W czasach swojej świetności Outlander był hitem. Na rynku wtórnym także cieszy się zainteresowaniem, bo jest duży i tani.
Outlander jest jednym z największych SUV-ów w tej klasie cenowej. Wersje 7-miejscowe faktycznie są w stanie pomieścić na pokładzie 7 osób (dodatkowe fotele wielu rywali są dla dorosłych za małe). Uwaga – najstarsze egzemplarze mają już problemy z korozją zawieszenia (nie odkręcają się śruby).
Najbardziej niezawodne są silniki benzynowe, ale zużywają sporo paliwa, zwłaszcza w konfiguracji ze skrzyniami automatycznymi. Najlepszym wyborem wydaje się diesel Volkswagena 2.0 DID, z tym, że już w chwili zakupu warto odłożyć 3-4 tys. zł na jego naprawy. Diesel 2179 cm3 to konstrukcja PSA. Debiutujący w 2010 r. (2268 cm3) został opracowany przez Mitsubishi. Obu nie polecamy.
Głównym problemem jest zużycie silników wysokoprężnych. Na zawieszenie i pozostałe podzespoły nie można narzekać.
Ceny niektórych części w ASO wciąż są zaporowe. Elementy silnikowe lepiej dobierać po kodach z Volkswagena lub Peugeota. Czasem można się poratować „używkami”, bo Outlander to bardzo popularny model także na naszym rynku. Części eksploatacyjnych w przystępnych cenach na szczęście nie brakuje.
Bardzo duży wybór aut. W ogłoszeniach dominują wersje dwulitrowe (benzynowe i wysokoprężne).
18 000 zł – Okazje cenowe dotyczą głównie wersji z dieslem Volkswagena, który wymaga poważnych napraw.
31 000 zł – Ładne auta sprzed liftingu i najtańsze po liftingu. Nie ma odpowiedzi na pytanie co jest lepsze.
48 000 zł – Realna szansa na zakup bezwypadkowego Outlandera z przebiegiem poniżej 100 tys. km.
SILNIK | 2.0 16V | 2.4 16V | 3.0 V6 | 2.0 DID | 2.2 DID | 2.2 DID MIVEC |
---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1998 cm³ | 2368 cm³ | 2998 cm³ | 1968 cm³ | 2179 cm³ | 2179 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 147 KM | 170 KM | 220 KM | 140 KM | 156 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 199 Nm | 232 Nm | 268 Nm | 310 Nm | 380 Nm | 380 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,8 s | 9,6 s | 8,9 s | 10,8 s | 9,9 s | 9,8 s |
Prędkość maks. | 184 km/h | 190 km/h | 200 km/h | 187 km/h | 200 km/h | 200 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 8,0 l/100 km | 9,4 l/100 km | 11,8 l/100 km | 6,7 l/100 km | 7,3 l/100 km | 6,5 l/100 km |
2006 - debiut Outlandera II
2007 - wprowadzenie spokrewnionych modeli – Citroen C-Crosser oraz Peugeot 4007
2009 - modernizacja połączona z wprowadzeniem atrapy chłodnicy „Jet Fighter”
2010 - japoński diesel 2.2 DID
2013 - premiera trzeciej generacji modelu
+ Przestronne i funkcjonalne wnętrze, duży bagażnik z uchylną burtą (brak progu).
+ Trwałe silniki benzynowe (zwłaszcza 2.0).
+ Trzeci rząd siedzeń w wielu autach.
- Wnętrze szybko się zużywa.
- Starsze auta mają skorodowane podwozie.
- Wysokie ceny części w ASO Mitsubishi.
Mimo wszystko polecamy wersje wysokoprężne 2.0 DID. Trzeba tylko szukać zadbanego egzemplarza.
Auta sprowadzane z USA. Czasem pochodzenie nie jest zaznaczone w ogłoszeniu. Ryzykownym wyborem jest silnik 3.0 V6.
Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 3/6
SUMA: 17/24 pkt