Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
BMW iX2

BMW iX2 – jeszcze więcej stylu

BMW

BMW iX2 – jeszcze więcej stylu

Wraz z wprowadzeniem do sprzedaży drugiej generacji BMW X2 model zyskał nie tylko jeszcze więcej charakteru, ale także nowy elektryczny wariant iX2.

BMW X2, jeden z najciekawszych przedstawicieli segmentu SUV-ów coupe, doczekało się drugiej odsłony. Wraz z jej debiutem do oferty wprowadzono także w 100% elektryczny wariant iX2.

 

Producent zaprojektował nowy model od podstaw, nadając mu zupełnie inny wygląd. Zamiast ostro ściętego tyłu ma wydłużoną sylwetkę, zapewniającą mu nie tylko doskonałą aerodynamikę (mimo zwiększonego prześwitu współczynnik oporu powietrza nowego BMW wynosi tylko 0,25), ale także jeszcze atrakcyjniejszą prezencję, podkreśloną wyrazistymi liniami, ciekawymi światłami czy dostępnym po raz pierwszy w kompaktowej wielkości BMW grillem o podświetlonym obrysie.

PL_natt_U10E_Static_CS_Gazeta-V5_Row19_NA_1420x944px_DI23-000165650_POL_AWAR_

Auto stało się zatem SUV-em coupe, a przy okazji zyskało wyraźnie powiększone rozmiary. Niemiecka nowość mierzy na długość solidne 455,4 cm, czyli aż o 19,4 cm więcej niż pierwsza generacja X2, ma 184,5 cm szerokości (+2,1 cm) i 159 cm wysokości (+6,4 cm), a jej osie rozstawiono 269,2 cm od siebie (dodatkowe 2,2 cm).

Powiększeniu uległy także koła. Dotychczas wybór ich rozmiarów kończył się na 20 calach, obecnie BMW może się poruszać nawet na felgach o średnicy 21 cali.

Pokaźniejsze nadwozie skutkuje obszerniejszym wnętrzem i w pełni zaspokaja potrzeby nawet niemałej rodziny. Ani kierowca i pasażer obok, ani jadący z tyłu nie będą tu narzekać na brak przestrzeni, nawet jeśli nie mieszczą się w określeniu „przeciętna budowa ciała”.

PL_natt_U10E_Static_CS_Gazeta-V4_Row19_NA_1420x944px_DI23-000165644_POL_AWAR_

W dodatku mogą oni liczyć na wyraźnie powiększony w porównaniu z poprzednikiem bagażnik. W X2 pierwszej generacji nie był on mały, miał od 470 do 1355 l pojemności, ale teraz standardowo, pod półką, mieści – w zależności od wersji napędowej – 515-560 litrów bagażu, a po złożeniu trójdzielnego oparcia kanapy i załadowaniu po dach do dyspozycji jest aż 1400-1470 litrów.

P90525187_highRes_the-first-ever-bmw-i

W kabinie wrażenie robią nie tylko jej rozmiary i wysokogatunkowe materiały użyte do jej wykończenia. Odpowiedni klimat mogą zapewniać także efektowne podświetlenie nastrojowe czy możliwość doboru różnych kombinacji kolorystycznych tworzyw i tapicerek oraz panoramiczny szklany dach, który wpuszcza do wnętrza mnóstwo światła.

Uwagę zwraca cyfrowa tablica przyrządów BMW Live Cockpit Professional. Składają się na nią dwa wysokiej jakości wyświetlacze – zegarów i środkowy – tworzące jeden wspólny zakrzywiony w stronę kierowcy panel. Na szczycie deski może się też znajdować ekran head-up wyświetlający najważniejsze wskazania na przedniej szybie, blisko linii wzroku kierowcy.

