EQS to czwarty elektryczny SUV Mercedesa. Jest najbardziej luksusowy i dzieli rozwiązania techniczne z limuzyną EQS.
Mercedes dynamicznie rozwija gamę samochodów osobowych o napędzie elektrycznym. Obecnie składają się na nią dwie limuzyny (EQE i EQS) oraz cztery SUV-y – EQA, EQB, EQC oraz właśnie pokazany EQS (potem dołączy do nich jeszcze EQE SUV).
Najnowszy model, czyli EQS SUV, to topowy elektryczny SUV niemieckiej marki. Korzysta z platformy stworzonej specjalnie dla samochodów „na prąd” klas wyższej i luksusowej. Rozstaw osi jest w nim taki sam jak w limuzynie EQS (321 cm), a pozostałe wymiary są następujące: długość 521,5 cm, szerokość 195,9 cm, wysokość 171,8 cm.
Pojemność bagażnika w wersji pięcioosobowej wynosi od 645 do 2100 litrów (dzięki kanapie przesuwanej w zakresie 13 cm można bazową pojemność zwiększyć do 880 l), natomiast w siedmioosobowej od 565 do 2020 l (przy zajętych wszystkich miejscach do dyspozycji pozostaje 195 l). Za dopłatą zamiast trzyosobowej kanapy drugiego rzędu dzielonej w proporcji 40:20:40 oferowane są dwa osobne siedzenia.
Mercedes EQS SUV będzie oferowany w trzech wariantach. Jedyny tylnonapędowy 450+ korzysta z silnika umieszczonego z tyłu, rozwijającego 360 KM i 568 Nm. Kolejne wersje mają po dwie jednostki i napęd na cztery koła. W modelu 450 4Matic do dyspozycji jest 360 KM i 800 Nm, natomiast w 580 4Matic – 544 KM i 858 Nm.
Na razie nie ujawniono osiągów SUV-a. Podano jednak dane dotyczące zasięgu. EQS SUV ma akumulator trakcyjny o pojemności 107,8 kWh (maksymalna moc ładowania 200 kW) i jest w stanie przy pełnej baterii pokonać dystans od 536 do 660 km (450+) lub od 507 do 613 km (450 4Matic, 580 4Matic).
EQS ma standardowo adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne (układ wielowahaczowy z przodu i z tyłu) oraz system tylnych kół skrętnych (kąt do 4,5 stopnia; za dopłatą można zdalnie odblokować funkcję skrętu o kąt do 10 stopni). W odmianie z napędem tylnym do wyboru są cztery tryby jazdy (Eco, Comfort, Sport i Individual). Wersja 4x4 ma dodatkowy – Offroad, w którym m.in. można poruszać się zarówno z włączonym, jak i wyłączonym systemem ESP, a ABS umożliwia większy poślizg kół.