Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Peugeot 207

Peugeot 207

Archiwum

Peugeot 207

Szukając auta taniego w zakupie i utrzymaniu, warto zwrócić uwagę na niedocenianego, ale udanego Peugeota 207.

  • Lata produkcji: 2006-2012
  • Silniki: benz. 1.4-1.6 (75-174 KM), diesle 1.4-1.6 (68-109 KM)
  • Wersje: htb 3d, 5d, kmb, cc
  • Długość/rozstaw osi: 403-416/254 cm, szerokość/wysokość: 175/147-151 cm, bagażnik: htb 270-923 l, kmb 337-1258 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Atrakcyjne wzornictwo nadwozia Peugeota 207 zniosło próbę czasu. Auto wciąż nie wygląda archaicznie. Ma też przyzwoicie wykończone, ergonomiczne i nieźle wykonane wnętrze, duży bagażnik oraz zawieszenie skutecznie filtrujące nierówności. W szerokiej palecie wersji nadwoziowych nie zabrakło kombi i coupe-cabrio.

Peugeot-207_3
Dość prosto stylizowane wnętrze jest ergonomiczne oraz wykonane z niezłych tworzyw.

SILNIKI

Prawie 30% ofert dotyczy diesli. To udane silniki. W szczególności polecamy wersję 1.6 HDi (109-112 KM), która godzi osiągi z niskim zużycie paliwa. Zainteresowani silnikami benzynowymi powinni postawić na starsze, bezproblemowe jednostki. Nowsze VTi/THP są zawodne.

AWARYJNOŚĆ

Opracowane przez koncerny PSA i BMW silniki benzynowe mają zawodne napinacze i łańcuchy rozrządu. Słabym elementem diesli 1.4/1.6 są podkładki pod wtryskiwaczami i elementy osprzętu (np. EGR).

KOSZTY

Za Peugeota 207 trzeba zapłacić mniej niż za jego rynkowych konkurentów. Fortuny nie kosztują także podstawowe naprawy – baza zamienników jest duża, bez trudu można kupić też używane części.

SYTUACJA RYNKOWA

Zainteresowani zakupem mają do wyboru blisko 900 samochodów (w tym 200 kombi) w umiarkowanych cenach. Wśród nich nie brakuje zadbanych egzemplarzy z krajowych salonów. Część z nich posiada fabryczną instalację gazową.

Peugeot-207_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • Tylne zawieszenie to prosta i solidna belka skrętna – analogiczna do montowanej w konkurencyjnych modelach.
  • Benzynowe silniki1.4 (73 KM), 1.4 16V (88 KM)/1.6 16V (110 KM) oznaczane kodami TU3/ET3/TU5 mają paskowy napęd rozrządu.
  • 177-konny silnik 1.6 THP montowano do topowej wersji RC. Słabsza wersja tej jednostki (150/156 KM) trafiała też do usportowionych odmian.

CENY

5000 zł – Świeżo sprowadzone, często nieprzerejestrowane auta, które już po zakupie mogą wymagać napraw.
12 000 zł – Średnia kwota ofertowa, która pozwala na przebieranie wśród Peugeotów. W zasięgu 207 w wersji kombi.
22 000 zł – Sportowa wersja RC lub egzemplarze z krajowych salonów z małymi i udokumentowanymi przebiegami.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.4 1.4 VTi 1.6 16V 1.6 T RC 1.4 HDi 1.6 HDi 1.6 HDi
Pojemność skokowa 1361 cm³ 1361 cm³ 1587 cm³ 1598 cm³ 1398 cm³ 1560 cm³ 1560 cm³
Zasilanie benzynowy benzynowy benzynowy benz. turbo turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 73 KM 88 KM 109 KM 175 KM 68 KM 90 KM 109 KM
Maks. moment obr. 118 Nm 133 Nm 147 Nm 240 Nm 160 Nm 215 Nm 260 Nm
Przysp. 0-100 km/h 14,4 s 12,7 s 10,6 s 7,1 s 15,1 s 11,5 s 10,4 s
Prędkość maks. 170 km/h 180 km/h 194 km/h 220 km/h 166 km/h 182 km/h 193 km/h
Średnie zuż. paliwa 6,3 l/100 km 6,4 l/100 km 6,1 l/100 km 7,2 l/100 km 4,5 l/100 km 4,5 l/100 km 4,8 l/100 km

HISTORIA MODELU

2006 - premiera Peugeota 207 z nadwoziem hatchback (3- i 5-drzwiowym)
2007 - debiutuje Coupe Cabrio ze sztywnym składanym dachem
2008 - wprowadzenie wersji kombi (SW)
2009 - modernizacja
2012 - wprowadzenie modelu 208

Peugeot-207_5
Praktyczna wersja kombi (od 2008 r.).

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Rozciągnięty łańcuch rozrządu
    Benzynowe silniki VTi/THP mają szybko zużywające się napinacze i łańcuchy rozrządu.
    Koszt wymiany: od 1500 zł
  • Wytarte krzywki wałka rozrządu
    Słabym punktem silników 1.6 THP są też wycierające się krzywki wałków rozrządu.
    Koszt wymiany: od 1500 zł
  • Nieszczelne podkładki wtryskiwaczy
    O problemie w autach z dieslami 1.4/1.6 HDi świadczy zapach spalin w kabinie.
    Koszt wymiany: od 300 zł
  • Zużycie turbosprężarki
    Przy przebiegach powyżej 200 tys. km konieczna może być naprawa turbosprężarki.
    Koszt regeneracji: od 600 zł

ZALETY I WADY

+ Lepsza niż w przypadku rywali relacja ceny zakupu do rocznika i wyposażenia.
+ Niskie koszty utrzymania, atrakcyjny design.
+ Komfort resorowania i niezłe prowadzenie.

- Problematyczna elektronika.
- Nietrwałe rozrządy w silnikach VTi/THP.
- Przeciętna przestronność hatchbacka.

Peugeot-207_4
Bagażnik wersji hatchback mieści 270 l.

WARTO KUPIĆ

Dobrym wyborem będzie kombi z turbodieslem lub starszym benzynowym silnikiem z paskiem rozrządu.

UWAŻAJ NA

Diesle bez udokumentowanego przebiegu oraz samochody z silnikami VTi/THP w których nie wymieniano łańcucha rozrządu.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 5/6

SUMA: 19/24 pkt

Czytaj także