Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Lexus CT

Wybitnie trwała mechanika Toyoty Prius została przyrządzona przez Lexusa w wydaniu premium. Nawet używany Lexus CT jest drogi.

  • Lata produkcji: od 2010 r.
  • Silniki: benz. 1.8 (136 KM)
  • Wersje: htb 5d
  • Długość/rozstaw osi: 435/260 cm, szerokość/wysokość: 176/145 cm, bagażnik: 375-985 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Lexus CT wygląda atrakcyjnie – zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz. Jest do tego przyjemny w prowadzeniu, o ile kierowca nie próbuje sprintów z gazem w podłodze czy jazdy z wysokimi prędkościami. Wówczas jednostajny hałas napędu hybrydowego zaczyna męczyć. Ciasne wnętrze zostało dobrze wykończone. Ergonomia pozostawia jednak dużo do życzenia. Jednym z chybionych rozwiązań jest przypominający komputerową mysz kontroler systemu multimedialnego. Jego obsługa gdy auto znajduje się w ruchu jest trudna.

Lexus-CT_3
Spokojnie stylizowane wnętrze wykończono eleganckimi i przyjemnymi w dotyku tworzywami.

SILNIKI

Nabywca Lexusa CT nie ma wyboru – dostępna jest tylko jedna konfiguracja hybrydowego napędu o nazwie 200h. To sprawdzone rozwiązanie. Identyczny zespół wprawia w ruch Priusa III.

AWARYJNOŚĆ

Silnik czy akumulator powinny wytrzymać ponad pół miliona kilometrów. Wcześniej mogą ulec awarii pompa wody czy falownik. Hałasy zawieszenia nie zawsze świadczą o luzach w podwoziu. ten typ tak ma od nowości.

KOSZTY

Trzeba zaakceptować wysoki koszt zakupu. Później będzie już tylko taniej. Lexus CT jest oszczędny i trwały. Także wolno traci na wartości, więc dużą część zainwestowanej kwoty uda się odzyskać przy odsprzedaży.

SYTUACJA RYNKOWA

Niecałe 100 ofert. Więcej nie potrzeba, bo CT to niszowa propozycja. Na rynku głównie zadbane samochody.

Lexus-CT_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Przedzakupowa diagnostyka napędu hybrydowego to wydatek ok. 300 zł.
  • W trybie EV sprawny Lexus CT powinien przejechać „na prądzie” do 1,5 km z prędkością do 40 km/h.
  • Jedną z opcji był sportowy pakiet F Sport. Wpływa na wygląd i prowadzenie samochodu, gdyż obejmuje pakiet aerodynamiczny i utwardzone zawieszenie. Zespół napędowy nie otrzymuje jednak zastrzyku mocy.

CENY

36 000 zł – Bardzo wysoki próg wejścia, biorąc pod uwagę rocznik 2011 oraz przebiegi powyżej 250 tys. km.
68 000 zł – Przeciętna cena ofertowa. Bardziej niż rocznik liczą się wyposażenie i przebieg danego egzemplarza.
130 000 zł – Wystawione na sprzedaż przez dealerów Lexusa bogato wyposażone samochody demonstracyjne.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.8 Hybrid
Pojemność skokowa 1798 cm³
Zasilanie benz.+elektr.
Moc maks. 136 KM
Maks. moment obr. 142+207 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10,3 s
Prędkość maks. 180 km/h
Średnie zuż. paliwa 3,6 l/100 km
Lexus-CT_5
Zespół napędowy, identyczny ze stosowanym w Priusie, jest bardzo trwały.

HISTORIA MODELU

2009 - koncepcyjny Lexus LF-Ch
2010 - premiera Lexusa CT 200h
2014 - pierwsza modernizacja, atrapa chłodnicy otoczona chromowanymi wstawkami
2017 - kolejny face lifting, znacząco powiększona atrapa chłodnicy

Lexus-CT_7
Lexus CT po liftingu z 2014 r.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Problemy z hamulcami
    Hamulce (szczególnie tylne) mają niewiele pracy i potrafią się zapiekać czy korodować.
    Koszt serwisu: od 250 zł
  • Serwisowanie klimatyzacji
    Układ z elektrycznym kompresorem musi być napełniany specjalnym czynnikiem.
    Koszt dorocznego serwisu: od 250 zł
  • Problemy z akumulatorem
    Nie należą do częstych, ale warto wiedzieć, że są firmy naprawiające uszkodzone ogniwa.
    Koszt naprawy: od 1200 zł
  • Uszkodzona pompa cieczy chłodzącej
    Auto ma także elektryczną pompę cieczy, która wytrzymuje ok. 350 tys. km.
    Koszt wymiany: od 500 zł
Lexus-CT_4
Do obsługi systemu multimedialnego służy gładzik.

ZALETY I WADY

+ Dobrze wykończone i wyposażone wnętrze.
+ Niskie zużycie paliwa, komfort jazdy.
+ Bezawaryjność, symboliczna utrata wartości.

- Wciąż bardzo wyśrubowane ceny.
- Ciasne i mało funkcjonalne wnętrze.
- Przestarzały system multimedialny.

Lexus-CT_6
Niewielki bagażnik został doskonale wykończony. Plus za podwójną podłogę.

WARTO KUPIĆ

Zadbanego Lexusa CT z krajowego salonu. Będzie drogi, ale także nie straci dużo na wartości przy odsprzedaży.

UWAŻAJ NA

Podejrzanie tanie auta z niskimi przebiegami. W przypadku tego modelu okazje nie występują.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 3/6
Gama silników: 3/6
Niezawodność: 6/6
Koszty: 4/6

SUMA 16/24 pkt

 

Czytaj także