Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech EAT6 Shine Pack – przód

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech EAT6 Shine Pack – komfortowy mieszczuch | TEST

archiwum

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech EAT6 Shine Pack – komfortowy mieszczuch | TEST

Niewielki crossover Citroena w wersji z automatyczną przekładnią doskonale sprawdza się w mieście. Ale nie tylko tam. Testujemy topowy wariant.

Citroen C3 Aircross zadebiutował w 2017 r., a w 2021 r. poddano go face liftingowi, podczas którego w największym stopniu zmieniła się przednia partia nadwozia. Poprawiono także detale w kabinie, np. zastosowano wygodniejszy hamulec ręczny i dodano za nim schowek.

Jak na tak niewielki samochód (416 cm długości) kabina jest wygodna – z przodu naprawdę przestronna, zaś z tyłu miejsca wystarczy dla osób średniego wzrostu. Sporym atutem jest możliwość osobnego przesuwania obu części kanapy i regulowania jej oparć.

Do testu trafiło auto z mocniejszą, 130-konną odmianą silnika 1.2 turbo. Ma on trzy cylindry i w efekcie pracuje w charakterystyczny, nieco mrukliwy sposób oraz wpada czasami w lekkie wibracje. Ważniejsze jest to, że sprawnie reaguje na dodanie gazu i zapewnia lekkiemu C3 Aircrossowi dobrą dynamikę, także podczas jazdy autostradowej. W teście średnio potrzebował 6,0 l/100 km.

Citroen-C3-Aircross-1.2-PureTech-silnik
Trzycylindrowy silnik lekko wibruje, ale nie na tyle, by było to męczące.

Sześciobiegowy automat działa przeważnie wystarczająco szybko i płynnie, ale potrafi szarpnąć – szczególnie po przyhamowaniu i ponownym szybkim dodaniu gazu. Denerwuje działanie start-stopu. Układ pracuje wolno, a by go wyłączyć trzeba „przeklikać się” przez menu na ekranie.

Dane techniczne Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech EAT6 Shine Pack
Silnik  benzynowy, turbo
Pojemność skokowa 1199 cm3
Układ cylindrów/zawory R3/12
Moc maksymalna 130 KM/5500
Maks. moment obrotowy 230 Nm/1750
Napęd przedni
Skrzynia biegów aut./6-biegowa
Długość/szerokość/wysokość 416/176/160 cm
Rozstaw osi 260 cm
Masa/ładowność 1205/630 kg
Poj. bagażnika (min./maks.) 410/1289 l
Poj. zbiornika paliwa 45 l (Pb 95)
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.)
Prędkość maksymalna 195 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 9,1 s
Średnie zużycie paliwa 6,2-6,3 l/100 km
Zasięg 720 km
Cena 116 350 zł

C3 Aircross prowadzi się bardzo lekko, ale wystarczająco pewnie (choć układ kierowniczy pracuje nieco sztucznie), a jego zawieszenie poprawnie radzi sobie z niezbyt dużymi nierównościami.

Citroen-C3-Aircross-1.2-PureTech-bok
Duże powierzchnie przeszklone sprawiają, że widoczność z miejsca kierowcy jest dobra.

Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech EAT6 Shine Pack – podsumowanie

  • Dużo miejsca z przodu, spory bagażnik, niezły komfort jazdy, w zupełności wystarczająca dynamika, duża ładowność
  • Skrzynia potrafi szarpnąć, wolny start-stop, kiepska jakość obrazu z kamery cofania

Citroen C3 Aircross to zwinny, całkiem wygodny i dynamiczny miejski crossover z funkcjonalnymi kanapą oraz bagażnikiem.

Citroen-C3-Aircross-1.2-PureTech-tyl

Czytaj także