Magazyn Auto
Serwis pod patronatem magazynu Motor
Ford Focus ST z pakietem Performance przód

Jeszcze ostrzejszy Ford Focus ST – z pakietem Performance

Ford

Jeszcze ostrzejszy Ford Focus ST – z pakietem Performance

Ford Focus ST z pakietem Performance nie jest mocniejszy (nadal ma 280 KM), ale otrzymał m.in. mocno zmodyfikowany układ jezdny.

Na standardowe parametry sportowej wersji Forda Focusa na pewno nie ma co narzekać. W końcu w tym kompakcie pracuje 2,3-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik generujący 280 KM (przy 5500 obr./min) i 420 Nm (w zakresie 3000-4000 obr./min), który pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie 5,7 s i rozpędzenie się do prędkości maksymalnej 250 km/h.

Ford uznał jednak, że osobom ceniącym szczególnie dynamiczne prowadzenie (np. podczas wypadów na tor wyścigowy) warto zaproponować dodatkowe rozwiązania jeszcze poprawiające właściwości jezdne (które – trzeba przyznać – i tak są bardzo dobre już w odmianie standardowej).

W efekcie powstał pakiet Performance (nazywany także Track Pack, w zależności od rynku). Jego najważniejszym elementem jest gwintowane zawieszenie opracowane wspólnie z potentatem w tej dziedzinie – firma KW Automotive. Ma ono 12-stopniową zmianę parametrów tłumienia i 16-stopniową odbicia, co pozwoli bardzo precyzyjnie dostroić je do preferencji kierowcy czy charakterystyki toru.

Sprężyny są o 50 procent sztywniejsze i obniżają auto o 10 mm w porównaniu ze standardowym Focusem ST (wysokość można zmienić samodzielnie, maksymalnie o kolejne 15 m).

Auto otrzymuje także 19-calowe obręcze (wykonane w technologii tzw. swobodnego formowania – po angielsku flow forming) – o 10% lżejsze, a ponadto wytrzymalsze od standardowych. Zakładane są na nie opony Pirelli P Zero Corsa.

Wymieniono również przednie hamulce – zastosowano zestaw Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o większej średnicy.

Już w standardowym wyposażeniu Focusa ST znajduje się m.in. elektroniczne sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD), który jest w stanie cały moment obrotowy przekazać na koło o lepszej przyczepności.

Kierowca ma do dyspozycji klika trybów jazdy (m.in. Track), w których zmienia się charakterystyka pracy m.in. wspomnianego eLSD, przepustnicy, układu kierowniczego czy ESP.

Pakiet Performance można już zamawiać. Zarezerwowano go dla Focusa ST w odmianie hatchback i z manualną 6-biegową przekładnią.

ford_focus_st_przod
Focus z pakietem Performance ma czarne elementy zderzaków, obudowy lusterek, tylny spojler oraz dach i felgi.
Ford
ford_focus_st_tyl
Ford przywiązał dużą wagę do dostrojenia zawieszenia z pakietu Performace (testy m.in. na północnej pętli Nurburgringu), ale niestety znacznie mniejszą do jakości zdjęć w pakiecie prasowym. To jedyne ujęcie z tyłu.
Ford
ford_focus_st_kolo
Specjalne lżejsze obręcze, opony Pirelli P Zero Corsa i hamulce Brembo należą do elementów pakietu.
Ford

Czytaj także