Aby zatrzeć złe wrażenie po Passacie B6, jego odświeżoną wersję nazwano B7. To trwały i niezbyt drogi w utrzymaniu model.
Passat dostępny jako sedan i kombi, a także bazujące na nich „czterodrzwiowe coupe” o nazwie CC, ma bardzo przestronne i starannie wykończone wnętrze. Skóra na kierownicy czy ozdobne powłoki na tworzywach sztucznych wyglądają dobrze nawet po 400 tys. km.
W teorii paleta wersji silnikowych jest imponująco szeroka. W praktyce prawie 20% ofert to diesle 1.6 TDI, a kolejne 40% – 2.0 TDI.
Pod względem trwałości Passat B7 jest dużym krokiem naprzód względem odmiany B6. W dieslach zawodzi głównie osprzęt – w tym koła dwumasowe, turbosprężarki lub zawory EGR. W silnikach benzynowych irytują spalanie oleju oraz trwałość łańcuchów rozrządu. Korozja ogranicza się do pojedynczych ognisk.
Model jest znany mechanikom, zamienników nie brakuje. Najwięcej kosztuje obsługa serwisowa skrzyń DSG (ma ją 30% Passatów).
Prawie 25% z puli tysiąca aut stanowią Passaty z krajowej sieci dystrybucji. W większości pochodzą z flot, ale nie należy ich skreślać. Lepszy taki Passat z pewną historią, niż przywiezione z Zachodu auto, które wcześniej pracowało w roli taksówki. Ryzyko trafienia na „minę” jest znaczne. W Niemczech nie brakuje wciąż dobrze wyglądających Passatów B7, które mają 400-500 tys. km przebiegu.
22 000 zł – Wysłużone kombi z bazowym, nieco za słabym w tym modelu dieslem 1.6 TDI i skromnym wyposażeniem.
35 000 zł – Kwota pozwalająca na swobodne przebieranie w ofertach – w zasięgu serwisowane auta, także z napędem 4x4.
60 000 zł – Topowe wersje – w tym Alltrack czy 3.6 VR6. Część aut sprzedawana przez dealerów i objęta gwarancją.
SILNIK | 1.4 TSI | 1.4 TC | 1.8 TSI | 2.0 TSI | 3.6 VR6 | 1.6 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI | 2.0 TDI |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1390 cm³ | 1390 cm³ | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 3597 cm³ | 1598 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benz. t+k | benz. turbo | benz. turbo | benzynowy | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 122 KM | 160 KM | 160 KM | 211 KM | 300 KM | 105 KM | 140 KM | 170 KM | 177 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 240 Nm | 250 Nm | 280 Nm | 350 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 350 Nm | 380 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,3 s | 8,5 s | 8,5 s | 7,6 s | 5,7 s | 12,2 s | 9,8 s | 8,5 s | 8,4 s |
Prędkość maks. | 205 km/h | 220 km/h | 220 km/h | 238 km/h | 250 km/h | 198 km/h | 211 km/h | 227 km/h | 227 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 5,9 l/100 km | 6,2 l/100 km | 7,1 l/100 km | 7,9 l/100 km | 9,3 l/100 km | 4,4 l/100 km | 5,3 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,7 l/100 km |
2005 - debiutuje Passat B6
2010 - rusza sprzedaż Passata B7, czyli gruntownie zmodernizowanego B6
2012 - w ofercie pojawia się Passat Alltrack ze zwiększonym prześwitem, plastikowymi nakładami oraz osłonami podwozia
2014 - premiera Passata B8 na płycie MQB
+ Przestronne i dobrze wykończone wnętrze.
+ Spora paleta silników, prowadzenie.
+ Podaż, łatwo o kupione w kraju auto.
- Auta z prywatnych rąk są rzadko spotykane i wyraźnie droższe od reszty.
- Znaczne ryzyko na trafienie na powypadkowego lub wysłużonego Passata.
- Spalanie oleju przez silniki 1.8/2.0 TSI.
Optymalnym źródłem mocy jest popularny silnik 2.0 TDI o mocy 140 KM. Polecamy topowy wariant Highline.
W przypadku Passata, szczególnie z dieslem, dokumentacja to klucz. Ryzyko trafienia na zużyte auto z floty jest ogromne.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 6/6
Niezawodność: 4/6
Koszty: 4/6
SUMA: 19/24 pkt