Zmodernizowany Rexton otrzymał zastrzyk nowej technologii, pozostając jednocześnie klasycznym autem terenowym.
Gama modelowa koreańskiego SsangYonga w całości opiera się na autach uterenowionych. „Flagowcem” jest Rexton.
Jego aktualna generacja zadebiutowała w 2017 r., a pod koniec 2020 roku samochód przeszedł lifting, który przyniósł m.in. ogromną atrapę chłodnicy. Ten element wraz z dużym logo marki skupia na sobie wiele zaciekawionych spojrzeń przechodniów i innych kierowców. Trudno się zresztą dziwić – Rexton jest rzadkim widokiem na polskich drogach.
Od strony technicznej to czystej krwi auto terenowe – dostępne z dieslem o sporej pojemności, zbudowane na ramie, a w bazowej wersji Crystal mające nawet sztywną oś tylną.
DANE TECHNICZNE | SsangYong Rexton 2.2 8AT 4x4 |
---|---|
Silnik | turbodiesel |
Pojemność skokowa | 2157 cm3 |
Układ cylindrów/zawory | R4/16 |
Moc maksymalna | 202 KM/3800 |
Maks. moment obrotowy | 441 Nm/1600 |
Napęd | 4x4 |
Skrzynia biegów | aut./8-biegowa |
Długość/szerokość/wysokość | 485/196/182 cm |
Rozstaw osi | 285 cm |
Masa/ładowność | 2070/730 kg |
Poj. bagażnika (min./maks.) | 784/1977 l |
Poj. zbiornika paliwa | 70 l (ON) |
Osiągi, zużycie paliwa (dane prod.) | |
Prędkość maksymalna | 184 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | b.d. |
Średnie zużycie paliwa | 8,7 l/100 km |
Zasięg | 800 km |
Cena od | 173 900 zł |
Domyślnie Rexton ma napęd na tył, a za dopłatą 9000 zł można otrzymać wersję 4x4. W przeciwieństwie do innych marek SsangYong zdecydował się na układ przeniesienia napędu analogiczny ze stosowanym w pick-upach czy „terenówkach” starszej daty, a więc stale napędzaną tylną oś i na sztywno dołączany przód.
Brak centralnego mechanizmu różnicowego sprawia, że z trybu 4x4 można korzystać tylko na ośnieżonych, oblodzonych czy gruntowych drogach. Takie rozwiązanie nigdy się nie przegrzeje i nie rozłączy, a zapewnia podział sił napędowych na osie w proporcji 50:50.
Do tego każdy Rexton z napędem 4x4 ma reduktor oraz (opcjonalnie za 2000 zł) mechaniczną blokadę tylnego mechanizmu różnicowego.
Wysokie nadwozie, miękko zestrojone zawieszenie i napęd na tył sprawiają, że przy szybkich zmianach kierunku jazdy Rexton przejawia tendencję do nadsterowności (zwłaszcza na mokrej nawierzchni). Z kolei przy dynamicznym ruszaniu łatwo o buksowanie tylnych kół.
Wszystkie wersje są nieźle wyposażone. Bazową Crystal z 202-konnym dieslem, automatem i napędem na tył wyceniono na 164 900 zł.
Ramowa konstrukcja i klasyczny napęd na obie osie sprawiają, że Rexton nie ma już bezpośrednich konkurentów na rynku.
Fotele mają duży zakres regulacji, są obszerne, właściwe wyprofilowanie, a w wersji Sapphire też wentylowane.
Stonowana kolorystyka wnętrza i wyświetlacze o dużej rozdzielczości robią dobre wrażenie. Szkoda, że jest tu aż tyle plastiku imitującego aluminium.