Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Volkswagen Passat B7

Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Aby zatrzeć złe wrażenie po Passacie B6, jego odświeżoną wersję nazwano B7. To trwały i niezbyt drogi w utrzymaniu model.

  • Lata produkcji: 2010-2014
  • Silniki: benz. 1.4-3.6 (122-300 KM), diesle 1.6-2.0 (105-177 KM)
  • Wersje: sed, kmb
  • Długość/rozstaw osi: 477/271 cm, szerokość/wysokość: 182/147 cm, bagażnik: sed 565 l, kmb 605-1730 l

FUNKCJONALNOŚĆ‚ NADWOZIE

Passat dostępny jako sedan i kombi, a także bazujące na nich „czterodrzwiowe coupe” o nazwie CC, ma bardzo przestronne i starannie wykończone wnętrze. Skóra na kierownicy czy ozdobne powłoki na tworzywach sztucznych wyglądają dobrze nawet po 400 tys. km.

Volkswagen-Passat-B7_3

Ergonomia wnętrza oraz jakość materiałów użytych do jego wykończenia stoją na wysokim poziomie.

SILNIKI

W teorii paleta wersji silnikowych jest imponująco szeroka. W praktyce prawie 20% ofert to diesle 1.6 TDI, a kolejne 40% – 2.0 TDI.

AWARYJNOŚĆ

Pod względem trwałości Passat B7 jest dużym krokiem naprzód względem odmiany B6. W dieslach zawodzi głównie osprzęt – w tym koła dwumasowe, turbosprężarki lub zawory EGR. W silnikach benzynowych irytują spalanie oleju oraz trwałość łańcuchów rozrządu. Korozja ogranicza się do pojedynczych ognisk.

KOSZTY

Model jest znany mechanikom, zamienników nie brakuje. Najwięcej kosztuje obsługa serwisowa skrzyń DSG (ma ją 30% Passatów).

SYTUACJA RYNKOWA

Prawie 25% z puli tysiąca aut stanowią Passaty z krajowej sieci dystrybucji. W większości pochodzą z flot, ale nie należy ich skreślać. Lepszy taki Passat z pewną historią, niż przywiezione z Zachodu auto, które wcześniej pracowało w roli taksówki. Ryzyko trafienia na „minę” jest znaczne. W Niemczech nie brakuje wciąż dobrze wyglądających Passatów B7, które mają 400-500 tys. km przebiegu.

Volkswagen-Passat-B7_2

WARTO WIEDZIEĆ

  • W ogłoszeniach pojawia się produkowany od 2011 r. amerykański Passat NMS. To model różniący się od B7 rozstawem osi, wykończeniem wnętrza oraz paletą silników.
  • Ksenonowe lampy z diodowymi światłami do jazdy dziennej są domeną aut z polskich salonów. W Niemczech wielu nabywcach pozostawało przy halogenach.
  • Pakiet BlueMotion Technology obejmuje systemy odzyskiwania energii podczas hamowania oraz stop-start.

CENY

22 000 zł – Wysłużone kombi z bazowym, nieco za słabym w tym modelu dieslem 1.6 TDI i skromnym wyposażeniem.
35 000 zł – Kwota pozwalająca na swobodne przebieranie w ofertach – w zasięgu serwisowane auta, także z napędem 4x4.
60 000 zł – Topowe wersje – w tym Alltrack czy 3.6 VR6. Część aut sprzedawana przez dealerów i objęta gwarancją.

NAJPOPULARNIEJSZE JEDNOSTKI NAPĘDOWE – DANE TECHNICZNE

SILNIK 1.4 TSI 1.4 TC 1.8 TSI 2.0 TSI 3.6 VR6 1.6 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI 2.0 TDI
Pojemność skokowa 1390 cm³ 1390 cm³ 1798 cm³ 1984 cm³ 3597 cm³ 1598 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³ 1968 cm³
Zasilanie benz. turbo benz. t+k benz. turbo benz. turbo benzynowy turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Moc maks. 122 KM 160 KM 160 KM 211 KM 300 KM 105 KM 140 KM 170 KM 177 KM
Maks. moment obr. 200 Nm 240 Nm 250 Nm 280 Nm 350 Nm 250 Nm 320 Nm 350 Nm 380 Nm
Przysp. 0-100 km/h 10,3 s 8,5 s 8,5 s 7,6 s 5,7 s 12,2 s 9,8 s 8,5 s 8,4 s
Prędkość maks. 205 km/h 220 km/h 220 km/h 238 km/h 250 km/h 198 km/h 211 km/h 227 km/h 227 km/h
Średnie zuż. paliwa 5,9 l/100 km 6,2 l/100 km 7,1 l/100 km 7,9 l/100 km 9,3 l/100 km 4,4 l/100 km 5,3 l/100 km 5,6 l/100 km 5,7 l/100 km

HISTORIA MODELU

2005 - debiutuje Passat B6
2010 - rusza sprzedaż Passata B7, czyli gruntownie zmodernizowanego B6 
2012 - w ofercie pojawia się Passat Alltrack ze zwiększonym prześwitem, plastikowymi nakładami oraz osłonami podwozia
2014 - premiera Passata B8 na płycie MQB

Volkswagen-CC_4

Bazujący na Passacie B6/B7 model CC.

TYPOWE USTERKI I KOSZTY NAPRAW

  • Wymiana kompletnego sprzęgła w dieslu
    Kupując używanego diesla, warto mieć w odwodzie budżet na wymianę sprzęgła z „dwumasą”.
    Koszt naprawy: od 3000 zł
  • Serwis skrzyń DSG
    Przy przebiegach powyżej 200 tys. km konieczna może być wymiana pakietu sprzęgłowego.
    Koszt wymiany sprzęgieł: od 3500 zł
  • Spalanie oleju przez silniki 1.8/2.0 TSI
    Jeżeli zużycie oleju przekracza 1,5 l/100km konieczna jest wymiana pierścieni tłokowych.
    Koszt naprawy: od 3500 zł 
  • Mało trwały łańcuch rozrządu
    Problem dotyczy w szczególności silnika 1.4 TSI. Łańcuch wymienia się wraz z napinaczem. 
    Koszt wymiany: od 1200 zł 

ZALETY I WADY 

+ Przestronne i dobrze wykończone wnętrze. 
+ Spora paleta silników, prowadzenie. 
+ Podaż, łatwo o kupione w kraju auto. 

- Auta z prywatnych rąk są rzadko spotykane i wyraźnie droższe od reszty.
- Znaczne ryzyko na trafienie na powypadkowego lub wysłużonego Passata.
- Spalanie oleju przez silniki 1.8/2.0 TSI.

WARTO KUPIĆ 

Optymalnym źródłem mocy jest popularny silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM. Polecamy topowy wariant Highline.

UWAŻAJ NA 

W przypadku Passata, szczególnie z dieslem, dokumentacja to klucz. Ryzyko trafienia na zużyte auto z floty jest ogromne.

NASZA OCENA

Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6

SUMA: 19/24 pkt

Czytaj także