Szukając auta taniego w zakupie i utrzymaniu, warto zwrócić uwagę na niedocenianego, ale udanego Peugeota 207.
Atrakcyjne wzornictwo nadwozia Peugeota 207 zniosło próbę czasu. Auto wciąż nie wygląda archaicznie. Ma też przyzwoicie wykończone, ergonomiczne i nieźle wykonane wnętrze, duży bagażnik oraz zawieszenie skutecznie filtrujące nierówności. W szerokiej palecie wersji nadwoziowych nie zabrakło kombi i coupe-cabrio.
Prawie 30% ofert dotyczy diesli. To udane silniki. W szczególności polecamy wersję 1.6 HDi (109-112 KM), która godzi osiągi z niskim zużycie paliwa. Zainteresowani silnikami benzynowymi powinni postawić na starsze, bezproblemowe jednostki. Nowsze VTi/THP są zawodne.
Opracowane przez koncerny PSA i BMW silniki benzynowe mają zawodne napinacze i łańcuchy rozrządu. Słabym elementem diesli 1.4/1.6 są podkładki pod wtryskiwaczami i elementy osprzętu (np. EGR).
Za Peugeota 207 trzeba zapłacić mniej niż za jego rynkowych konkurentów. Fortuny nie kosztują także podstawowe naprawy – baza zamienników jest duża, bez trudu można kupić też używane części.
Zainteresowani zakupem mają do wyboru blisko 900 samochodów (w tym 200 kombi) w umiarkowanych cenach. Wśród nich nie brakuje zadbanych egzemplarzy z krajowych salonów. Część z nich posiada fabryczną instalację gazową.
5000 zł – Świeżo sprowadzone, często nieprzerejestrowane auta, które już po zakupie mogą wymagać napraw.
12 000 zł – Średnia kwota ofertowa, która pozwala na przebieranie wśród Peugeotów. W zasięgu 207 w wersji kombi.
22 000 zł – Sportowa wersja RC lub egzemplarze z krajowych salonów z małymi i udokumentowanymi przebiegami.
SILNIK | 1.4 | 1.4 VTi | 1.6 16V | 1.6 T RC | 1.4 HDi | 1.6 HDi | 1.6 HDi |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1361 cm³ | 1361 cm³ | 1587 cm³ | 1598 cm³ | 1398 cm³ | 1560 cm³ | 1560 cm³ |
Zasilanie | benzynowy | benzynowy | benzynowy | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 73 KM | 88 KM | 109 KM | 175 KM | 68 KM | 90 KM | 109 KM |
Maks. moment obr. | 118 Nm | 133 Nm | 147 Nm | 240 Nm | 160 Nm | 215 Nm | 260 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 14,4 s | 12,7 s | 10,6 s | 7,1 s | 15,1 s | 11,5 s | 10,4 s |
Prędkość maks. | 170 km/h | 180 km/h | 194 km/h | 220 km/h | 166 km/h | 182 km/h | 193 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,3 l/100 km | 6,4 l/100 km | 6,1 l/100 km | 7,2 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,5 l/100 km | 4,8 l/100 km |
2006 - premiera Peugeota 207 z nadwoziem hatchback (3- i 5-drzwiowym)
2007 - debiutuje Coupe Cabrio ze sztywnym składanym dachem
2008 - wprowadzenie wersji kombi (SW)
2009 - modernizacja
2012 - wprowadzenie modelu 208
+ Lepsza niż w przypadku rywali relacja ceny zakupu do rocznika i wyposażenia.
+ Niskie koszty utrzymania, atrakcyjny design.
+ Komfort resorowania i niezłe prowadzenie.
- Problematyczna elektronika.
- Nietrwałe rozrządy w silnikach VTi/THP.
- Przeciętna przestronność hatchbacka.
Dobrym wyborem będzie kombi z turbodieslem lub starszym benzynowym silnikiem z paskiem rozrządu.
Diesle bez udokumentowanego przebiegu oraz samochody z silnikami VTi/THP w których nie wymieniano łańcucha rozrządu.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6
SUMA: 19/24 pkt