Wybitnie trwała mechanika Toyoty Prius została przyrządzona przez Lexusa w wydaniu premium. Nawet używany Lexus CT jest drogi.
Lexus CT wygląda atrakcyjnie – zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Jest do tego przyjemny w prowadzeniu, o ile kierowca nie próbuje sprintów z gazem w podłodze czy jazdy z wysokimi prędkościami. Wówczas jednostajny hałas napędu hybrydowego zaczyna męczyć. Ciasne wnętrze zostało dobrze wykończone. Ergonomia pozostawia jednak dużo do życzenia. Jednym z chybionych rozwiązań jest przypominający komputerową mysz kontroler systemu multimedialnego. Jego obsługa gdy auto znajduje się w ruchu jest trudna.
Nabywca Lexusa CT nie ma wyboru – dostępna jest tylko jedna konfiguracja hybrydowego napędu o nazwie 200h. To sprawdzone rozwiązanie. Identyczny zespół wprawia w ruch Priusa III.
Silnik czy akumulator powinny wytrzymać ponad pół miliona kilometrów. Wcześniej mogą ulec awarii pompa wody czy falownik. Hałasy zawieszenia nie zawsze świadczą o luzach w podwoziu. ten typ tak ma od nowości.
Trzeba zaakceptować wysoki koszt zakupu. Później będzie już tylko taniej. Lexus CT jest oszczędny i trwały. Także wolno traci na wartości, więc dużą część zainwestowanej kwoty uda się odzyskać przy odsprzedaży.
Niecałe 100 ofert. Więcej nie potrzeba, bo CT to niszowa propozycja. Na rynku głównie zadbane samochody.
Jedną z opcji był sportowy pakiet F Sport. Wpływa na wygląd i prowadzenie samochodu, gdyż obejmuje pakiet aerodynamiczny i utwardzone zawieszenie. Zespół napędowy nie otrzymuje jednak zastrzyku mocy.
36 000 zł – Bardzo wysoki próg wejścia, biorąc pod uwagę rocznik 2011 oraz przebiegi powyżej 250 tys. km.
68 000 zł – Przeciętna cena ofertowa. Bardziej niż rocznik liczą się wyposażenie i przebieg danego egzemplarza.
130 000 zł – Wystawione na sprzedaż przez dealerów Lexusa bogato wyposażone samochody demonstracyjne.
SILNIK | 1.8 Hybrid |
---|---|
Pojemność skokowa | 1798 cm³ |
Zasilanie | benz.+elektr. |
Moc maks. | 136 KM |
Maks. moment obr. | 142+207 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,3 s |
Prędkość maks. | 180 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 3,6 l/100 km |
2009 - koncepcyjny Lexus LF-Ch
2010 - premiera Lexusa CT 200h
2014 - pierwsza modernizacja, atrapa chłodnicy otoczona chromowanymi wstawkami
2017 - kolejny face lifting, znacząco powiększona atrapa chłodnicy
+ Dobrze wykończone i wyposażone wnętrze.
+ Niskie zużycie paliwa, komfort jazdy.
+ Bezawaryjność, symboliczna utrata wartości.
- Wciąż bardzo wyśrubowane ceny.
- Ciasne i mało funkcjonalne wnętrze.
- Przestarzały system multimedialny.
Zadbanego Lexusa CT z krajowego salonu. Będzie drogi, ale także nie straci dużo na wartości przy odsprzedaży.
Podejrzanie tanie auta z niskimi przebiegami. W przypadku tego modelu okazje nie występują.
Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 4/6
SUMA 16/24 pkt