Ten pierwszy w historii Jeepa model z napędem elektrycznym powstał z myślą o środowisku. Przy zachowaniu genów amerykańskiej marki wyznacza jednocześnie kierunek na przyszłość.
Amerykańska marka z ponad 80-letnią tradycją od zawsze nie obawia się wyzwań. Dziś jednym z nich jest elektromobilność. Już od kilku lat Jeep z sukcesami buduje gamę hybrydowych modeli typu plug-in z napędem na obie osie oznaczonym jako 4xe. Compass, Renegade, Wrangler i nowy Grand Cherokee dostępne są właśnie w takich odmianach. Teraz czas na kolejny krok, którym jest debiut w segmencie aut elektrycznych.
Nowy Avenger ma kompaktowe wymiary. Mierzy 408 cm długości, czyli jest o 16 cm krótszy od modelu Renegade. Krótkie zwisy przedni i tylny poprawiają dodatkowo jego proporcje.
Najnowszy model powstał z myślą o europejskim rynku. Jeep Avenger jest wyposażony w 400-woltowy elektryczny układ napędowy nowej generacji, który łączy w sobie nowy silnik elektryczny (156 KM, 260 Nm) i nowy akumulator (54 kWh). Przy wykorzystaniu kabla do szybkiego ładowania prądem stałym 100 kW (Mode 4) na publicznych stacjach ładowania wystarczą trzy minuty, aby naładować energię pozwalającą przejechać dystans 30 km. Poza tym wystarczą 24 minuty, aby naładować akumulatory od 20 do 80%. Biorąc pod uwagę, że europejscy kierowcy pokonują średnio 30 km dziennie, można zakładać, że użytkowanie samochodu będzie możliwe przez wiele dni do kolejnego ładowania.
Nowy Avenger jest pierwszym modelem Jeepa z napędem na przednią oś, wyposażonym w standardzie w systemy zarządzania trakcją (Selec Terrain) i kontroli zjazdu (Hill Descent Control), które w połączeniu z 20-centymetrowym prześwitem czynią go wzorcem odniesienia w swoim segmencie.
Równie dużą uwagę jak do właściwości jezdnych Jeep przywiązuje do multimediów i cyfrowej łączności. Nowoczesny system Uconnect występuje we wszystkich wersjach i wyposażony jest w 10,25-calowy ekran połączony z cyfrowym panelem wskaźników. System jest bezprzewodowo kompatybilny z aplikacjami Android Auto oraz Car Play i pozwala stworzyć własny interfejs.
Nowy Jeep Avenger oferuje również pakiet usług i funkcji, z których użytkownicy mogą korzystać zdalnie. Dzięki aplikacji Jeep Mobile można lokalizować położenie swojego samochodu bezpośrednio na smartfonie. Użytkownicy mają też możliwość zablokowania i odblokowania drzwi, sprawdzenia poziomu naładowania akumulatora czy ustawienia klimatyzacji.
Zakłady w Tychach to jeden z jaśniejszych punktów na mapie fabryk koncernu Stellantis. Produkcja w Tychach jest zorganizowana zgodnie z najwyższym poziomem jakości i w ramach programu World Class Manufacturing została nagrodzona brązem, srebrem i złotem w uznaniu za nieustanne doskonalenie produktów, procesów i usług, pozwalające zakładowi pozostać liderem w branży i zapewnić klientom najlepszy wybór.
W zakładzie odbywa się pełny cykl produkcyjny oparty o pracę czterech wydziałów: tłoczni, spawalni, lakierni oraz montażu obejmującego linie produkcyjne.
Jeep Avenger 4x4 Concept to zaprezentowany w październiku samochód koncepcyjny, który łączy potencjał elektrycznego silnika i napędu na obie osie. W przyszłości dołączy do gamy modeli Jeepa z napędem 4xe.