Dawny blask Passata B6 przemija. Nabywcy wiedzą już, że to wciąż drogi w zakupie, ale umiarkowanie trwały model.
Spokojnie stylizowany Passat B6 wciąż wygląda elegancko, o ile jest zadbany (niestety nadwozia wielu aut noszą już wyraźne ślady eksploatacji). Model wciąż przekonuje przestronnym i dobrze wykończonym wnętrzem. Złego słowa nie można powiedzieć też o pozycji za kierownicą, ergonomii, wyciszeniu czy komforcie resorowania.
Eleganckie i wykończone dobrymi materiałami wnętrze wciąż robi wrażenie. Jest też bardzo przestronne.
Gama jednostek napędowych była obfita, ale na rynku wtórnym niepodzielnie rządzi diesel 2.0 TDI. Ma go pod maską prawie 80% dostępnych Passatów B6. Polecamy Passaty z trzech ostatnich lat produkcji – diesel 2.0 TDI CR z common railem sprawia mniej problemów.
Silnik 2.0 TDI PD naruszył wizerunek VW problemami z pękającymi głowicami, nietrwałymi pompowtryskiwaczami, wycierającymi się wałkami rozrządu, a nawet całkowicie ustający smarowaniem. Znacznie trwalszy, ale nie idealny, jest diesel 2.0 TDI CR. Nie do końca bezpiecznym wyborem są silniki TSI. Szczególnie wersje 1.8/2.0 potrafią palić duże ilości oleju. Szwankuje również elektronika – w tym hamulec postojowy i blokada kierownicy
Dzięki bazie zamienników bieżąca eksploatacja nie jest droga. Nie można tego powiedzieć o naprawach diesli czy skrzyń DSG. W obu przypadkach na szali są tysiące złotych.
B6 to obecnie najpopularniejsza na krajowym rynku generacja Passata (ponad 1300 ofert, ponad 80% to diesle).
7000 zł – Diesle 2.0 TDI PD z deklarowanymi przebiegami ok. 400 tys. km. Rynek się ich boi, więc ceny pikują.
16 000 zł – Przeciętny budżet zakupowy topnieje. Wystarczy na diesla mającego niecałe 300 tys. km przebiegu.
33 000 zł – Diesle 2.0 TDI CR z końca produkcji. Często z napędem 4Motion, w wersji Highline i z dokumentacją serwisową.
SILNIK | 1.4 TSI | 1.6 8V | 1.8 TSI | 2.0 TFSI | 1.6 TDI CR | 1.9 TDI PD | 2.0 TDI PD | 2.0 TDI CR | 2.0 TDI CR |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1390 cm³ | 1595 cm³ | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 1598 cm³ | 1896 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 122 KM | 102 KM | 160 KM | 200 KM | 105 KM | 105 KM | 140 KM | 143 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 148 Nm | 250 Nm | 280 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,5 s | 12,4 s | 8,6 s | 7,7 s | 12,4 s | 12,1 s | 9,8 s | 9,9 s | 8,7 s |
Prędkość maks. | 203 km/h | 190 km/h | 220 km/h | 235 km/h | 209 km/h | 188 km/h | 209 km/h | 210 km/h | 223 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,6 l/100 km | 7,7 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,1 l/100 km | 4,4 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,8 l/100 km | 5,3 l/100 km | 6,2 l/100 km |
2005 - debiutuje Passat B6
2007 - premiera oszczędnej wersji BlueMotion silnik 1.8 TSI, 2.0 TFSI wyparty przez 2.0 TSI
2008 - 2.0 TDI PD o mocy 140/170 KM zastąpione 2.0 TDI CR, debiut sportowego Passata R36 z silnikiem 3.6 VR6 FSI
2010 - zakończenie produkcji, debiutuje Passat B7
Passat B6 w cenionej wersji kombi.
+ Przestronne i dobrze wykończone wnętrze.
+ Charakterystyka zawieszenia, komfort jazdy.
+ Podaż aut, baza części zamiennych.
- Ryzykowne diesle 2.0 TDI PD oraz benzynowe silniki 1.8/2.0 TSI.
- Zawodna elektryka, pojawia się korozja.
- Większość aut jest już „zmęczona życiem”.
Polecamy diesle 1.6/2.0 TDI CR. Z silników benzynowych – 1.6 8V (do LPG) lub 2.0 TFSI sprzed 2008 r. Raczej z manualną skrzynią.
Najstarsze diesle bez dokumentacji. Benzynowe 1.8 TSI (od 2007 r.), a także 2.0 TSI (od 2008 r.) – palą duże ilości oleju.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 2/6
Koszty: 4/6
SUMA: 16/24 pkt