Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Renault Arkana E-Tech 145 R.S. Line – na łuku ulicy w mieście

Test długodystansowy

Renault Arkana E-Tech 145 R.S. Line – komfort na pierwszym planie

archiwum/Auto Moto

Test długodystansowy

Renault Arkana E-Tech 145 R.S. Line – komfort na pierwszym planie

Francuskie samochody często kojarzą się z komfortem. A jak jest z tą cechą w naszej długodystansowej Arkanie?

Kompaktowy SUV musi być wszechstronny, ale wśród najważniejszych atutów powinien wybijać się komfort.

Najważniejszy z tego punktu widzenia jest układ jezdny, a ten w Arkanie jest wyjątkowo udany. Nie zastosowano tu wprawdzie żadnych wyjątkowych rozwiązań, jak amortyzatory o zmiennej charakterystyce pracy, ale okazuje się, że to w tym wypadku w niczym nie przeszkadza.

Zawieszenie (kolumny McPhersona z przodu, belka skrętna z tyłu) bardzo dobrze radzi sobie na nie najlepszych drogach. Tłumienie nierówności (także tych większych), następuje sprawnie i całkiem cicho. Droga musi być naprawdę bardzo zniszczona i wyboista, by w Arkanie pasażerowie poczuli poważniejszy dyskomfort.

Renault Arkana E-Tech 145 R.S. Line – tył i bok w ruchu

Dobrze także, że Renault oparło się pokusie stosowania – nawet w topowej wersji R.S. Line – bardzo niskoprofilowych opon. Te, które są tutaj standardem, czyli 215/55 R18, zapewniają dobry kompromis między wygodą jazdy i prowadzeniem (a także wyglądem).

Drugim czynnikiem mającym wpływ na odbieranie auta jako wygodnego są siedzenia. I na tym polu Arkana nie zawodzi. Fotele zapewniają niezłe podparcie (choć po R.S. Line można by oczekiwać lepszego), są obszerne, porządnie tapicerowane, a ten kierowcy wyposażony w elektryczną regulację lędźwiową. Nawet po długiej trasie prowadzący nie wysiada z Arkany z bólem pleców.

Dane techniczne Renault Arkana E-Tech 145 R.S. Line
Silnik  benz., R4, 16V + dwa elektryczne
Moc maksymalna (benz.) 94 KM
Moc maksymalna (2 x elektr.) 49 + 20 KM
Moc systemowa 143 KM
Makymalny moment obr. 148 + 205 + 50 Nm
Napęd przedni
Skrzynia biegów bezstopniowa
Osiągi fabryczne
0-100 km/h 10,8 s
pr. maks. 172 km/h
Zużycie paliwa
średnie fabryczne 4,9-5,0 l/100 km
średnie testowe 6,0 l/100 km 
Przebieg
całkowity 26 154 km
w teście 26 130 km

Czytaj także