PL_natt_U10E_Static_CS_Gazeta-V3_Row19_NA_1420x944px_DI23-000165646_POL_AWAR_

Auto wykorzystuje nową, dziewiątą generację systemu operacyjnego BMW i najnowszą wersję ułatwiającego obsługę układu iDrive z funkcją szybkiego dostępu QuickSelect. Wieloma ustawieniami można sterować nie tylko dotykowo, ale także za pomocą komend głosowych. Nawigacja może ułatwiać orientację podczas prowadzenia funkcją Augmented View.

Poza typowymi możliwościami centralnego wyświetlacza, jak zarządzanie systemem audio i nawigacją czy mnóstwem ustawień samochodu, potrafi on znacznie więcej. Umożliwia również streaming muzyki czy wideo, a nawet... granie na ekranie centralnym. Dzięki wykorzystaniu platformy do gier AirConsole czekanie na kogoś nie musi już oznaczać nudy (granie możliwe jest tylko na postoju, rolę kontrolerów pełnią sparowane z systemem smartfony).

Możliwość wypełnienia czasu graniem w gry może się szczególnie przydać w nowym, elektrycznym wydaniu tego Sports Activity Coupe, czyli w iX2. Bo choć ładowanie jego akumulatora potrafi przebiegać bardzo szybko, to dobrze mieć się czym zająć w tym czasie, zwłaszcza jeśli pada deszcz albo ładujemy auto na parkingu przy trasie i nie bardzo jest się gdzie przespacerować.

PL_natt_U10E_Static_CS_Gazeta-V2_Row18_NA_2400x1256px_DI23-000156097_POL_AWAR

Przy wykorzystaniu pełnej dostępnej mocy w 130-kilowatowym punkcie ładowania prądem stałym da się uzupełnić energię w baterii iX2 od 10 do 80% w mniej niż pół godziny. Słupek o mocy 50 kW potrzebuje na to godziny i kwadransa. Z kolei przy ładowaniu prądem zmiennym z wykorzystaniem wallboxu w garażu pełne naładowanie akumulatora trwa 6,5 godziny (standardowa ładowarka pokładowa 11 kW) albo 3 godziny i 45 minut (opcjonalna ładowarka 22 kW). Przy zakupie ładowarki BMW Wallbox nie płaci się za jej profesjonalny montaż, co daje ok. 3500 zł oszczędności.

Elektryczne wydanie bawarskiej nowości jest oferowane w dwóch odmianach: eDrive20 i xDrive30. Elektryczny silnik tej pierwszej rozwija 204 KM mocy i napędza przednie koła, auto osiąga 100 km/h w więcej niż wystarczające 8,6 sekundy i po pełnym naładowaniu akumulatora potrafi przejechać według normy WLTP do 478 km. Druga wersja ma dwie jednostki elektryczne, po jednej przy każdej osi, kierujące 313 KM mocy na wszystkie cztery koła, rozpędza się do „setki” w zaledwie 5,6 s i zapewnia do 449 km zasięgu WLTP.

PL_natt_U10E_Static_CS_Gazeta-V1_Row18_NA_2400x1256px_DI23-000156100_POL_AWAR_

Oba warianty iX2 cieszą połączeniem bardzo dobrej dynamiki i momentalnej reakcji na ruchy prawej stopy kierowcy z komfortem podróży w ciszy i bez niepotrzebnych wibracji. Typowo dla BMW oferta silnikowa jest jednak znacznie szersza. Gama X2 obejmuje warianty wysokoprężne oraz benzynowe, w tym sportową odmianę M35i xDrive o mocy aż 300 KM (5,4 s do 100 km/h), wyróżniającą się nieco inaczej stylizowanym nadwoziem z czterema końcówkami wydechu.

Co najlepsze, nowe BMW iX2 można mieć już za 999 zł netto miesięcznie z pokryciem opłaty wstępnej dzięki dofinansowaniu z programu „Mój Elektryk” lub dzięki BMW Leasing 0%. To nie tylko ciekawa, ale i korzystnie wyceniona oferta!

Czytaj także