Nowe wcielenie SUV-a do wyboru z silnikiem wysokoprężnym lub napędem hybrydowym.
Największy w europejskiej gamie SUV Kii został zbudowany na nowej płycie podłogowej (rozstaw osi zwiększono o 3,5 cm – do 281,5 cm), dzięki której możliwe było zastosowanie w nim napędu hybrydowego (najpierw tradycyjnego, a pod koniec roku – także typu plug-in). W Hybrydowym Sorento wykorzystano silniki benzynowy 1.6 R4 turbo i elektryczny (łącznie rozwijają 230 KM i 350 Nm) oraz 6-biegową automatyczną skrzynię. Sorento będzie można także kupić z nowym silnikiem Diesla (2.2, 202 KM), połączonym z 8-biegową przekładnią dwusprzęgłową. Do wyboru przewidziano wersje z napędem przednim lub 4x4 (ta druga z nowym systemem Terrain Mode, ułatwiającym jazdę po bezdrożach). Wśród wyposażenia Sorento znajdzie się m.in. system umożliwiający wystawienie auta z miejsca parkingowego za pomocą pilota.