Serwis pod patronatem magazynów Motor oraz Auto
Rimac Nevera

1914 KM, 412 km/h, 0-100 km/h w 1,97 s – Rimac Nevera

Elektryczne chorwackie hiperauto ma 4 silniki, 2360 Nm i 550 km zasięgu.

  • Seryjna wersja Rimaca C_Two
  • Cena od 2 milionów euro
  • Monokok Nevery to największa pojedyncza część z karbonu w branży motoryzacyjnej

Mate Rimac miał 20 lat, kiedy przerobił swoje spalinowe BMW serii 3 E30 na samochód elektryczny. Już rok później, czyli w 2009 r., założył Rimac Automobili. Dziś jego firma konstruuje elektryczne układy napędowe i akumulatory trakcyjne dla Porsche, Astona Martina, Cupry, Hyundaia, Kii, Koenigsegga, Pininfariny Automobili i Renault.

Rimac projektuje też własne auta. Najnowsze nazywa się Nevera i kategorycznie odpowiada na pytanie czy sport i elektromobilność potrafią iść w parze.

Nevera ma cztery silniki elektryczne, każdy na jedno koło. Razem rozwijają one 1914 KM i 2360 Nm. Akumulator trakcyjny ma pojemność 120 kWh, kształt litery H i składa się z 6960 ogniw.

Prędkość maksymalna Nevery wynosi 412 km/h. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 1,97 s, a od 0 do 300 km/h w 9,3 s, aż o 2,5 s lepiej niż wynosił pierwotny cel Rimaca. Zasięg też robi wrażenie. W cyklu WLTP to 550 km.

Strukturę nośną stanowi monokok, który jest największym pojedynczym elementem z włókien węglowych w branży motoryzacyjnej. Struktura waży niecałe 200 kg. Karbonowe są również dach hiperauta i jego tylna rama pomocnicza.

Rimac Nevera waży 2150 kg, a jego masa rozkłada się na przednią i tylną oś w proporcji 48:52. Karbonowo-ceramiczne tarcze hamulcowe mają średnicę 39 cm, sześciotłoczkowe zaciski i są dziełem Brembo.

Przy tych niesamowitych parametrach i osiągach samochód wygląda raczej powściągliwie. Dwuosobowe hiperauto mierzy 475 cm długości, 199 cm szerokości i 121 cm wysokości. Rozstaw osi: 275 cm.

Rimac Nevera ma szereg aktywnych elementów aerodynamicznych. Wśród nich znalazły się np. tylny spoiler, tylny dyfuzor i deflektor w podwoziu.

Nevera wywodzi się z prototypowego Rimaca C_Two, jednej z największych sensacji salonu samochodowego w Genewie w 2018 r. Produkcja Nevery jest limitowana do 150 sztuk, a ceny zaczynają się od dwóch milionów euro.

Przed wydaniem auta klientowi każdy samochód zostanie osobiście przetestowany przez Mate'a Rimaca.

Rimac Nevera
Produkcja Rimaca Nevery jest limitowana do 150 sztuk.
Rimac
Rimac Nevera
Boczne drzwi Rimaca Nevery podnoszą się wraz z częścią dachu, aby ułatwić zajmowanie miejsca wewnątrz.
Rimac
Rimac Nevera
Rimac Nevera ma 475 cm długości, 121 cm wysokości i waży 2150 kg.
Rimac
Rimac Nevera
Cztery silniki elektryczne Rimaca Nevery rozwijają łącznie 1914 KM.
Rimac
Rimac Nevera
Tylne spoiler i dyfuzor Rimaca Nevery to aktywne elementy aerodynamiczne.
Rimac
Rimac Nevera
Rimac Nevera ma zapewniać odpowiedni komfort jazdy także podczas dłuższych podróży.
Rimac
Rimac Nevera
Przyciski i pokrętła w desce rozdzielczej Rimaca Nevery są aluminiowe.
Rimac

Czytaj także