Francuskie samochody często kojarzą się z komfortem. A jak jest z tą cechą w naszej długodystansowej Arkanie?
Kompaktowy SUV musi być wszechstronny, ale wśród najważniejszych atutów powinien wybijać się komfort.
Najważniejszy z tego punktu widzenia jest układ jezdny, a ten w Arkanie jest wyjątkowo udany. Nie zastosowano tu wprawdzie żadnych wyjątkowych rozwiązań, jak amortyzatory o zmiennej charakterystyce pracy, ale okazuje się, że to w tym wypadku w niczym nie przeszkadza.
Zawieszenie (kolumny McPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) bardzo dobrze radzi sobie na nie najlepszych drogach. Tłumienie nierówności (także tych większych), następuje sprawnie i całkiem cicho. Droga musi być naprawdę bardzo zniszczona i wyboista, by w Arkanie pasażerowie poczuli poważniejszy dyskomfort.
Dobrze także, że Renault oparło się pokusie stosowania – nawet w topowej wersji R.S. Line – bardzo niskoprofilowych opon. Te, które są tutaj standardem, czyli 215/55 R18, zapewniają dobry kompromis między wygodą jazdy i prowadzeniem (a także wyglądem).
Drugim czynnikiem mającym wpływ na odbieranie auta jako wygodnego są siedzenia. I na tym polu Arkana nie zawodzi. Fotele zapewniają niezłe podparcie (choć po R.S. Line można by oczekiwać lepszego), są obszerne, porządnie tapicerowane, a ten kierowcy wyposażony w elektryczną regulację lędźwiową. Nawet po długiej trasie prowadzący nie wysiada z Arkany z bólem pleców.
Dane techniczne | Renault Arkana E-Tech 145 R.S. Line |
---|---|
Silnik | benz., R4, 16V + dwa elektryczne |
Moc maksymalna (benz.) | 94 KM |
Moc maksymalna (2 x elektr.) | 49 + 20 KM |
Moc systemowa | 143 KM |
Makymalny moment obr. | 148 + 205 + 50 Nm |
Napęd | przedni |
Skrzynia biegów | bezstopniowa |
Osiągi fabryczne | |
0-100 km/h | 10,8 s |
pr. maks. | 172 km/h |
Zużycie paliwa | |
średnie fabryczne | 4,9-5,0 l/100 km |
średnie testowe | 6,0 l/100 km |
Przebieg | |
całkowity | 26 154 km |
w teście | 26 130 km |