Mocny silnik, jak najniższa masa i napęd na tylne koła – Huracan Tecnica powstał według sprawdzonej recepty na najlepsze samochody sportowe.
Huracan debiutował w 2013 r., nie jest to zatem „młodzieniaszek”. Mimo to znakomicie się trzyma, a w ciągu dziewięciu lat produkcji Włosi prezentowali regularnie różne ciekawe wersje tego modelu (m.in. STO czy EVO). Najnowszy wariant nazywa się Tecnica.
Wykorzystano w nim wolnossący silnik V10 o pojemności 5,2 litra w wersji pochodzącej z Huracana STO, rozwijającej 640 KM przy 8000 obr./min oraz 565 Nm przy 6500 obr./min. Napęd trafia jedynie na tylne koła poprzez siedmiobiegową przekładnię dwusprzęgłową. Osiągi są następujące: przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,2 s, do 200 km/h w 9,1 s, prędkość maksymalna 325 km/h. Według producenta Tecnica ze 100 km/h hamuje na dystansie 31,5 m.
Auto otrzymało m.in. przekalibrowany system LDVI (Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata) integrujący działanie różnych układów auta w celu zapewnienia jak najlepszej dynamiki oraz specyficznie zestrojone tryby jazdy. Tecnica została wyposażona w układ tylnych kół skrętnych, wektorowanie momentu obrotowego, zmodyfikowaną kontrolę trakcji (P-TCS) oraz inaczej niż w pozostałych odmianach zestrojone zawieszenie. Ponadto zmodyfikowano chłodzenie ceramicznych hamulców (m.in. poprzez kanały w zaciskach), by ich skuteczność zawsze była na najwyższym możliwym poziomie.
Tecnica wyróżnia się także designem. Z przodu ma m.in. przeprojektowany zderzak z aktywnymi wlotami powietrza, a także nowymi elementami kierującymi powietrze w stronę kół, który odpowiada za zwiększoną siłę docisku i chłodzenie. Z tyłu nowe są szyba (poprawiła się widoczność), pokrywa silnika, zderzak, dyfuzor, spojler oraz końcówki wydechu.
Ogólnie, nowy pakiet aerodynamiczny poprawia siłę docisku z tyłu o 35%, jednocześnie zmniejszając opór aerodynamiczny o 20% w porównaniu z Huracanem EVO RWD. Na dwudziestocalowe felgi o wzorze inspirowanym tymi z Lamborghini Vision GT założono opony Bridgestone Potenza Sport.