Crossover na miarę naszych czasów – modny, nowoczesny, wszechstronny oraz świetny na drodze. Efekt? Puma to najpopularniejszy Ford w Europie.
Samochody uterenowione buduje dziś każdy, ale trudno o taki model jak Puma. Poza zaletami płynącymi ze zwiększonego prześwitu takie auto musi być bezpieczne, funkcjonalne, wygodne, przestronne, przyjazne w prowadzeniu oraz atrakcyjnie wycenione.
Choć crossover Forda ma stosunkowo niewielkie nadwozie – mierzy około 420 cm długości – z łatwością godzi powyższe wymagania. Nie dziwi więc, że Puma została świetnie przyjęta przez klientów. W trudnym 2020 r. na Starym Kontynencie znalazła niemal 120 tys. nabywców, a w okresie od października zeszłego roku do stycznia bieżącego zdetronizowała Fiestę, stając się najpopularniejszym modelem Forda w Europie.
Jednym z filarów jej sukcesu z pewnością jest atrakcyjne, przyjemne dla oka nadwozie. Nadwozie, którego stylizację łatwo dopasować do indywidualnych gustów – wystarczy tylko wybrać odpowiednią wersję. Dla osób ceniących klasyczną elegancję przewidziano wariant Titanium, dla lubiących sportowy wygląd – ST-Line, a dla poszukujących wyrafinowania – Vignale.
Zewnętrzny styl znajduje też odzwierciedlenie w znakomicie rozplanowanej kabinie, która zapewnia podróżującym dużą swobodę nie tylko w pierwszym, ale i w drugim rzędzie. W efekcie Puma to auto idealne zarówno dla dynamicznych singli czy par, jak i młodych rodzin. Tym bardziej że dysponuje wyjątkowo dużym bagażnikiem (456 l) wśród miejskich modeli uterenowionych.
Ale liczą się tutaj nie tylko litry. Puma na tle rywali oferuje bowiem unikalne rozwiązanie w postaci tzw. MegaBoxu, czyli obszernego schowka (81 l), wyłożonego plastikiem, który idealnie nadaje się choćby do przewożenia rzeczy po treningu biegowym. Kolejna jego zaleta: możliwość transportu przedmiotów o wysokości sięgającej aż 115 cm!
Wnętrze Pumy ma zresztą więcej atutów. Deska rozdzielcza jest schludna, atrakcyjnie wykończona i nowoczesna. Dwa konfigurowalne ekrany przekonują estetyczną grafiką, świetną rozdzielczością, a ten centralny (dotykowy) – intuicyjną obsługą. Brawa za pozostawienie fizycznych przycisków, co znacznie ułatwia życie z Pumą.
Życie, które w czasie jazdy definiują trzy cechy: komfort, dojrzałość i frajda. Na drodze crossover Forda przekonuje szybkim i mięsistym tłumieniem nierówności połączonym z tradycyjną dla tej marki koncepcją konstruowania zawieszeń – taką, która zapewnia świetne prowadzenie, wciągające w jazdę reakcje oraz wysoką dynamikę. Co ważne, systemy wsparcia działają tutaj łagodnie i stanowczo, potęgując tylko zaufanie do Pumy.
Kropkę nad „i” dla wszystkich zalet tego auta stawia nowoczesny, wielokrotnie nagradzany silnik 1.0 EcoBoost. W odmianach z układem miękkiej hybrydy rozwija 125 lub 155 KM, zapewniając niewielkie zużycie paliwa (5,4-6,4 l/100 km) i wysokie osiągi (0-100 km/h od 8,7 do 9,8 s). Dodatkowy potencjał z silnika pomaga wykrzesać wyjątkowo sprawna dwusprzęgłowa przekładnia 7DCT.
ST to Puma dla żądnych dodatkowych emocji i wrażeń zza kierownicy. W 2020 r. została crossoverem roku według szanowanego brytyjskiego magazynu „Top Gear”, a dzięki 200-konnemu silnikowi 1.5 EcoBoost, do 100 km/h przyspiesza w 6,7 s i pojedzie z prędkością 220 km/h. Ma obniżone i usztywnione zawieszenie, wydajne hamulce oraz sportową szperę, która dba o jak najlepszą trakcję. Wygląda zadziornie, daje mnóstwo przyjemności z prowadzenia i jeździ w lidze miejskich hot hatchy!