Ford Focus ST z pakietem Performance nie jest mocniejszy (nadal ma 280 KM), ale otrzymał m.in. mocno zmodyfikowany układ jezdny.
Na standardowe parametry sportowej wersji Forda Focusa na pewno nie ma co narzekać. W końcu w tym kompakcie pracuje 2,3-litrowy czterocylindrowy turbodoładowany silnik generujący 280 KM (przy 5500 obr./min) i 420 Nm (w zakresie 3000-4000 obr./min), który pozwala na osiągnięcie 100 km/h w czasie 5,7 s i rozpędzenie się do prędkości maksymalnej 250 km/h.
Ford uznał jednak, że osobom ceniącym szczególnie dynamiczne prowadzenie (np. podczas wypadów na tor wyścigowy) warto zaproponować dodatkowe rozwiązania jeszcze poprawiające właściwości jezdne (które – trzeba przyznać – i tak są bardzo dobre już w odmianie standardowej).
W efekcie powstał pakiet Performance (nazywany także Track Pack, w zależności od rynku). Jego najważniejszym elementem jest gwintowane zawieszenie opracowane wspólnie z potentatem w tej dziedzinie – firma KW Automotive. Ma ono 12-stopniową zmianę parametrów tłumienia i 16-stopniową odbicia, co pozwoli bardzo precyzyjnie dostroić je do preferencji kierowcy czy charakterystyki toru.
Sprężyny są o 50 procent sztywniejsze i obniżają auto o 10 mm w porównaniu ze standardowym Focusem ST (wysokość można zmienić samodzielnie, maksymalnie o kolejne 15 m).
Auto otrzymuje także 19-calowe obręcze (wykonane w technologii tzw. swobodnego formowania – po angielsku flow forming) – o 10% lżejsze, a ponadto wytrzymalsze od standardowych. Zakładane są na nie opony Pirelli P Zero Corsa.
Wymieniono również przednie hamulce – zastosowano zestaw Brembo z 4-tłoczkowymi zaciskami i tarczami o większej średnicy.
Już w standardowym wyposażeniu Focusa ST znajduje się m.in. elektroniczne sterowany mechanizm różnicowy o zwiększonym tarciu wewnętrznym (eLSD), który jest w stanie cały moment obrotowy przekazać na koło o lepszej przyczepności.
Kierowca ma do dyspozycji klika trybów jazdy (m.in. Track), w których zmienia się charakterystyka pracy m.in. wspomnianego eLSD, przepustnicy, układu kierowniczego czy ESP.
Pakiet Performance można już zamawiać. Zarezerwowano go dla Focusa ST w odmianie hatchback i z manualną 6-biegową przekładnią.