Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
samochody używane w komisie

Ranking brytyjskiego serwisu Parkers.co.uk

Najlepsze używane auta na 2023 rok. Te modele warto kupić

archiwum/Motor

Ranking brytyjskiego serwisu Parkers.co.uk

Najlepsze używane auta na 2023 rok. Te modele warto kupić

Wybór używanego samochodu nie jest prostym zadaniem. Dużym ułatwieniem są jednak wszelkiego rodzaju zestawienia. Ranking najlepszych propozycji używanych aut na 2023 r. przygotowała redakcja brytyjskiego serwisu Parkers.co.uk.

Nie sposób jednoznacznie odpowiedzieć na pytanie, który używany samochód jest najlepszy. Niezwykle ważne są bowiem oczekiwania nabywcy – ktoś może stawiać na praktyczność, dla innego istotne jest wykonanie czy standard wykończenia wnętrza. Dlatego stworzenie listy najlepszych modeli jest trudne.

Jedną z propozycji przygotowała redakcja brytyjskiego serwisu Parkers.co.uk, który specjalizuje się w poradach zakupowych – zarówno w zakresie nowych, jak i używanych samochodów. Jego rekomendacje na 2023 rok okazały się zróżnicowane – zarówno w kwestii cen zakupowych, jak i rozmiarów aut.

Wszystkie zaprezentowane modele to jednak „pewniaki” – nawet jeżeli nie spełnią wszystkich oczekiwań potencjalnego nabywcy, to natężenie ich pozostałych zalet może przypieczętować podjęcie decyzji zakupowej. Co równie istotne, wszystkie prezentowane auta są relatywnie łatwe do znalezienia także na polskim rynku wtórnym.

10. Używana Skoda Octavia III (2012-2020)

Skoda Octavia III bok i przod

W kwestii przestronności i niezawodności Octavia nie ma sobie równych w segmencie aut rodzinnych. Dotyczy to zarówno wersji liftback, jak i kombi. Diesle są bardzo oszczędne. Przy spokojnej jeździe mało palą też benzynowe silniki TSI.

Plusy i minusy wg Parkers:

  • Wszechstronność, rozsądne ceny
  • Imponująca przestronność
  • Trudno o auto z niskim przebiegiem
  • Nie daje poczucia obcowania z czymś specjalnym – to po prostu dobre auto

9. Używana Kia Niro I (2016-2022)

Kia Niro I bok i przód

Auto dostępne jako hybryda, plug-in i „elektryk” nie jest drogie w eksploatacji. Co istotne, nawet starsze egzemplarze mogą być jeszcze objęte 7-letnią gwarancją (o ile serwisowano je w ASO). Niro przekonuje także ilością miejsca i funkcjonalnością kabiny.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Komfort jazdy, przestronność
  • Specyficzny wygląd
  • Przeciętne właściwości jezdne

8. Używane BMW serii 3 F30 (2011-2019)

BMW serii 3 F30 bok i przód

W ocenie Parkers dla wielu osób może to być jedyny model, jakiego potrzebują. Seria 3 F30 jest wystarczająco przestronna, łatwa do parkowania i wybitna w prowadzeniu. Paleta jednostek napędowych należy do największych na rynku. Można też wybierać między napędem na tył i xDrive, nadwoziem sedan oraz kombi.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Prowadzenie, doskonałe silniki
  • Przestrzeń z tyłu, koszty utrzymania

7. Używany Opel Insignia B (2017-2022)

Opel Insignia B bok i przód

Następca jednego z hitów rynku wtórnego jest jednym z najlepszych dużych aut rodzinnych w kwestii przestronności czy kosztów utrzymania. Insignia nie rozczarowuje również komfortem – nawet na długich trasach. Wszystko to sprawia, że model jest ciekawą alternatywą dla droższego, ale w wielu aspektach w pełni porównywalnego Passata B8.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Świetne właściwości jezdne
  • Trwałe i oszczędne silniki
  • Nudny design wnętrza

6. Używany Range Rover Evoque I (2011-2019)

Range Rover Evoque bok i przód

Aż trudno uwierzyć, że to świetnie wyglądające auto ma już 12 lat. Używane egzemplarze są drogie, ale to i tak okazja – nowe kosztowały fortunę. Evoque oferuje wygodną pozycję za kierownicą, przyzwoite osiągi, dobre prowadzenie i rozsądne koszty utrzymania. Jeżeli ktoś szuka perfekcyjnej niezawodności, powinien się jednak zainteresować innym modelem.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Stylizacja, prowadzenie
  • Awaryjność nowszych diesli
  • Ilość miejsca z tyłu

5. Używane BMW serii 1 F20 (2011-2019)

BMW serii 1 F20-bok i przód

Ostatni kompakt z napędem na tylną oś nie zachwyca funkcjonalnością czy przestronnością wnętrza, ale w kwestii serwowanej kierowcy radości z jazdy nie ma sobie równych. Powodów do narzekania nie dają też wykończenie, trwałość czy paleta silników.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Precyzja prowadzenia
  • Oszczędne diesle
  • Ilość miejsca z tyłu
  • Twarde zawieszenie sportowe

4. Używana Honda CR-V IV (2012-2018)

honda CR-V IV bok i przód

Japoński SUV ma bardzo przestronne wnętrze oraz ogromny bagażnik, jest napędzany zrywnymi dieslami i kulturalnie pracującymi silnikami benzynowymi. Jakość wykończenia i komfort jazdy, wyposażenie czy niezawodność nie pozostawiają nic do życzenia. Niestety ceny używanych CR-V są wyśrubowane.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Wzorowa niezawodność
  • Komfort, łatwość prowadzenia
  • Koszty utrzymania, mała podaż

3. Używany Volkswagen Golf VII (2012-2020)

Volkswagen Golf VII przód

W ocenie Parkers poprzednia generacja Golfa to perfekcyjny mały samochód rodzinny – dobrze wyglądający, ponadprzeciętnie wykończony, zwinny i dostępny w wielu wersjach silnikowych, włącznie z elektryczną. Diesle 1.6/2.0 TDI są bardzo oszczędne, a mocne GTI daje dużo radości z jazdy.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Wykończenie, prowadzenie, image
  • Dość wysokie ceny ofertowe
  • Wcale nie taka niska awaryjność

2. Używana Skoda Yeti (2009-2018)

Skoda Yeti bok i przód

Yeti pojawiło się na rynku, nim na dobre rozpoczął się boom na SUV-y. Przekonuje przestronnym i funkcjonalnym wnętrzem, paletą wersji, solidnością oraz dobrym zaopatrzeniem w niedrogie zamienniki.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Wygląd, dostępność wersji 4x4
  • Wysokie przebiegi wielu aut

1. Używany Ford Fiesta Mk7 (2008-2017)

Ford Fiesta Mk7 bok i przód

Model wygrywał już wcześniej zestawienie Parkers. Za Fiestą przemawiają ponadprzeciętne właściwości jezdne oraz mnogość wersji, która umożliwia dopasowanie auta do potrzeb wielu klientów. Miejski Ford jest do tego bezpieczny, trwały i tani w serwisowaniu czy zakupie.

Plusy i minusy wg Parkers

  • Właściwości jezdne, koszty eksploatacji
  • Przeciętne wykończenie
  • Potencjalnie awaryjne silniki EcoBoost

Czytaj także