Świetnie wykończony, przyjemny w prowadzeniu, ale także niezbyt przestronny i drogi w utrzymaniu samochód.
Zespół napędowy A4 jest umieszczony wzdłużnie, więc na rewelacyjną przestronność wnętrza nie ma co liczyć. Miejsca jest jednak więcej niż w poprzedniku. Wielowahaczowe zawieszenie zapewnia dobre prowadzenie i ma przyzwoitą trwałość Tworzywa wykończeniowe, ich spasowanie i montaż stoją na najwyższym poziomie. Korozja nie występuje. Niestety lakier jest dość podatny na powstawanie odprysków.
Diesle, głównie dwulitrowe, stanowią 3/4 ogłoszeń. Dzięki zakresowi mocy od 120 do 190 KM niemal każdy będzie w stanie wybrać 2.0 TDI odpowiadające jego potrzebom. Paskowy napęd rozrządu nie jest wadą – jego wymiana jest dużo tańsza niż łańcuchów z diesli 2.7/3.0 V6. Benzynowe silniki 1.8/2.0 TFSI potrafią spalać duże ilości oleju. Kolejnym mankamentem, występującym też w silnikach 3.0 V6 TFSI, 3.2 V6 FSI oraz 4.2 V8 FSI z RS4 jest odkładający się na zaworach nagar.
Poza ww. problemami z silnikami możliwe są usterki układu zasilania 2.0 TDI, skrzyń Multitronic i S-tronic, kół pasowych czy elektronicznych czujników (np. klimatyzacji).
Ceny używanych A4 B8 topnieją, ale koszt ich obsługi serwisowej pozostał wysoki.
Mimo wysokich cen podaż A4 B8 jest już zaskakująco duża – na nabywców czeka ponad 2000 aut. Głównie diesli.
22 000 zł – „Angliki”, auta powypadkowe lub diesle mające ok. 400 tys. km przebiegu – wizualnie prezentują się dobrze.
36 000 zł – Cena przeciętnego auta. To zwykle sprowadzone A4 kombi z dieslem oraz przebiegiem ok. 250 tys. km.
80 000 zł – Krajowe, dobrze wyposażone A4 z lat 2013--2015 z pakietami S line, napędem quattro oraz mocniejszymi silnikami.
SILNIK | 1.8 TFSI | 1.8 TFSI | 2.0 TFSI | 3.2 V6 FSI | 3.0 V6 TFSI (S4) | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.7 V6 TDI | 3.0 V6 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1798 cm³ | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 3197 cm³ | 2995 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 2698 cm³ | 2967 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | benz. kompr. | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 120 KM | 160 KM | 211 KM | 265 KM | 333 KM | 143 KM | 170 KM | 190 KM | 239 KM |
Maks. moment obr. | 230 Nm | 250 Nm | 350 Nm | 330 Nm | 440 Nm | 320 Nm | 350 Nm | 400 Nm | 500 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,5 s | 8,6 s | 6,9 s | 6,5 s | 5,1 s | 9,4 s | 8,4 s | 7,7 s | 6,1 s |
Prędkość maks. | 208 km/h | 225 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 250 km/h | 215 km/h | 230 km/h | 239 km/h | 250 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 7,1 l/100 km | 7,3 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,2 l/100 km | 10,0 l/100 km | 5,1 l/100 km | 5,2 l/100 km | 6,6 l/100 km | 6,1 l/100 km |
2007 - debiutuje Audi A4 B8 w wersji sedan
2008 - w gamie pojawiają się kombi (Avant) oraz S4 z silnikiem 3.0 V6 333 KM
2009 - uterenowione Audi A4 Allroad quattro
2011 - lifting, nowe lampy LED
2010 - topowe Audi RS4 (4.2 V8, 450 KM)
2015 - zakończenie produkcji, debiutuje A4 B9
+ Podaż używanych aut, paleta silników.
+ Wysoki komfort jazdy, dobre prowadzenie.
+ Duża baza zamienników.
- Wysokie ceny aut i poważniejszych napraw.
- Przeciętna trwałość skrzyń Multitronic.
- Drogie wymiany rozrządu w V6 TDI.
- Wiele powypadkowych samochodów.
Na rynku wtórnym króluje udana wersja 2.0 TDI. Wysoki przebieg to nie problem. Ważniejsze są stan i wyposażenie auta.
Diesle z podejrzanie niskim przebiegiem, benzynowe silniki z LPG, diesle V6 bez wymienionego rozrządu to zwykle „miny”.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 3/6
SUMA: 18/24 pkt