Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto

Mitsubishi Outlander II

W czasach swojej świetności Outlander był hitem. Na rynku wtórnym także cieszy się zainteresowaniem, bo jest duży i tani.

  • Lata produkcji: 2006-2012
  • Silniki: benz. 2.0-3.0 (147-220 KM), diesle 2.0-2.2 (140-177 KM)
  • Wersje: SUV
  • Długość/rozstaw osi: 464/267 cm, szerokość/wysokość: 180/168 cm, bagażnik: 540-1690 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Outlander jest jednym z największych SUV-ów w tej klasie cenowej. Wersje 7-miejscowe faktycznie są w stanie pomieścić na pokładzie 7 osób (dodatkowe fotele wielu rywali są dla dorosłych za małe). Uwaga – najstarsze egzemplarze mają już problemy z korozją zawieszenia (nie odkręcają się śruby).

Mitsubishi-Outlander-II_3
Wnętrze ma tylko przeciętną jakość, a stylizacja zaczyna powoli trącić myszką.

SILNIKI

Najbardziej niezawodne są silniki benzynowe, ale zużywają sporo paliwa, zwłaszcza w konfiguracji ze skrzyniami automatycznymi. Najlepszym wyborem wydaje się diesel Volkswagena 2.0 DID, z tym, że już w chwili zakupu warto odłożyć 3-4 tys. zł na jego naprawy. Diesel 2179 cm3 to konstrukcja PSA. Debiutujący w 2010 r. (2268 cm3) został opracowany przez Mitsubishi. Obu nie polecamy.

AWARYJNOŚĆ

Głównym problemem jest zużycie silników wysokoprężnych. Na zawieszenie i pozostałe podzespoły nie można narzekać.

KOSZTY

Ceny niektórych części w ASO wciąż są zaporowe. Elementy silnikowe lepiej dobierać po kodach z Volkswagena lub Peugeota. Czasem można się poratować „używkami”, bo Outlander to bardzo popularny model także na naszym rynku. Części eksploatacyjnych w przystępnych cenach na szczęście nie brakuje.

SYTUACJA RYNKOWA

Bardzo duży wybór aut. W ogłoszeniach dominują wersje dwulitrowe (benzynowe i wysokoprężne).

Mitsubishi-Outlander-II_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Najpopularniejszy turbodiesel Outlandera to silnik 2.0 TDI PD zapożyczony z Volkswagena. Ma problemy z trwałością głowicy i awaryjnością pompowtryskiwaczy.
  • Większy turbodiesel 2.2 DID pochodzi z koncernu PSA. Pracuje ciszej, ale zużywa więcej paliwa i ma system oczyszczania spalin FAP.
  • W Outlanderze montowano aż trzy rodzaje skrzyń: CVT, dwusprzęgłowe i klasyczne.

CENY

18 000 zł – Okazje cenowe dotyczą głównie wersji z dieslem Volkswagena, który wymaga poważnych napraw.
31 000 zł – Ładne auta sprzed liftingu i najtańsze po liftingu. Nie ma odpowiedzi na pytanie co jest lepsze.
48 000 zł – Realna szansa na zakup bezwypadkowego Outlandera z przebiegiem poniżej 100 tys. km.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 2.0 16V 2.4 16V 3.0 V6 2.0 DID 2.2 DID 2.2 DID MIVEC
Pojemność skokowa 1998 cm³ 2368 cm³ 2998 cm³ 1968 cm³ 2179 cm³ 2179 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 147 KM 170 KM 220 KM 140 KM 156 KM 177 KM
Maks. moment obr. 199 Nm 232 Nm 268 Nm 310 Nm 380 Nm 380 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10,8 s 9,6 s 8,9 s 10,8 s 9,9 s 9,8 s
Prędkość maks. 184 km/h 190 km/h 200 km/h 187 km/h 200 km/h 200 km/h
Średnie zuż. paliwa 8,0 l/100 km 9,4 l/100 km 11,8 l/100 km 6,7 l/100 km 7,3 l/100 km 6,5 l/100 km

HISTORIA MODELU

2006 - debiut Outlandera II
2007 - wprowadzenie spokrewnionych modeli – Citroen C-Crosser oraz Peugeot 4007
2009 - modernizacja połączona z wprowadzeniem atrapy chłodnicy „Jet Fighter”
2010 - japoński diesel 2.2 DID
2013 - premiera trzeciej generacji modelu

Mitsubishi-Outlander-II_5
Model po liftingu z atrapą Jet Fighter.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Pęknięta głowica w dieslu 2.0 DID
    Jeżeli dojdzie do pęknięcia głowicy, najlepiej kupić zamiennik niż naprawiać starą.
    Koszt wymiany: od 4500 zł
  • Wymiana sprzęgła i koła DKZ w 2.0 DID
    Na szczęście te elementy pasują od innych modeli z grupy Volkswagena więc są dość tanie.
    Koszt wymiany: od 2500 zł
  • Zatkany filtr FAP w 2.2 DID
    Łączony z francuskim dieslem filtr sadzy okazuje się podatny na zapychanie.
    Koszt regeneracji: od 1000 zł
  • Pas transmisyjny w przekładni CVT
    Skrzynia CVT (2.0, napęd na przód) ma pas transmisyjny, który wytrzymuje ok. 150 tys. km.
    Koszt naprawy skrzyni: od 8000 zł

ZALETY I WADY

+ Przestronne i funkcjonalne wnętrze, duży bagażnik z uchylną burtą (brak progu).
+ Trwałe silniki benzynowe (zwłaszcza 2.0).
+ Trzeci rząd siedzeń w wielu autach.

- Wnętrze szybko się zużywa.
- Starsze auta mają skorodowane podwozie.
- Wysokie ceny części w ASO Mitsubishi.

Mitsubishi-Outlander-II_6
Mimo wszystko polecamy diesle 2.0. Większe są jeszcze droższe w naprawach.

WARTO KUPIĆ

Mimo wszystko polecamy wersje wysokoprężne 2.0 DID. Trzeba tylko szukać zadbanego egzemplarza.

UWAŻAJ NA

Auta sprowadzane z USA. Czasem pochodzenie nie jest zaznaczone w ogłoszeniu. Ryzykownym wyborem jest silnik 3.0 V6.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 6/6
Gama silników: 4/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 3/6

SUMA: 17/24 pkt

Czytaj także