 S line głośnik

O wysoką jakość dźwięku dba system audio marki Sonos (dopłata 3490 zł).

System ładowania e-tron compact

Z autem otrzymamy przewód do ładowania ze stacji publicznych i ładowarkę pokładową (maks. 11 kW). W cenie 3240 zł można dokupić mobilny system e-tron Compact (tzw. Mode 2) wyposażony w różne przewody do podłączenia do sieci z wtykami do domowej instalacji elektrycznej i wtykami przemysłowymi. Możliwe jest uzyskanie mocy ładowania do 11 kW przy sieci 3-fazowej lub 7,4 kW przy sieci 1-fazowej. Diody na panelu pokazują status systemu ładowania. 

Czytaj także