Dawny blask Passata B6 przemija. Nabywcy wiedzą już, że to wciąż drogi w zakupie, ale umiarkowanie trwały model.
Spokojnie stylizowany Passat B6 wciąż wygląda elegancko, o ile jest zadbany (niestety nadwozia wielu aut noszą już wyraźne ślady eksploatacji). Model wciąż przekonuje przestronnym i dobrze wykończonym wnętrzem. Złego słowa nie można powiedzieć też o pozycji za kierownicą, ergonomii, wyciszeniu czy komforcie resorowania.
Gama jednostek napędowych była obfita, ale na rynku wtórnym niepodzielnie rządzi diesel 2.0 TDI. Ma go pod maską prawie 80% dostępnych Passatów B6. Polecamy Passaty z trzech ostatnich lat produkcji – diesel 2.0 TDI CR z common railem sprawia mniej problemów.
Silnik 2.0 TDI PD naruszył wizerunek VW problemami z pękającymi głowicami, nietrwałymi pompowtryskiwaczami, wycierającymi się wałkami rozrządu, a nawet całkowicie ustający smarowaniem. Znacznie trwalszy, ale nie idealny, jest diesel 2.0 TDI CR. Nie do końca bezpiecznym wyborem są silniki TSI. Szczególnie wersje 1.8/2.0 potrafią palić duże ilości oleju. Szwankuje również elektronika – w tym hamulec postojowy i blokada kierownicy
Dzięki bazie zamienników bieżąca eksploatacja nie jest droga. Nie można tego powiedzieć o naprawach diesli czy skrzyń DSG. W obu przypadkach na szali są tysiące złotych.
B6 to obecnie najpopularniejsza na krajowym rynku generacja Passata (ponad 1300 ofert, ponad 80% to diesle).
7000 zł – Diesle 2.0 TDI PD z deklarowanymi przebiegami ok. 400 tys. km. Rynek się ich boi, więc ceny pikują.
16 000 zł – Przeciętny budżet zakupowy topnieje. Wystarczy na diesla mającego niecałe 300 tys. km przebiegu.
33 000 zł – Diesle 2.0 TDI CR z końca produkcji. Często z napędem 4Motion, w wersji Highline i z dokumentacją serwisową.
SILNIK | 1.4 TSI | 1.6 8V | 1.8 TSI | 2.0 TFSI | 1.6 TDI CR | 1.9 TDI PD | 2.0 TDI PD | 2.0 TDI CR | 2.0 TDI CR |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Pojemność skokowa | 1390 cm³ | 1595 cm³ | 1798 cm³ | 1984 cm³ | 1598 cm³ | 1896 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ | 1968 cm³ |
Zasilanie | benz. turbo | benzynowy | benz. turbo | benz. turbo | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel | turbodiesel |
Moc maks. | 122 KM | 102 KM | 160 KM | 200 KM | 105 KM | 105 KM | 140 KM | 143 KM | 170 KM |
Maks. moment obr. | 200 Nm | 148 Nm | 250 Nm | 280 Nm | 250 Nm | 250 Nm | 320 Nm | 320 Nm | 350 Nm |
Przysp. 0-100 km/h | 10,5 s | 12,4 s | 8,6 s | 7,7 s | 12,4 s | 12,1 s | 9,8 s | 9,9 s | 8,7 s |
Prędkość maks. | 203 km/h | 190 km/h | 220 km/h | 235 km/h | 209 km/h | 188 km/h | 209 km/h | 210 km/h | 223 km/h |
Średnie zuż. paliwa | 6,6 l/100 km | 7,7 l/100 km | 7,6 l/100 km | 8,1 l/100 km | 4,4 l/100 km | 5,6 l/100 km | 5,8 l/100 km | 5,3 l/100 km | 6,2 l/100 km |
2005 - debiutuje Passat B6
2007 - premiera oszczędnej wersji BlueMotion silnik 1.8 TSI, 2.0 TFSI wyparty przez 2.0 TSI
2008 - 2.0 TDI PD o mocy 140/170 KM zastąpione 2.0 TDI CR, debiut sportowego Passata R36 z silnikiem 3.6 VR6 FSI
2010 - zakończenie produkcji, debiutuje Passat B7
+ Przestronne i dobrze wykończone wnętrze.
+ Charakterystyka zawieszenia, komfort jazdy.
+ Podaż aut, baza części zamiennych.
- Ryzykowne diesle 2.0 TDI PD oraz benzynowe silniki 1.8/2.0 TSI.
- Zawodna elektryka, pojawia się korozja.
- Większość aut jest już „zmęczona życiem”.
Polecamy diesle 1.6/2.0 TDI CR. Z silników benzynowych – 1.6 8V (do LPG) lub 2.0 TFSI sprzed 2008 r. Raczej z manualną skrzynią.
Najstarsze diesle bez dokumentacji. Benzynowe 1.8 TSI (od 2007 r.), a także 2.0 TSI (od 2008 r.) – palą duże ilości oleju.
Funkcjonalność: 5/6
Gama silników: 5/6
Niezawodność: 2/6
Koszty: 4/6
SUMA: 16/24 pkt